Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ferdig med "dietten" - normal mat igjen?

Missen

Anbefalte innlegg

Hei! Har den siste mnd prøvd å gå ned et par kilo. Per dags dato har jeg gått ned 1 1/2 kilo på ca tre uker. Har holdt meg helt unna godteri, brød og ost hvor jeg istedet har spist knekkebrød og kalkun/kyllingpålegg. Nå har det seg sånn at jeg virkelig savner både brød og ost. Merker at jeg ikke kan leve resten av livet på kun knekkebrød og kylling(som ofte blir middagen). Jeg vil gjerne ned én kilo til, da er jeg fornøyd. Har ikke vært overvektig, bare litt fett her og der. Dersom jeg begynner å spise brød og ost igjen, kan jeg gå opp igjen i vekt da? Eller kan det være at jeg ikke klarer å gå ned den siste kiloen?

Kan dog nevne at jeg bodde et par mnd i utlandet hvor jeg spiste junkfood så og si hver dag, samt mye alkoholkonsum. Gikk da opp seks kilo, er nå tilbake på trivselsvekten :)

Håper noen tar seg tid til å svare, på forhånd takk :)

Edit: Har begynt å gå turer, ca én time hver dag. Har også en aktiv jobb hvor jeg får beveget meg en del. Dette er treningen min.

Endret av Missen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget med en ''diett'' er at det skal være en livsforandring. Blir for dumt hvis man skal slanke seg hele tiden når man føler det blir for mye fett, for så å gå tilbake til ''normal mat''.

Dropp å se på vekten også, føl heller på hvordan jeansen klemmer og om den klemmer mer enn sist osv.

Moderasjon + fornuftig mengde med trening = win, uansett om du unenr deg litt brød og ost innimellom. Husk at du skal kose deg du og, selv om du prøver å holde vekten.

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser den :) Jeg har alltid vært glad i brød og ost, vil likevel påstå at det ikke var dette som fikk meg opp i vekt. Tenker at dersom jeg begrenser meg med godteri, så er det greit med brød og ost. Trenger dog ikke å hive i meg fem skiver loff med masse ost på, men dere skjønner sikkert :)

Lenke til kommentar

Jeg har levd på et lavkarbo kosthold siden august i fjor. Har selvfølgelig tatt inn litt ting, og gir meg selv lov til litt mer utskeielser nå som jeg nærmer meg ferdig. Men tror aldri at jeg kommer til å gå over til et "normalt" kosthold igjen. Det er for meg, som nevnt: En livstilsendring. :)

Endret av Kiro
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Bruk heller kreftene dine på å finne en livsstil du kan holde ut med i lang tid. Det å gå på en diett for å gå ned i vekt, spise normalt igjen og fortsette syklusen gang på gang må mildt talt suge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...