Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spiseforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 23 år, jeg sliter med spising.. Spiser alt for mye til hvert måltid, har ikke et veldig usunt kosthold, men det er mengden som er problemet. Klarer ikke å moderere meg heller. Jeg vet at nå burde jeg stoppe å spise, eller jeg trenger ikke spise nå, jeg spiste jo nettop eller det er bare 1 time til middag.. Men likevel blir jeg å spise..

Jeg liker å spise ting som smaker godt, og vil helst gjøre det ofte og lenge. Spiser fort og i så måte nyter jeg egentlig ikke maten.

Hadde nylig en måneds periode der jeg var flink og klarte å spise "bra" uten å overspise eller småspise mye..

Hadde det ikke vært for at jeg har en aktiv jobb og trener en del hadde jeg virkelig est ut.

Noen som har tips for å få bukt med spisinga?

Postet av anonym: 290e3cbbc9cd65d58a6402521e86c156

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pleier som regel å være en psykologisk årsak til spiseforstyrrelser. Er dette riktig i ditt tilfelle, så burde du ta tak i dine problemer.

Forøvrig så kan det hjelpe å IKKE kjøpe inn usunn mat, bruke SMÅ tallerkner og å spise SAKTERE så du kan nyte maten. Prøv å tygge på en munnfull i 30 sek minst før du svelger, da nyter du maten mer, smaker mer, merker at du blir mett før du har spist for mye og du får spise ''lenger''. Man burde helst bruke minst 20 minutter på hvert måltid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...