Gå til innhold

Er minnebrikken ødelagt?

iver89

Anbefalte innlegg

I gaar kveld funket PCen helt fint, og jeg restartet den ogsaa et par ganger rundt 2 tiden grunnet installasjon av en ZIP-Drive. I dag, da jeg startet PCen for forste gang ville den ikke boote. Jeg koblet til den der D-Bracket saken (diagnoseverktoy) og fikk saa vite at "Memory module is damaged or not properly installed".

Dette problemet har hendt en gang tidligere, og da hjalp det aa bare resete cmos, dette har ikke funket i dag. Jeg har dyttet paa minnebrikken, tatt den ut og blaast i sporet den satt i, koblet ut all annen hardware unntatt skjermkort, PSU, CPU og minnet da seff.

Er minnebrikken odelagt? Den ble kjopt ny til jul, og er derfor bare et halvt gammel.

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en nabo, men hans PCer fortsatt under garanti (Lefdal PC :-? ), slik at vis jeg aapner doren paa kabinettet hans gaar den ut.

skal jeg klage til komplett? utrolig merkelig feil, den skjedde over natten, og ingen har brukt PCen, eller vert inni kabinettet eller no slikt no

Lenke til kommentar

sende nettopp en mail til komplett:

Hei, mitt navn er Iver Asperud.

For et halvt år siden, rundt juletider kjøpte jeg en TwinMOS PC2700 DDR minnebrikke på 256 Mb. PCen den ble installert på har kjørt helt fint, og ingen problemer har oppstått inntil i dag morres da jeg startet PCen for første gang.

Hovedkortet er et MSI Max2 845PE (som også ble kjøpt hos dere) som det fulgte med et slags diagnoseverktøy kalt D-Bracket. I følge manualen viser den at "The memory module is damage or not installed properly". Minnebrikken er ikke feil installert, dette har jeg skjekket flere ganger. I går kveld virket PCen helt fint.

Ved installasjon og i det hele tatt berøring av interne komponeter i kabinettet bruker jeg alltid et slik armbånd som er koblet til jord, for at komponente ikke skal bli ødelagt av statisk elektrisitet.

Mitt kundenummer er foresten 188080 om det er til noen hjelp. Stod at man skulle inkludere dette på "Kontakt oss" siden deres.

Får se hvor mange uker det tar før svaret kommer da :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...