Ole3 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Vår forsåvidt velbrukte HP Officejet G55 blekkskriver har valgt å tømme en helt ny fargepatron (original) i en stor dam på vegg til veggteppet i stua Dette er en skriver/skanner som er helt utmerket til vårt behov. Den er koblet til nettverket via en Jetdirect interface og brukes til utskrift (ikke foto) og ett og annet scan. Hva gjør jeg: a) gjør den ren og setter inn en ny patron? b) donerer den til Miljøstasjonen? Takk for alle innspill! //Ole Endret 31. juli 2011 av Ole3 Lenke til kommentar
reor Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Vår forsåvidt velbrukte HP Officejet G55 blekkskriver har valgt å tømme en helt ny fargepatron (original) i en stor dam på vegg til veggteppet i stua Dette er en skriver/skanner som er helt utmerket til vårt behov. Den er koblet til nettverket via en Jetdirect interface og brukes til utskrift (ikke foto) og ett og annet scan. Hva gjør jeg: a) gjør den ren og setter inn en ny patron? b) donerer den til Miljøstasjonen? Takk for alle innspill! //Ole Jeg hadde nok prøvd å finne ut grunnen til blekkskvetten på golvet før skjebnen til printeren ble fastsatt. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) SKVETT??? Det oppfører seg som et tyveliters spann med rødmaling Hvem skulle ant hvor mye farge som er i en sånn liten dings! Her er det jeg tror jeg kan bidra med: 1: Forrige patron var en Pelican-patron. Fungerte forsåvidt greit, men jeg fikk til slutt en feilmelding som sa noe slikt som "Incorrect color cartridge" (?) 2: Byttet den ut med en original hp-patron 3: Skrev ut en side med en kraftig farget blå ramme på bunnen 4: Ti minutter senere ligger det en dam med blått blekk på teppet og hele bunnrammen på skriveren (og etterhvert jeg, kona og resten av huset) er full med svineriet. Jeg vet selvsagt ikke hvorvidt disse punktene er relevante, hvorvidt foranledningen var Pelicanpatronen, en defekt ny hp-patron, eller om skriveren synes det var en fin dag å male gulvet på. Det er ikke noen synlig skade på den nye patronen. Det kan tyde på at dysene av en eller annen grunn har fått mensen. //Ole Endret 31. juli 2011 av Ole3 Lenke til kommentar
reor Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) SKVETT??? Det oppfører seg som et tyveliters spann med rødmaling Hvem skulle ant hvor mye farge som er i en sånn liten dings! Her er det jeg tror jeg kan bidra med: 1: Forrige patron var en Pelican-patron. Fungerte forsåvidt greit, men jeg fikk til slutt en feilmelding som sa noe slikt som "Incorrect color cartridge" (?) 2: Byttet den ut med en original hp-patron 3: Skrev ut en side med en kraftig farget blå ramme på bunnen 4: Ti minutter senere ligger det en dam med blått blekk på teppet og hele bunnrammen på skriveren (og etterhvert jeg, kona og resten av huset) er full med svineriet. Jeg vet selvsagt ikke hvorvidt disse punktene er relevante, hvorvidt foranledningen var Pelicanpatronen, en defekt ny hp-patron, eller om skriveren synes det var en fin dag å male gulvet på. Det er ikke noen synlig skade på den nye patronen. Det kan tyde på at dysene av en eller annen grunn har fått mensen. //Ole Blekk på feil plass fortoner seg ofte som å komme i store mengder. For meg høres det ut som om blekkpatronen ikke har vært skikkelig på plass og derfor har du hatt lekasje. Etter min smertelige erfaring kan et skriverhode bli tett og da kommer det ikke tilstrekkelig blekk igjenom. Jeg har selv kjøpt blekkatroner med feil på så jeg vet at det forekommer. Hvis printeren ellers er ok og blekkpatronene blir skikkelig låst der de skal være ville jeg gitt printeren en sjangse til. Forferdelig irriterende med golvteppet. Det blir vell en jobb å få renset. Endret 1. august 2011 av reor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå