Svendsen Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hvordan kan jeg refreshe en asp side, med kode. Jeg tenkte på noe sånt som Response.Refresh men fant ikke ut av det. Tror det er litt feil. Kan og bruke Response.Redirect, på samme side som jeg er på. Men da må jeg inn med en del annet krøll og. Noen som har noen ider om hvordan jeg f.eks kan refreshe login.asp etter login ? kom på noe: jeg kan kanskje bruke response.write etter vellykket inlogging med: <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="10"> inni.... Men jeg vil jo bare at den skal refreshe den ene gangen og ikke etter et vist antall sekunder. Noen som forsto min tanke? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 tenker du at siden oppdaterer seg selv vet et gitt tidsintervall eller at den refreshes ved at brukeren trykker på en slaks refresh-knapp? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Når en person er logget inn, vil jeg at det skal kjøres en kode som refresher den siden han er på ( login.asp) Dette fordi da skal det komme frem en meny Så det bli vel kanskje som en refresh knapp får ikke response.redirect til å funke noe særling. Veit om en metode men... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 så du vil at folk får opp en ny side når de har logget seg inn? da kan du for eksempel gjøre slik: ... ... sjekker at brukernavn/passord stemmer ... ... ... Response.Redirect "login/index.asp" [code] har et par script på dette liggende som jeg kan sende hvis du vil ha.... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 login funker det Men redirect funker ikke, er vist en vanlig feil. Men jeg har omveien på den. For det skriver til browsern at siden alt er i bruk selvom den ikke er det så jeg leiter egentlig etter en rein refresh kode Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 kjører du iis 5.0 og bruker asp 3.0? problemet ditt høres rart ut for jeg har selv laget sites hvor jeg har brukt redirect så da må det være noe "feil" innstilling på serveren din. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 bruker det som følger med XP er ikke sikkr på hva det er Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 såvidt jeg vet følger iis 5.0 med xp..... synes det virker rart at det ikke funker på maskinen din.... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Her står det litt om det jeg snakker om Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 har faktisk fått det til å funke nå, gudene veit hvorfor Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 det er jo det som er så herlig med å programmere: du kan klø deg grønn uten at det funker for så å fungere uten at du har gjort noe som helst for det..... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 ja men fy å plagsomt det er når det ikke funker. Jeg sitter riktig nok på den stasjonære nå, men med problem hadde jeg laptopen Begge med XP men laptopen hadde SP1a Denne har bare SP1 tror jeg Anyway itworks det er nydelig.... Det meste av kodeinga forgikk på danskebåten hjem fra danamark faktisk, en del i Danmark og...... Deilig å være norsk i Danmark Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 jeps.....ting pleier å gi litt raskere når en har fått seg litt alko innabors, en blir dessuten mer kreativ med litt innabors Lenke til kommentar
TreeFingers Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 testa med javascript? location.reload(true); Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 TreeFingers: akurat dette går ikke med JavaScript da en skal sjekke login som må gjøres ved hjelp av server side scripting mens javascript er client side... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå