Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NVIDIA PhysX-problemer

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde forleden å installere All Points Bulletin (et pc-spill) men når jeg skal starte det får jeg rare feilmeldinger. Har googla det og det viser seg at det er NVIDIA PhysX som ikke fungerer som den skal.

Problemet er at det går ikke an å fjerne nvidia physx. Det går ikke an å avinstallere (Error 1713), å fjerne den i safemode går ikke (får beskjed om at windows installer ikke er installert ordentlig, og når jeg skal installere windows installer for win7 64-bit får jeg beskjed om at jeg ikke har nok ram. Jeg har 8 gb corsair dominatir...), jeg har prøvd forskjellige driversweeper-programmer uten hell...

Det eneste jeg ikke har prøvd er å reinstallere windows, noe jeg helst vil slippe. Jeg har et XFX HD5850-kort og jeg har nyeste driver...

Finnes det noen annen løsning enn å reinstallere windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt lignende problem selv, åpnet administratorbrukeren og gjorde det via den.

-Trykk på startmenyen, søk opp CMD, høyreklikk og kjør den som administrator.

-Skriv: net user administrator /active:yes

-Skriv: net user administrator "passord

-"passord" skal selvfølgelig være ditt eget passord, viktig å ha med " før du skriver det nye passordet ditt

Logg inn via administratorbrukeren og prøv å avinstallere driverne fra den brukeren.

Yngve

Endret av termos94
Lenke til kommentar

Er jeg helt på jordet nå eller forstår jeg det slik at du har et ATI HD5850-kort, men du har PhysX installert?

Da er det jo som du sier naturlig at ikke denne funker ja. regner med at dette kommer som et resultat av at du har byttet skjermkort eller noe, og ikke avinstalert driverne fra Nvidia skikkelig i forkant.

Hvis ikke jeg misforstår da - noe som er godt mulig - så kan det jo hende at det er noen verdier i registeret ditt som burde vært slettet. Jeg ville kjørt en register-rens av et eller annet slag i første runde, for å se om dette kunne hjelpe. Hvis ikke så ville jeg googlet litt på om det fantes noen løsninger på å fjerne physx manuelt fra registeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...