MPCME Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Da jeg fikk pcen, så stoppet den opp i enkelte spill. Gjerne lette spill. Alt fortsatte i spillet, men det var bare bildet som var fryst. Det er en asus x53sv. Den med i5 prosessor. og gt 540m Men idag skjedde det noe som aldri har skjedd før. Da jeg spilte på en venns minecraft server server fikk jeg mye stopp. Og at skjermdriveren hadde sluttet å svare, og blitt gjennopprettet. Det skjedde ca. 5 ganger før jeg fikk bluescreen. 3B0000 greia. tror jeg meldingen var. Trenger svar kjapt Edit: Nå skjedde det igjen Endret 24. august 2011 av gangangan Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Har du kanskje et ekstra skjermkort du kunne prøvd? Og så kommer det ultimate uberspørsmålet av alle forum; Har De oppdatert driveren Dems? Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Jeg hadde oppdatert dem før (via asus live update), men nå prøvde jeg å oppdatere driverne fra asus.no. Ser ut som problemet er fikset Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Du vet, det hjelper litt mer om du forteller oss hvilket skjermkort du har :-) Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Nvidia Geforce gt 540M Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Jeg får fortsatt stopp i spillet. Jeg har oppdatert driveren til skjermkortet. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Stoppene varer i 10 sek-10 min. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Litt mer komplisert når man har en bærbar pc. Det du kan prøve er å se om du kan underklokke skjermkortet med feks Nvidia sine egne verktøy eller noen eksterne verktøy , kort sagt så setter du ned hastigheten på minne og gpu og på denne måten kan du sjekke om det er varmeutviklingen som er årsaken. Uansett så er det kanskje på tide å levere inn pc'en hvor du kjøpte den og påpeke problemene , du bør sannsynligvis også sørge for å få tatt backup før du gjør det. Edit 1 : Husk selvsagt å få oppdatert Java og eventuelt nettleseren hvor du bruker noen av disse mindre spillene. Endret 2. august 2011 av Malvado Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Noen tips på sånne programmer? Oppdaterte driverne igjen til 280.26. Ble bare verre! nå stopper alle spill opp hele tia! (ca. 1 gang pr minutt.) og de varer i nesten 5 min. Har ganske lite lyst til å sende pcen tilbake til komplett. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Leste at 280.26 var dårlig Hvilken driver bør jeg installere? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Antar at problemet her ikke ligger i driveren, men i selve skjermkortet eller systemet ditt. Se om du kan få kjørt noen tester som for eksempel memtest86 (memtest.org) , sjekk at cpu ikke blir for varm etc. Uansett så bør du få avinstallert den siste nvidia driveren og gå noen måneder tilbake, i og med dette er en bærbar så skal man vel bruke drivere for bærbare , i dette tilfellet er det vel verde som gjelder : http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-280.26-whql-driver-uk.html Eldre drivere finner du her : http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-270.61-whql-driver-uk.html Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Får ikke innstallert. Får bare beskjed om at jeg ikke har kompitabel maskinvare Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Snodig , da må du nok holde deg til asus sine drivere som du får oppdatert gjennom dem. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 kjører memtest86 i morgen Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Kjørt memtest86+. Ingen error's eller noe sånt. Flere forslag? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Nja, du kan jo selvsagt kjøre en otrhos prime test hvor du tester alle cpu kjernene , alternativt occt perestroika. Uansett så høres det ut som du har problemer med skjermkortet desverre. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Du nevner bluescreen. kan du laste påå dumpfilene? De ligger i mappen C:\Windows\Minidump Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 nå har jeg nettop resatt pcen, så vet ikke om dumpfilene ligger der lenger. ingen mappe eller fil som kalles minidump inne på c:/Windows Hvordan kjører jeg otrhos prime test? Lenke til kommentar
simensr Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Hovedkortet?? Skjermen min drev å frøs en del før. Leverte pc`en inn, de skifta hovedkort... Nå er alt greit. Endret 26. august 2011 av simensr Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Selve skjermen fryser ikke. Kun spillet. tenker på å sende den inn. men jeg har lite lyst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå