erlber Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg har et gammelt digitalkamera som jeg tar med meg når jeg er på fester og byn, slik at jeg kan ta masse bilder, samtidig som jeg ikke trenger å være så redd for det. Dette resulterer i MANGE bilder etter hver fest, og jeg har lyst til å legge dem ut på hjemmesidekontoen min på universitetet. Har masse plass så det er ikke noe problem. Men, det må da være en enkel måte å presentere dem noenlunde ok på, slik at de som skal se på bildene slipper å trykke seg inn på et bilde, så trykke tilbake, så neste bilde osv. Serveren takler ikke php eller noen andre serverside scripting. Det jeg er ute etter er et program som leser bildene i et dir. og lager html-filer for hvert av bildene med en "neste bilde"-knapp. Finnes det et slikt program? Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 ACDSee har den funksjonen du leter etter O2 Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Adobe Photoshop har også denne funksjonen Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 ACDSee har den funksjonen du leter etter O2 Adobe Photoshop har også denne funksjonen Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Har akuratt det du leter etter: http://www.digitaldutch.com/arles/ gjør akuratt det samme som du har tenkt på.. Se selv på www.marzo.tk Sliter med 20mb plass jeg så elsker det programmet ettersom jeg må bytte ut bildene med gjevne mellom rom Marzo Lenke til kommentar
umy Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 adobe photoshop er lett å lage slikt med fil-automate-web photo gallery resten skjønner du av deg selv (selv far kan klare det etc) Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 forutsett at han har Adobe Photoshop da... :smile: Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det jeg er ute etter er et program som leser bildene i et dir. og lager html-filer for hvert av bildene med en "neste bilde"-knapp. Finnes det et slikt program? Personlig liker jeg ikke sånn "neste-gallery". Jeg pleier å lage mine sider i notepad, skriver bare img src nedover. Og tar med 10-20 bilder om gangen. Så da kan brukerne trykke neste så venter de ti sekunder så har de 10 bilder som de kan se på ved å trykke på ned-pilen. Mye bedre enn å trykke nextnextnextnextnext 200 ganger f.eks Lag et lite telle-program (i c++ etc) som lager en løkke som lager en løkke på img src linjen din med en teller(som teller bilde1 bilde2 bilde3 .. bilde200), slik at du slipper å skrive img src linjen 200 ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå