Gå til innhold

Anmeldelsen av RTCW og et oppgjør med den.


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-02-06 10:16, Macint0sh skrev:

Quote:


Men hva når det gjelder gameplay? Hva tenker dere på når dere hører det ordet - "gameplay"? Min første tolkning og tanke er hvordan "gefühlen" er når en spiller rett og slett. Er det faktisk mulig å treffe en fiende? Beveger man seg ok? Er hud'en akkurat passe stor nok til IKKE å komma i veien? Er det lett å velge riktig våpen? Osvosvov. Akkurat der har RTCW IMHO alle de deilige elementene fra Quake og de andre titlene til ID Software. Det er digg å springe rundt rett og slett.


 

Vel, her definerer nok Gamer.no litt annerledes enn du gjør. Gameplay er nemlig mye bredere enn bare følelsen av å bevege seg og HUDen. Jeg har skrevet at spillet er solid, og det er det. Med dette mener jeg at kontroller er gode, du beveger deg dit du ønsker, og HUDen er godt laget. Det som derimot trekker ned er at puzzelsene er dårlig lagt opp, brettene er ensformig konstruert, og oppdragene er lite interessante å spille igjennom.

 

 

Er selvfølgelig klar over at begrepet kan strekks videre enn hva jeg skreiv. Dog, begrepet er ungt og ikke klart definert i noe henseende, så individuell tolkning og "utøvelse" av det blir realiteten.

 

Ang. brettdesign og "puzzels" så agree'er jeg med deg, var ingenting en ikke har sett før, utenom det brettet hvor du skal kjempe og snike deg igjennom en liten by og kommer over et par halv-pikante hemligheter osv. IMHO er det et av de mest vellagede og morosame FPS-brett jeg har sett og spilt noen gang. Forøvrig også det eneste brettet jeg kan tenke meg å spille igjen.

 

Ellers, kan du være enig i at bretta forsåvtdt er bra designa om du ser på det grafiske, bevegelsesmuligheter, scripting osv. til tross for den åpenbare manglende originaliteten og ensformigheten?

 

Mvh DFN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-06 09:58, kilogram skrev:

Alle likte da Wolfenstein 3D da det kom ut? Ingen klagde på historien (eller var det noko eg ikkje fekk med meg). RTCW er vel meint som eit spill der ein skal spela multiplayer mest, og på dette området er det genialt. Då MP Test 2 kom ut, installerte me det på datarommet på skulen. Mange timar vart skulka for å spele! Team-arbeid er nødvendig, noko som er eit stort pluss. Kven husker ikkje det originale Team Fortress til Quake? :smile:


 

 

Ingen som så på historien da...da var alle så opptatt av grafikken. Men vi krever bedre og bedre historie som tiden går. RTCW-story'en er helt rævva...stønner og LOL'er hver gang jeg hører den :grin:

Det er greit at Hitler & Co utforsket med dævva mennesker og sånt...det gjorde de i virkeligheten, men da jeg møtte sånne ***** uber-soldater så uninstalla jeg det og "kasta cd'en i søppelkassa".

 

Multiplayer'n er grei, men det er langt ifra så mye team-work som det er på MOH:AA. Kult at det er medic osv. men spillet er litt for Quake-aktig, noe som ikke tar seg godt ut med WW2 som theme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg er helt enig med anmelderen!

finnes ikke snev av krav på team-work.

cnc renegade, har beta testet det i 2 måneder.

det er en skikkelig solid mp,

noen brett legger opp til at du må bruke teamwork for å klare å vinne, andre er litt mer frie.

det er gøy, og du blir tilfredstilt når du og 8 andre samarbeider med at eks 4 stk har medium tank

mens de 4 andre er engineer som passer på å reparere dem.

Lenke til kommentar

ikke krav på teamwork? hrm, vel..

 

ta den multiplayer-testen, f.eks.. har du ikke en engineer der, så kommer du deg ikke inn i basen, rett og slett.

 

kommer du deg inn i basen, og hele teamet blir meiet ned av et par folk, uten medic.. så tikker klokken mens folk venter på å respawne.

 

etter å ha overlevd fra stranden til du kommer helt inn i basen, er du gjerne tom for ammo.. fortsette med kniven? neppe det..

 

rtcw-multiplayer er det jeg skulle ønske cs var.. folk som kastet seg foran engineeren som plantet en bombe på et rakett-batteri (og som gjerne døde, for det var en medic som revivet dem etterpå), folk som visste sin plass i spillet.

 

spilte på lan her om dagen.. beach-landing. hoppet til høyre med en sniper-rifle og beskyttet teamet mens de blåste vekk døren og stormet inn. når jeg til slutt døde, var det rett etter dem som medic. det var rett og slett gøy å vite at man var en avgjørende faktor for å vinne.

Lenke til kommentar

eeeh? du beskyttet teamet ditt med en sniper rifle?

bare spill rtcw du, glad for at du ikke spiller cs jeg. sniping er så kjedelig, pluss at jeg hater de sniperne som sniper fordi mens jeg holder på og slakte folk i fronten så stjeler de fragsene mine - fra sin trygge plass så langt borte fra moroa som mulig :smile:.

 

[ Denne Melding var redigert av: pizzabud på 2002-02-07 14:29 ]

Lenke til kommentar

Må bare si meg helt enig i gamer.no's karakter givning. Synes dette er en helt rimelig karakter. Single player'n synes jeg personelig er utrolig kjedelig. Jeg ble lei etter 2 mission og la fort spillet på hyllen.

Derimot MP'n har jeg spilt en del på små LAN (bl. annet sammen med Brage aka DuTTZi) og det er bra.. Men så klart det meste blir bra med litt skriking og kjefting på fiender og "team mates".

Spesielt bra var Brage's utrolige killingspree, dessverre drepte han bare team mates :wink:

 

Jeg er ingen gamer, men det trenger du heller ikke å være for og skjønne at dette spillet ikke har noen annen funskjson enn og samle støv på en hylle..

Lenke til kommentar

Hehe, neida Brage.. Du whooper vel meg i de fleste spill (untatt Diablo 2).. Det er vel derfor jeg fortsatt svever på ditt fantastiske teamkill :wink:

 

Vel, nå skal jeg game DOD beta 2.0 (sammen med deg) snart. Men vi snakkes vel i morgen (eller senere i kveld :wink: )

 

_________________

Mvh

 

Eirik Bjerknes Kolstad

[email protected]

http://www.overklokking.no

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2002-02-07 21:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 14:28, pizzabud skrev:

eeeh? du beskyttet teamet ditt med en sniper rifle?

bare spill rtcw du, glad for at du ikke spiller cs jeg. sniping er så kjedelig, pluss at jeg hater de sniperne som sniper fordi mens jeg holder på og slakte folk i fronten så stjeler de fragsene mine - fra sin trygge plass så langt borte fra moroa som mulig :smile:.


 

eh, jeg spiller cs, jeg. masse, masse, men der herjer jeg med m3.

 

det er stor forskjell på å snipe vekk folk som står med mounted machineguns og peprer teammatesene dine som prøver å bombe vekk veggen, og å bli værende der resten av runden. som jeg skrev, når jeg døde etter veggen var bombet vekk (mission accomplished for meg), fulgte jeg etter dem som medic og hjalp dem inne i basen.

 

så, stfu din ¤%"!# whiner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...