satchman Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Er i ferd med å bytte ut min stasjonære PC og vurderer å gå for en av Komplett sine ferdigløsninger med litt tilpasninger ut i fra mine ønsker. Altså her: http://www.komplett.no/k/kd.aspx?bn=10306 Ser dog at flere av løsningene deres nå inneholder komponenter som ikke lenger lagerføres av dem, og det er dermed på høy tid med en oppdatering. I tillegg ser det ut til at det ikke har vært prisjusteringer av betydning på et par måneder, så noe vil vel skje der også (eventuelt at man får mer for pengene enn at pakkeprisen i seg selv blir billigere). Har dere noen formeninger om når de ulike leverandørene (altså ikke bare Komplett) pleier å 'fornye' utvalget sitt før skolestart? Jeg må ikke ha en ny maskin neste uke, men vil heller ikke vente i flere måneder før jeg kjøper. Endret 31. juli 2011 av satchman Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Er ikke helt sikekr på hva du mener. Er det utvalget eller lagerstatus du refererer til? De fleste Komplett-PCene baserer seg på nyeste generasjon CPU- og grafikkomponenter. Prisjustering kommer trolig når nye modeller lanseres. AMD Bulldozer kommer om ikke lenge, og den nye "performance"-sokkelen til Intel kommer trolig ikke lenge etter. AMD sin HD 7000-serie er vel også like rundt hjørnet nå. Ved slike lanseringer er det ikke uvanlig at prisene på de "gamle" produktene nedjusteres litt. Har du evt. vurdert å bygge selv? Da kan du evt. handle i deler fra f.eks. Dustin, noe som typisk er endel rimeligere enn å kjøpe ferdigbygg fra Komplett. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Har du evt. vurdert å bygge selv? Da kan du evt. handle i deler fra f.eks. Dustin, noe som typisk er endel rimeligere enn å kjøpe ferdigbygg fra Komplett. Har bygd selv flere ganger tidligere, men har mistet litt interessen. I og med at jeg ikke spiller noe særlig på PC lenger er det heller ikke så viktig for meg å skreddersy en maskin 100%. Men jeg vil samtidig gjøre en del endringer/tilpasninger og tenker derfor å ta utgangspunkt i en konfigurerbar ferdigpakke. Mitt spørsmål går egentlig litt på dette: Mange av alternativene hos f.eks. denne modellen (se f.eks. på alternative kabinett) er jo ikke tilgjengelige lenger (klikk på info-linken), så det er tydelig at de ikke har oppdatert disse 'ferdig-PC-konfigurasjonene' på en stund, så jeg venter egentlig på at det skal skje: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10397 Endret 31. juli 2011 av satchman Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Det dreier seg nok om en feil i systemet. De tre kabinettene du refererer til er i høyeste grad tilgjengelig. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Aha - det klarte jo opp sakene litt For meg virket det som om de ikke hadde oppdatert PC-konfigurasjonsgreiene sine på et par måneder og at mye der var 'gamle' saker; de aktuelle kabinettene var nemlig tomme allerde i juni når jeg sjekket første gang og begynte å tenke på ny PC, og etter å ha sjekket med et par ukers mellomrom synes jeg det virkelig drøyde lenge - derfor denne tråden. Endret 31. juli 2011 av satchman Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Du bør strengt tatt se på et Sandy Bridge-oppsett om du skal ha en i7-prosessor. i7-960 kan jeg være tilbøyelig til å være enig i at nærmer seg utdatering. Vi venter som sagt på arvtagersokkelen til LGA-1366, og enn så lenge er nok i7-2600k det beste valget for dem som av ulike årsaker skulle foretrekke en i7 over en i5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå