FlinkeFreddy Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Leste bare de første innleggene. Jeg stemmer FrP. Jeg kommer fra en ganske konservativ kommune, likt de fleste kommuner på Sørlandet. Ordføreren i min hjemkommune kommer fra FrP. Han har gjort en utrolig god jobb til nå, og har etter han ble valgt fått enda større oppslutning. Det er ikke eiendomsskatt i denne kommunen, noe det er i nabokommunen. Noe av det jeg liker med FrP er effektiviseringen av landet. I dag har man 19 fylker og X antall kommuner, samt de nasjonale politiske beslutningsmaktene. Alt dette fordelt på knapt 5 millioner innbyggere. I tillegg er over halvparten av Norges befolkning ansatt i det offentlige. Norge, slik som jeg og FrP ser det, har et enormt behov for å effektiviseres. Krisene i NAV og biltilsynet generelt er gode eksempler på dette. Dette er begge store offentlige insitusjoner som aldri har, eller noen sinne vil, kunne fungere like effektivt som tilsvarende private organisasjoner. Ved å kutte i det offentlige øker man verdiskapningen, og det tillater Norge AS å kutte i avgifter og skatter. Hovedgrunnene til at jeg stemmer FrP er økt personlig frihet og håpet om at de klarer å forbedre infrastrukturen i Norge. Det er begrenset hvor mye man kan fucke til Norge på 4 år. Jeg er villig til å gi dem en sjanse. Men ikke faen om de kommer til å få den. Det er det som er så kjipt. Endret 31. juli 2011 av FlinkeFreddy 2 Lenke til kommentar
Burke Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Leste bare de første innleggene. Jeg stemmer FrP. Jeg kommer fra en ganske konservativ kommune, likt de fleste kommuner på Sørlandet. Ordføreren i min hjemkommune kommer fra FrP. Han har gjort en utrolig god jobb til nå, og har etter han ble valgt fått enda større oppslutning. Kan vel tenke meg at FrP modererer seg litt når de blir valgt inn i kommunestyrer/fylkesting, men også forhåpentligvis når de kommer i regjering i 2013. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Norge kunne man ha kuttet inn i 4 regioner istedenfor fylkene vi har nå. Kommuner burde ha blitt slått sammen , og vi kunne glatt ha halvert antallet uten problemer. Sånn det er nå får de velge selv, og hvorfor skal de slå seg sammen når de får godt med penger av staten? Har burde man bruke pisken, kommuner som ikke slår seg sammen når de blir spurt om det bør få støtten redusert. Man klager ofte på høyresiden og privatisering, men det man ikke tenker over er at i Norge er arbeidsledigheten kunstig lav, og dette er fordi at når venstresiden styrer så lager de bare flere arbeidsplasser i det offentlige slik at man flytter folk over fra arbeidsledighetskøen, uten å tenke på at dette faktisk koster samfunnet mer. Alt bør effektiviseres, penger skal tjenes, ikke kastes bort. En heflete å skrive så mye tekst på mobiltastatur, så beklager skriveleifs. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg er først og fremst høyrevelger men har også sans for FrP og håper de får til et samarbeide i 2013. Det er det eneste håpet for å få gjennomført høyrepolitikk i Norge. Det eneste jeg stusser over med FrP er at det noen ganger kan virke som de forsøker å overgå de mer sosialistiske partiene på å være sosialistiske. Jeg tenker da særlig på eldrepolitikken. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Som nevnt tidligere, alle partiene er populistiske, FrP som alle andre. Bare det at man merker det så mye bedre når man går utenfor sine egne "normer" Slik som når AP plutselig ble "anti asylsøkere", eller FrP ble overivrig på eldreomsorgen. Det siste har vel med at Hagen er pensjonist ;P Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg har hørt folk si at AP bygde landet etter krigen, og at det er derfor dem stemmer på dem. Det sier jo sitt om hvor interessert dem er. http://youtu.be/jj4TDOmtr1o Bra laget video! Men legg merke til at suksessen til AP kom for det meste i 1970 eller tidligere. Etter 1970 snakket han for det meste om hvor mange kvinner vi hadde i regjeringen, lovendringer som allerede eksisterte i praksis og utvidelser av foreldrepermisjon. I tilegg om en krise på 1990-tallet som vi slapp på grunn av oljen. En annen ting han snakker om flerulturelle Norge, men nevner ingenting om suksess. Han nevner heller ikke at skoleresultatene har blitt svekket betraktelig siden 90-tallet. De forandringene som skjedde før 1970 var nødvendige, men problemet er at vi har gått for langt. En ting er at du skal få penger når du er syk, men hvorfor 100% lønn i et helt år? Hva slags insentiver har du da til å gå tilbake til arbeid? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Som nevnt tidligere, alle partiene er populistiske, FrP som alle andre. Bare det at man merker det så mye bedre når man går utenfor sine egne "normer" Slik som når AP plutselig ble "anti asylsøkere", eller FrP ble overivrig på eldreomsorgen. Det siste har vel med at Hagen er pensjonist ;P At AP er blitt hardere på innvandring er mest en front. Det renner fremdeles inn tusentalls i året pga. asylbestemmelsene og de vil aldri AP gått bort fra. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg har hørt folk si at AP bygde landet etter krigen, og at det er derfor dem stemmer på dem. Det sier jo sitt om hvor interessert dem er. http://youtu.be/jj4TDOmtr1o Bra laget video! Men legg merke til at suksessen til AP kom for det meste i 1970 eller tidligere. Etter 1970 snakket han for det meste om hvor mange kvinner vi hadde i regjeringen, lovendringer som allerede eksisterte i praksis og utvidelser av foreldrepermisjon. I tilegg om en krise på 1990-tallet som vi slapp på grunn av oljen. En annen ting han snakker om flerulturelle Norge, men nevner ingenting om suksess. Han nevner heller ikke at skoleresultatene har blitt svekket betraktelig siden 90-tallet. De forandringene som skjedde før 1970 var nødvendige, men problemet er at vi har gått for langt. En ting er at du skal få penger når du er syk, men hvorfor 100% lønn i et helt år? Hva slags insentiver har du da til å gå tilbake til arbeid? Jeg syntes i bunn og grunn at andre partier burde lage en tilsvarende video. Dette får å få en god oversikt. Samtidig ville det vært utrolig bra dersom man hadde laget en apolitisk filmsnutt, og forklart hva alle de ulike partiene har fått til. Selvsagt er ikke et parti perfekt... Alle partiene må være der for at vi kan få konkurranse i politikken som da genererer den best mulige politikken tilsammen. Det er i alle fall min mening etter å ha studert litt. Jeg føler man trenger "begge deler" i et moderne samfunn. Jeg kan umulig se for meg et totalt høyrevridd samfunn, men heller ikke et totalt venstrevridd samfunn... Det må være en balansegang i det hele. Men jeg frykter et samfunn som er mer delt opp i økonomiske skiller, enn et land med kulturelle ulikheter. Jeg tror at desto større forskjell det er på fattig og rik, desto mer kriminalitet får vi, og desto mer unødvendig lidelse. Insentiver for å gå tilbake i jobb er: Møte mennesker, ha daglig sosial kontakt, og et normalt liv. Være med å skape velferd. Delta. Være som andre. Og så videre... Jeg personlig, har ikke mulighet til å ha en ordinær arbeidsdag, da jeg har enorme søvnproblemer og andre problemer som hindrer meg i å "leve som normalt" ... Men jeg sku ønske jeg kunne det... Men hadde FrP styrt Norge, og fått presset igjennom det de har av politikk, så ville jeg nok sannsynligvis ikke kunnet hatt det like godt som jeg har det i dag... De ønsker jo å fjerne livsgrunnlaget mitt for å tvinge meg ut i jobb. De ønsker å senke skattene til de aller rikeste slik at de skal få noen kroner ekstra i tillegg til det de har fra før, mens de som ikke har klart seg så bra som de rikeste, og endt opp som taperne i samfunnet, de skal lide enda større nød, fordi de er handlingslammet og ikke kan delta i ordinært arbeidsliv som alle andre... Med FrP politikk, så skaper man kriminelle, og det er vel også derfor FrP også fokuserer på strengere straffer og så videre, ettersom kriminalitet er noe som følger med en slik ideologi... Desto verre de fattigste får det, desto mer nødvendig blir det for dem å tilrane seg penger på kriminelle metoder... Noe som er helt unødvendig.. Jeg mener man bør skatte, og på den måten gi litt av seg selv til de som ikke har klart seg så godt i livet som det en selv har... Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 En litt morsom test: Alltid kjekt med slike undersøkelser. Og endå kjekkare å finne ut korleis dei har funne talla. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Synsing om kva kvinner i 30-40 åra synes om politikk og liknande, er vel noko vi kan la vere å spekulere i? Ein anna "myte" eg lure på om stemmer er: Mange i min kommune som jobber i såkalla "lavt-lønna yrke" stemmer FrP, ala vaskedamer. Men det er folk som seier at skattelettene FrP vil innføre hovudsakleg gjelder ting som eigendomsskatt, formueskatt og skatt for dei med høg inntekt, stemmer det? Nokon som har noko tal med kor mykje dei vil kutte på dei forskjellige skattane? Lenke til kommentar
Burke Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Synsing om kva kvinner i 30-40 åra synes om politikk og liknande, er vel noko vi kan la vere å spekulere i? Ein anna "myte" eg lure på om stemmer er: Mange i min kommune som jobber i såkalla "lavt-lønna yrke" stemmer FrP, ala vaskedamer. Men det er folk som seier at skattelettene FrP vil innføre hovudsakleg gjelder ting som eigendomsskatt, formueskatt og skatt for dei med høg inntekt, stemmer det? Nokon som har noko tal med kor mykje dei vil kutte på dei forskjellige skattane? FrP vil ikke ha et "flatt" skattesystem som Høyre vil. FrP vil i større grad åpne for enda mindre skatt for de aller fattigste og heller ha en høyere prosentsats for de rikere. Begge har både fordeler og ulemper. For å finne ut hvor mye de vil kutte må du nok skjekke i FrPs alternative statsbudsjett eller liknende. Lenke til kommentar
Lille_mor Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Skatte- og avgiftslettelser i FrPs alternative statsbudjett utgjør 19 440 (mill) Du finner de konkrete postene på side 10 http://www.frp.no/filestore/Alternativtbudsjett2011.pdf Lenke til kommentar
thebull Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Orker ikke å lese alt det folk har skrevet før, så beklager hvis noe av det er nevnt tidligere Men nei, det er ingenting galt med Frp sin politikk.. Eller jeg delvis uenig med deres økonomiske politikk (men helt enig med blant annet kultur politikken deres). Men problemet til nordmenn er at vi hater forandring, vi er utrolig redd for det - det er derfor folk stemmer Ap. Arbeiderpartiet er et parti som fører en politikk som er ødleggende for Norge - På skolen blir de beste oversett og alle skal være "like". Det er null konkurranse på skolen. Men selvfølgelig blir det helt feil å skylde dette på Ap når det i realiteten er SV som fører en slik skolepolitikk. Men de fører en politikk som gjør at generasjoner av elever som går ut av norsk skole er mindre oppegående enn det de burde være - fordi man ikke får noe sikkelig stimulering gjennom norsk skolegang - noe som ødelegger landet vårt. Noe annet som ødelegger landet vårt er nemlig blant annet innvandringen. Folk er redde for å gå utenfor døren sin i Oslo (Her forleden holdte jeg på å bli slått ned av en av våre nye landsmenn, fordi jeg tydeligvis lekte "tøff" når jeg gikk forbi (helt umotivert). Folk blir voldtatt og det er helt for jævlig. Jeg føler meg frustrert og maktløs ovenfor det som skjer... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Arbeiderpartiet er et parti som fører en politikk som er ødleggende for Norge - På skolen blir de beste oversett og alle skal være "like". Det er null konkurranse på skolen. Men selvfølgelig blir det helt feil å skylde dette på Ap når det i realiteten er SV som fører en slik skolepolitikk. Men de fører en politikk som gjør at generasjoner av elever som går ut av norsk skole er mindre oppegående enn det de burde være - fordi man ikke får noe sikkelig stimulering gjennom norsk skolegang - noe som ødelegger landet vårt. Jeg har opplevd hvordan det er å ligge foran men bli holdt tilbake, man mister motivasjonen. Jeg har sett hva som skjer med de som ligger etter og ikke får hjelp, de mister også motivasjonen. De som er midt på treet syns skolen er knall bra. De får de utfordringene de trenger og den hjelpen de trenger. Alle andre må klare seg selv. Jeg har virkelig ikke tro på at FrP er i stand til å gjøre det som kreves uten at den offentlige skolen blir dårligere, med andre ord de resurssvake blir utdanningstapere fordi dem ikke har råd til privat skole (legg merke til at det ikke står noe om kostnadene til brukerne av privat skole i partiprogrammet til FrP). Sosialdemokratene har riktig nok bevist at deres system ikke fungerer spesielt bra, men jeg tror FrP sitt system kommer til å få helt andre konsekvenser som er like ødeleggende. [...] (Her forleden holdte jeg på å bli slått ned av en av våre nye landsmenn, fordi jeg tydeligvis lekte "tøff" når jeg gikk forbi (helt umotivert). Dette problemet har jeg stadig vekk med etniske nordmenn på fredager og lørdager, man kommer ikke til å bli kvitt det uansett hva man gjør med innvandrere. Men det kan reduseres med klare retningslinjer, jeg er overbevist om at enkelte kommer til å tenke seg om mer enn engang før de gjør noe om det vet 100% sikkert at de kommer til å bli sendt tilbake hvis de blir tatt for det. Jeg er derfor for at det skal innføres nulltoleranse på kriminalitet (da tenker jeg ikke på små overtredelser som brudd på fartsgrense men ting som tyveri, vold, svindel osv.) fra folk som ikke er norske statsborgere. Det vil si at dem sendes tilbake hvis dem bedriver kriminalitet. Flyktning eller ei, det skal ikke være slik at folk kan komme hit å være rovdyr når dem ikke er byttedyr lengre. Så lenge Norge er delaktige i konflikter må vi også ta ansvar. Så jeg er imot å stenge grensene fullstendig. Endret 17. august 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå