Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill fryser lenge. BSOD! Trolig skjermkort!

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk pcen, så stoppet den opp i enkelte spill. Gjerne lette spill. Alt fortsatte i spillet, men det var bare bildet som var fryst.

Det er en asus x53sv. Den med i5 prosessor. og gt 540m

Men idag skjedde det noe som aldri har skjedd før. Da jeg spilte på en venns minecraft server server fikk jeg mye stopp. Og at skjermdriveren hadde sluttet å svare, og blitt gjennopprettet. Det skjedde ca. 5 ganger før jeg fikk bluescreen. 3B0000 greia. tror jeg meldingen var.

Trenger svar kjapt :)

Edit: Nå skjedde det igjen :(

2wp144j.png

Endret av gangangan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer komplisert når man har en bærbar pc.

Det du kan prøve er å se om du kan underklokke skjermkortet med feks Nvidia sine egne verktøy eller noen eksterne verktøy , kort sagt så setter du ned hastigheten på minne og gpu og på denne måten kan du sjekke om det er varmeutviklingen som er årsaken.

Uansett så er det kanskje på tide å levere inn pc'en hvor du kjøpte den og påpeke problemene , du bør sannsynligvis også sørge for å få tatt backup før du gjør det.

Edit 1 : Husk selvsagt å få oppdatert Java og eventuelt nettleseren hvor du bruker noen av disse mindre spillene.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen tips på sånne programmer?

Oppdaterte driverne igjen til 280.26.

Ble bare verre! nå stopper alle spill opp hele tia! (ca. 1 gang pr minutt.) og de varer i nesten 5 min.

Har ganske lite lyst til å sende pcen tilbake til komplett.

Lenke til kommentar

Antar at problemet her ikke ligger i driveren, men i selve skjermkortet eller systemet ditt.

Se om du kan få kjørt noen tester som for eksempel memtest86 (memtest.org) , sjekk at cpu ikke blir for varm etc.

Uansett så bør du få avinstallert den siste nvidia driveren og gå noen måneder tilbake, i og med dette er en bærbar så skal man vel bruke drivere for bærbare , i dette tilfellet er det vel verde som gjelder : http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-280.26-whql-driver-uk.html

Eldre drivere finner du her :

http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-270.61-whql-driver-uk.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...