Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Presentere bilder på nett

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt digitalkamera som jeg tar med meg når jeg er på fester og byn, slik at jeg kan ta masse bilder, samtidig som jeg ikke trenger å være så redd for det. Dette resulterer i MANGE bilder etter hver fest, og jeg har lyst til å legge dem ut på hjemmesidekontoen min på universitetet. Har masse plass så det er ikke noe problem.

Men, det må da være en enkel måte å presentere dem noenlunde ok på, slik at de som skal se på bildene slipper å trykke seg inn på et bilde, så trykke tilbake, så neste bilde osv. Serveren takler ikke php eller noen andre serverside scripting.

Det jeg er ute etter er et program som leser bildene i et dir. og lager html-filer for hvert av bildene med en "neste bilde"-knapp. Finnes det et slikt program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg er ute etter er et program som leser bildene i et dir. og lager html-filer for hvert av bildene med en "neste bilde"-knapp. Finnes det et slikt program?

Personlig liker jeg ikke sånn "neste-gallery". Jeg pleier å lage mine sider i notepad, skriver bare img src nedover. Og tar med 10-20 bilder om gangen. Så da kan brukerne trykke neste så venter de ti sekunder så har de 10 bilder som de kan se på ved å trykke på ned-pilen. Mye bedre enn å trykke nextnextnextnextnext 200 ganger f.eks

Lag et lite telle-program (i c++ etc) som lager en løkke som lager en løkke på img src linjen din med en teller(som teller bilde1 bilde2 bilde3 .. bilde200), slik at du slipper å skrive img src linjen 200 ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...