Barbadus Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Heisann på deisann, Skulle svært gjerne hatt innspill fra noen som har brukt/bruker damprensere til renhold av hus/leilighet, som f.eks., men ikke begrenset til: - Blir det rent (uten vaskemiddel)? - Er det lett og praktisk (mer enn bøtte/vann/klut etc.)? - Funker det bra til å få ut støv av tepper, og gjøre dem friske ny-aktige igjen? - funker det bra på møbler som f.eks. sofa (få ut støv, rengjøre dem, fjerne flekker osv.)? - Funker det bra på bad og kjøkken? Noen som har noen konkrete damprensere å anbefale? Takker og ikke minst bukker. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg har denne: http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring/Maskiner/Damprenser/ Denne er liten og billig (249 kr) så forventningene mine var ikke enorme, men - Blir det rent (uten vaskemiddel)?Ja, i alle fall på de oppgavene den egner seg til blir det reint og pent, og man bør tro at det også blir sterilt med 120o damp. - Er det lett og praktisk (mer enn bøtte/vann/klut etc.)?Denne lille tassen har nok sin styrke på kriker og kroker der det er vanskelig å komme til, der spisst munnstykke + damptrykk spyler ut skiten fra steder der klut ikke kommer til, og alternativet ville vært tannbørste. På store flater som gulv og store vinduer ville jeg ikke drømme om å bruke den. Der kan muligens større damprensere med både større munnstykker og større dampkasitet mellom hver fylling ha noe for seg. - Funker det bra til å få ut støv av tepper, og gjøre dem friske ny-aktige igjen?- funker det bra på møbler som f.eks. sofa (få ut støv, rengjøre dem, fjerne flekker osv.)? Ja, her er en av styrkene med den. Med litt gnikking i tillegg får man fjernet ganske vanskelige flekker fra tepper og sofatrekk og tepper uten at de blir gjennomvåte. Men for støv er nok støvsuging eller god gammeldags teppebanker bedre. - Funker det bra på bad og kjøkken?Supert omkring vannkraner/armaturer, badespeil, dusjkabinetter/dusjvegger, fliser og flisfuger. Supert til å vaske og desinfisere doen uten å putte fingrene på ekle steder, det bøyde munnstykket spyler godt oppunder kanten der vannet kommer ut. Noen som har noen konkrete damprensere å anbefale? Den over er grei som et supplement til støvsuger, mopper og kluter. Til storreingjøring er munnstykkene for smale samt at du vil bruke for mye tid til å fylle og koke vann. Men som en introduksjon til dampvasking kan den også ha noe for seg. Kjøp denne og prøv om du synes det er noe å ha, før du kjøper en større og dyrere på TV-Shop? Lenke til kommentar
Barbadus Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Tror jeg skal kjøpe en sånn da, takk for tilbakemeldingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå