Gå til innhold

Mitt første speilreflekskamera - Tilbehør

Anbefalte innlegg

Igår ble mitt første digitale speilreflekskamera kjøpt, i en alder av 14 år.

Valget falt på Canon eos 550d, det jeg lurer på er hvilket tilbehør trenger jeg?

Da tenker jeg på hvilket minnekort(hvor stort), Veske (Noen spesielle å anbefale?)

Skulle også hatt en bok for nybegynnere, da jeg ikke kan noe om lukkertid osv..

Vet du en bok som er å anbefale?

Kameraet er utstyrt med en 18-55 linse. Om det har noen betydning, for valg av veske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående veske: Kjøp en som er alfor stor til ditt nåværende kamerautstyr. Jeg har hatt 4 stykker på få år, kunne sikkert klart meg med en eller to.

Domke:

Bruker selv en Domke skulderveske og kan derfor dele litt erfaringer. Disse veskene/skulderbagene har en litt røff stil noe som gjør at de ikke skiller seg nevneverdig ut i folkemengden.

Du kan kikke på modeller som "Domke F-10", "Domke F-6", "Domke F-5", "Domke F-3" Ulempen med Domke er at det ikke er så mange som fører disse i Norge. Kjøpt mine 2 på ebay fra USA.

Link: http://www.tiffen.com/results.html?search_type_no=430&tablename=domke

Lowepro:

Den klassiske fotobagen. Personlig synes jeg disse er litt kjedelige. Det lyser kamera lang vei av mange av de. Men det er vesker med smarte løsninger og ofte med noe bedre pollstring og sikkerhet sammenliknet med f.eks. Domke.

Har også selv erfaringer fra Lovepro veskene. Var så mange modeller å velge mellom så jeg gir deg likegodt linken: http://products.lowepro.com/catalog/Camera,20.htm

EDIT:

Crumpler lager også noen ålreite vesker.

Finnes også mange andre produsenter, men trekker særlig frem de to jeg har erfaringer fra.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Så får jeg svare her også, da. :)

Kan være like greit, da det er kav umulig og vite hva du svarte på i den andre tråden :)

Brukermanualen til Canon er kjempefin, veldig forklarende. Du burde også lære deg litt om DPP siden det faktisk er et godt redigerings-program.

En annen lur måte er å mase på oss her på forumet :)

Edit: velkommen til forumet forresten :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noe av det neste du bør handle er en fast 50mm. Feks 50. 1.8 mk II. Ca 900kr.

Dette objektivet vil gi deg ett stort løft i bildekvaliteten på portrett bilder (og mye annet).

Du får også lysstyrke som kitobjektivet mangler dvs mulighet til å ta bilder uten blits feks inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...