Kranjcar Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 I sommer så har det krydd av fluer i huset. Både sånne bittesmå, og litt større vanlige fluer. Er det noen som har tips til effektive midler som gjør at man blir kvitt det? Lenke til kommentar
persundnes Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Eddik + Zalo i en kopp. Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hadde det problemet 2 år siden, ganske traumatisk og gå til sengs. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Få ut alt av matsøppel så fort som mulig. Ikke la søplebøtta stå i 3-4 dager med bananskall og andre rester oppi. Fluer formerer seg dritfort i sånt. Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Problemet hos oss, var at jeg samlet på bokser med energidrikke som jeg ikke hadde vasket.. Så det var igjen inntørket ennergidrikke, som de bodde i. Huff.. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg hadde leiligheta full av sånne bittesmå, treige fluer en gang. De klynga seg sammen i vinduer og fløy rundt overalt. Det var søpla de kom ifra. Hadde en tendens til å samle på søppel litt for lenge før jeg dro det ut. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Bare for å oppdatere her, så vasket jeg hele kjøkennet grundig i dag. Null fluer nå. 3 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Flink. Nok en ting man bør være obs på i tillegg til søppel og matsøl på kjøkken, er potteplanter. Det kan bo småinsekter på dem eller i blomsterpottene. Da kaster man planten, eller potter dem om (skifter jorda med nyinnkjøpt blomsterjord). Bladlus og diverse som lever på selve planten kan man knekke med egnede sprayer man får kjøpt, men noen sverger til kjerringråd som å spraye med grønnsåpevann (svak konsentrasjon) eller skumma melk (har ikke prøvd selv, går ikke god for den). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå