Danda Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hei, jeg har ikke peiling på dette med kurser, men er det noen sjangs for at dollarkursen kommer til å synke nå på grunn av de problemene som USA har? grunnen til at jeg spør er at jeg har tenkt å kjøpe elektronikk derfra så billig som mulig seff. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Ja, det er stor sjanse for at dollaren svekkes mot kronen. Men det er også fare for inflasjon i USA, noe som innebærer prisstigning. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Dollaren hopper litt opp og ned, men er nesten på sitt rimeligste siden da finanskrisen var som værst i USA og kursen var på rett under 5 kr. Jeg tviler sterkt på at du ser noe veldig mye større nedgang nå, hvis ikke noe drastisk skjer der borte. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg tviler sterkt på at du ser noe veldig mye større nedgang nå, hvis ikke noe drastisk skjer der borte. Skjønner du følger godt med på nyhetene... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Så på forsiden av DN det sto at dollaren kunne fort komme under 5kr. Da blir det billig å handle på ebay Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg tviler sterkt på at du ser noe veldig mye større nedgang nå, hvis ikke noe drastisk skjer der borte. Skjønner du følger godt med på nyhetene... Nå er jo nyheten om dårlig økonomi ikke fra i går, så dollaren har jo lenge vært "priset ned" grunnet usikkerheten der borte. Når det er sagt så håper jeg for min egen del at kursen er så lav som mulig, da jeg reiser på ferie dit om et par uker, men tviler på at den synker så mye. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Så det er kanskje lurt å handle laptop derfra nå i stede for å vente? blir bare å betale frakt + laptop uansett Endret 1. august 2011 av Danda Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Lønner seg vel ikke nødvendigvis så godt uansett, da prisene på elektronikk ikke er så forskjellige etter man legger på frakt og +25% mva, og kalkulerer inn at man fraskriver seg en hel del forbrukerrettigheter. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Lønner seg vel ikke nødvendigvis så godt uansett, da prisene på elektronikk ikke er så forskjellige etter man legger på frakt og +25% mva, og kalkulerer inn at man fraskriver seg en hel del forbrukerrettigheter. maskinen jeg skal ha koster ca 15000kr i norge, jeg får den for ca 9000+ frakt, eks mva det lønner seg for meg da jeg sparer bortimot 5000kr å det er garanti Endret 1. august 2011 av Danda Lenke til kommentar
KS Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Så på forsiden av DN det sto at dollaren kunne fort komme under 5kr. Da blir det billig å handle på ebay Nå er det sjeldent at avisforsider er gode analyser. Det er en gammel påstand om at all informasjon er reflektert i markedskursen. Så vet vi fra praksis at markedet ikke alltid er så altvitende likevel, men jeg tør påstå at når det gjelder valutamarkedet og særlig dollarmarkedet med sin enorme omsetning, er i høy grad det man vil kalle et effisent marked (all tilgjenlig info er priset inn). Se kurs over Doller mot nok her (velg f.eks siste to år). Kursen har svingt mye allerede. Hvis mange trodde at dagens elendighet ville ført til en lavere kurs, så ville det allerede ha slått inn og ser man på grafen så kan det jo faktisk virke slik allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå