Spillmer Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hei eg har akkorat bygget sammen en pc. Men har det problemet med at når eg prøver å instalere nyaste driver for gtx 590 får eg blue screen halveis i instaleringa. Foreløbig bruker eg fabrikasjons drivaren uten problem. Men noen som vet korleis eg kan få ny driver? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Vel, du går hit. Velger kortet ditt fra listen og laster ned driveren. Ikke nødvendigvis den nyeste driveren som er den beste så du kan jo eksperimentere litt med eldre drivere og beta-drivere. Beta-drivere finner du under "Download drivers"-fanen. Endret 31. juli 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) guru3d har også alltid de nyeste beta driverene. Ville prøvd med aller nyeste beta driveren der og sett hvordan det går først. Nvidia sin nåværende offisielle er 275.33 , mens beta ligger en del forran med ver 280.19 - mulig dette inneholder fikser som løser problemet ditt. -Stigma Endret 31. juli 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Vel har fått den seinaste drivaren til å fungere helt fint. Men no har eg anna problem, midt i Eit spel detter eg ut og pcen skrur seg av. ? Eg har AX 1200 w supply. Noen som kan si meg ka er gale? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Antar det er en Corsair Atx 1200W power supply? Har hørt at noen Nvidia Kort har problemer med Corsair av en eller annen grunn, høres kanskje litt søkt ut men utifra litt web-søk ser det ut som det i alle fall er noen som har hatt trøbbel. Spesielt om Pc'en plutselig restarter under spilling kan det bety : *Problemer med overopphettning (bedre lufting til kabinettet , sjekke at vifteinnstillingene på skjermkortet går som det skal etc). *Problemer med ustabil Strømforsyning (sjekk at alle kablene står riktig i og at verdiene i bios også er riktige i forhold til spenning til cpu). *Skjermkortet er ikke helt på plass i hovedkortet (kan være at det glir litt ut og trenger litt støtte pga tung kjøler). Du får gi litt tilbakemelding på hvordan det går , anbefaler deg også å ta en generell feilsøking hvor du starter en kjapp minnetest (memtest.org) Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Takk, eg får altså rød leddlys ved gtx 590, veit ikkje om det har mye å si? Og ja har ax 1200 crosair. er riktige i forhold til spenning til cpu? Korleis tester eg ut det? Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Ok korleis tar eg en kjapp minnetest fra memtest.org? Kortet blir ikkje alt for varmt i vertfall, for eg kan se varme utviklingen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Memtest lastes ned og kjøres enten direkte via usb stick eller en cd ved boot før Windows. Den skal kjøre minst 1 runde uten test , men jeg liker personlig å la den kjøre ca 2t per 1Gb med ram man har. Når det gjelder spenningene til cpu så må du gå inn i bios og sjekke at disse står på auto (om du ikke har prøvd å overklokke da). Ellers så anbefaler jeg at du prøver ut litt flere drivere og ser om det går bra , det kan være at du må holde deg til den opprinnelige driveren som kom med kortet om du ikke får de andre til å fungere men forhåpentligvis så kommer Nvidia med en mer Stabil Driver om det viser seg å være hovedproblemet her. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Ok, dette her virker alt for vanskelig for meg. Så eg lurer på å gå til en reperasjonssenter og gi dem pcen så de kan fikse. Er det noen å anbefalle? Første eg tenkte på var å dra til en elkjøp butikk. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Den gangen jeg var borti det samme problemet var det hardware feil. Ved blåskjerm under innstallasjon av medfølgende driver, tviler jeg sterk på at det er feil ved psu etc. Jeg ville ha kontaktet butikk for ombytte av kort. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Eg skal ta meg en tur til en datakjede, så skal eg spørre dei om de kan finne feilen. For no aner eg ikkje en gang ka som er feilen som fører til en slik ustabilitet. Så når eg vet selve feilen kan eg komme meg vidare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå