Gå til innhold

BK: Og hvem er du da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, her kommer jeg med maset mitt igjen :)

Du har det som er viktigst for å bli en god fotograf, og det er øye for gode motiv.

Det jeg synes trekker ned en liten tanke, er at den lille kalven befinner seg litt for langt mot sentrum.

Et lite kutt i venstre kan kunne rettet opp dette.

Og så et lite tips. Her kunne det faktisk blitt ganske stilig med blitz. Da hadde du fått litt mer lys på kalven, og jeg tror også bakgrunnen hadde blitt litt mørkere

Endret av wasco
Lenke til kommentar

Dette var da en ensom liten krabat. Artig bilde, ble kanskje noe stor kontrast mellom lys og skygge områdene føler jeg.

Tusen takk for kommentaren Harald :)

Ja, her kommer jeg med maset mitt igjen :)

Du har det som er viktigst for å bli en god fotograf, og det er øye for gode motiv.

Det jeg synes trekker ned en liten tanke, er at den lille kalven befinner seg litt for langt mot sentrum.

Et lite kutt i venstre kan kunne rettet opp dette.

Og så et lite tips. Her kunne det faktisk blitt ganske stilig med blitz. Da hadde du fått litt mer lys på kalven, og jeg tror også bakgrunnen hadde blitt litt mørkere

Lenke til kommentar

et lite spørsmål, er det mulig å bruke PS til behandling av fler eksponerte bilder eller må jeg ha et HDR program? Tusen takk for kommentaren Wasco :D

Photoshop CS3 har et eget verktøy for HDR redigering. Det er ikke verdens beste, men det er greit når du finner ut av det.

Gå inn på File, så Automate og Merge to HDR

Lenke til kommentar

Fint motiv. Sterke kontraster er alle fotografers mareritt, - det menneskelige øyet er bedre enn alle fotoapparat når det gjelder å takle lysforskjeller. HDR er en måte å løse problemet på...men teknisk plundrete. Er lysforskjellene ikke alt for store kan photoshopverktløyene Burn (mørkner) og Dodge (lysner) være fine pensler å dra over partier som er for mørke eller lyse. Testet ut hvordan dodge/burn ville funke på bildet ditt, her er resultatet: http://www.doblefustasjeopphengsforkoblere.com/stavaburndodge1024.jpg PS: skal slette bildet.

Lenke til kommentar

Flott motiv. Skarpt og fine farger. Men enig med Wasco angående komp og blitz.

Tusen takk for kommentaren Ulla :D

Fint motiv. Sterke kontraster er alle fotografers mareritt, - det menneskelige øyet er bedre enn alle fotoapparat når det gjelder å takle lysforskjeller. HDR er en måte å løse problemet på...men teknisk plundrete. Er lysforskjellene ikke alt for store kan photoshopverktløyene Burn (mørkner) og Dodge (lysner) være fine pensler å dra over partier som er for mørke eller lyse. Testet ut hvordan dodge/burn ville funke på bildet ditt, her er resultatet: http://www.doblefustasjeopphengsforkoblere.com/stavaburndodge1024.jpg PS: skal slette bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...