tightloops Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Har et spørsmål som jeg håper å få svar på her inne. Hvordan er oppdateringssyklusene til Nikon? Og da tenker jeg på oppgradering av en modell, med nye specs etc. D7000 er jo et realativt nytt kamera, men det er enda et par småting jeg gjerne ville sett på dette kameraet. Blir kjipt å kjøpe et nå, og så oppgraderes det om f.eks 6mnd. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hva er det du savner ? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Ca. hvert andre år hvis vi ser på tidligere produkter Midrange - DX sensor Nikon D70, January 28, 2004 Nikon D70S, April 20, 2005 Nikon D80, August 9, 2006 Nikon D90, August 27, 2008 Nikon D7000, September 15, 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Nikon#Digital_single_lens_reflex_cameras Endret 31. juli 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Du kan se i timelinen nederst i denne artikkelen. D7000 er etterfølgeren til D90 - vil som Bjohansen sier tro at det kommer en ny om et års tid. Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 D7000 er etterfølgeren til D90 - vil som Bjohansen sier tro at det kommer en ny om et års tid. Det er nok større sjanse for å få en D300s-etterfølger rimelig raskt, er du på jakt etter flere funksjoner kan det uansett lønne seg å se på neste nivå og en D400 er forventet i høst. Lenke til kommentar
tightloops Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Hva er det du savner ? Det er ikke så mye jeg savner, men vridbar skjerm og hurtigfunksjon for HDR slik som D5100. Uten at jeg skal påstå noe, så tror jeg en vridbar skjerm er en fordel når en skal filme. Jeg tar ikke HDR bilder til vanlig, men noen ganger ønsker man å ta noen slike bilder. Da synes jeg det hadde vært greit med en kjapp måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hva er det du savner ? Det er ikke så mye jeg savner, men vridbar skjerm og hurtigfunksjon for HDR slik som D5100. Uten at jeg skal påstå noe, så tror jeg en vridbar skjerm er en fordel når en skal filme. Jeg tar ikke HDR bilder til vanlig, men noen ganger ønsker man å ta noen slike bilder. Da synes jeg det hadde vært greit med en kjapp måte å gjøre det på. HDR i kamera har fått en del kritikk for å være dårlig. Da vil nok bracketing og litt lett redigering være å foretrekke. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det er ikke så mye jeg savner, men vridbar skjerm og hurtigfunksjon for HDR slik som D5100. Uten at jeg skal påstå noe, så tror jeg en vridbar skjerm er en fordel når en skal filme. Jeg tar ikke HDR bilder til vanlig, men noen ganger ønsker man å ta noen slike bilder. Da synes jeg det hadde vært greit med en kjapp måte å gjøre det på. Har du noe erfaring med SLR/foto fra før? Er dette primært til stillbilder eller til ambisiøs video-bruk? Jeg ville ikke ha brukt in-camera HDR til noe som helst. Jeg vil ikke bruke video-funksjonen i dagens DSLR til noe som helst. Kanskje jeg er fundamentalist :-) Jeg tror at D7000 er et knall kamera, og at det kan brukes til å ta mange gode bilder (og å lære seg fotografi) i den tiden man ellers hadde gått og grublet og ventet på en etterfølger. Det kommer alltid noe nytt, men øyeblikkene og tiden du har til å ta bilder er endelig. -k Lenke til kommentar
tightloops Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Hva er det du savner ? Det er ikke så mye jeg savner, men vridbar skjerm og hurtigfunksjon for HDR slik som D5100. Uten at jeg skal påstå noe, så tror jeg en vridbar skjerm er en fordel når en skal filme. Jeg tar ikke HDR bilder til vanlig, men noen ganger ønsker man å ta noen slike bilder. Da synes jeg det hadde vært greit med en kjapp måte å gjøre det på. HDR i kamera har fått en del kritikk for å være dårlig. Da vil nok bracketing og litt lett redigering være å foretrekke. Ja, det blir nok å prøve seg på bracketing. Takk for tipset. Lenke til kommentar
tightloops Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Det er ikke så mye jeg savner, men vridbar skjerm og hurtigfunksjon for HDR slik som D5100. Uten at jeg skal påstå noe, så tror jeg en vridbar skjerm er en fordel når en skal filme. Jeg tar ikke HDR bilder til vanlig, men noen ganger ønsker man å ta noen slike bilder. Da synes jeg det hadde vært greit med en kjapp måte å gjøre det på. Har du noe erfaring med SLR/foto fra før? Er dette primært til stillbilder eller til ambisiøs video-bruk? Jeg ville ikke ha brukt in-camera HDR til noe som helst. Jeg vil ikke bruke video-funksjonen i dagens DSLR til noe som helst. Kanskje jeg er fundamentalist :-) Jeg tror at D7000 er et knall kamera, og at det kan brukes til å ta mange gode bilder (og å lære seg fotografi) i den tiden man ellers hadde gått og grublet og ventet på en etterfølger. Det kommer alltid noe nytt, men øyeblikkene og tiden du har til å ta bilder er endelig. -k Har hatt D70 siden 2004 så har litt kjennskap til SLR/foto fra før. Kamera skal hovedsaklig brukes til stillbilder og her duger jo D7000 så det holder. Når det gjelder HDR så blir det nok at jeg prøver meg på bracketing heller. Ingen ambisiøs video-bruk enda nei :-) Men det blir forhåpentligvis litt etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå