Gå til innhold

Deus Ex: Human Revolution - diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Bare en liten bagatell det med startupen/introen egentlig, som regel kan man edite en config fil eller noe for å skippe, men en så lenge virker det ikke som det er mulig i Deus Ex. Ellers er spillet konge som sagt, lenge siden jeg har kost meg så mye med et singleplayer spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På vei hjem med buss.

Er dette spillet virkelig så bra som folk skal ha det til. Elsker god historie i spill. Og håper dette har det

Håper bare jeg vil like dette bedre enn mass effect

Likte ikke mass effect? OMG. Er jo en av de beste spillseriene noengang lagd, med en av de beste historiene og. Ja, deus er er jævlig bra.

Lenke til kommentar

Mass Effect er ikke ett av verdens beste spill. Jeg kom også bare halveis, før jeg gikk lei.

Men det kan godt være verdens beste spill, subjektivt! :w00t:

Har startet opp Deus Ex 3 nå, og liker det grafiske utsnittet. Får likevel en umiddelbar "konsollfeel" når jeg beveger meg rundt, og jeg sitter med en stygg følelse av å ha spilt dette før. Dvs., de aller fleste skytespill på konsoll føles jo helt like. Spesielt musebevegelsene føltes helt helt feil. Har knotet rundt i settings men finner ikke noe som jeg liker der heller. Jeg håper likevel at spillet vil klare å suge meg inn såpass hardt slik at dette forekommer som en liten bagatell som jeg til slutt venner meg til. Deus Ex 1, som jeg oppdaget først i fjor sommer hadde også elendig mus og tastaturfølelse. Det trakk ikke ned på totalopplevelsen etter litt tilvenning...

Forsøkte å sette spillet på "Deus Ex" vanskelighetsgrad, men da ble jeg ordentlig tatt bakfra av fiendene. Dekningsystemet oppleves som elendig, jeg kan jo bare stå der og sutte på tommelen? Jeg får ihvertfall ikke til aimed shot\å stå i dekning for å kunne skyte. Eneste Adam vil gjøre når jeg forsøker å handle er å skyte dekningsild.

Men jeg er vel fremdeles i tutorial, så ta hva jeg sier med en klype salt. Det kan endre seg opp og ned. Er VELDIG positivt overrasket over nivået på kroppspråk, skuespill og stemmer så langt. Musikken har også klare Deus Ex toner.

Nå har jeg kokt en kopp kaffe, og forsvinner forhåpentligvis noen timer uten særlig flere irritasjonsmomenter :w00t:

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

DEHR er rett og slett et glimrende spill som jeg virkelig har vanskeligheter meg å "legge fra meg" når jeg først har begynt på en økt.

Det eneste negative jeg har å nevne (hittil) er soundtracket, som dessverre ikke på langt nær er så fengende som det i originalen/1-eren er. Det er likevel stilig at man kan på radioer (bl.a.) inne i leiligheter kan høre musikk fra det første spillet, herunder UNATCO-temaet (?).

Lenke til kommentar

Mass Effect er ikke ett av verdens beste spill. Jeg kom også bare halveis, før jeg gikk lei.

Ingen spill kan noensinne bli objektivt verdens beste spill uansett(med mindre en dømmer kvalitet utifra popularitet).

Lenke til kommentar

Har fullført spillet, og selv om jeg syns det var veldig bra, når det ikke nr. 1 opp til knærne engang. Det jeg syns var dårlig var at man ikke kan gjøre valg som får konsekvenser senere i spillet. I Deus Ex 1 kunne du drepe/redde/la de gå flere karakterer gjennom hele spillet, og de dukket opp senere i storyen alt ettersom hva man valgte. DE1 føltes veldig dynamisk, og reagerte på alt du gjorde. I DE3 kan du mot slutten knerte flere viktige personer, uten at dette nevnes eller får konsekvenser for slutten. Absolutt ingenting av det du gjør endrer hovedstoryen. Den er 100% on-rail. Det var også et par tre ganger hvor spillet tar over og bestemmer for deg hva du skal gjøre, i form av en cutscene hvor du som regel drar frem gunnern og plaffer laus...

Det som var bra med DE3 er leveldesign og RPG systemet. Du har full frihet til å spille på den måten du vil, hvis vi ser bort i fra bossfigths hvor det ikke er mulig å gjøre annet enn å skyte seg videre.

Lenke til kommentar

Ingen spill kan noensinne bli objektivt verdens beste spill uansett(med mindre en dømmer kvalitet utifra popularitet).

Likevel våger mange å påstå at "dette spillet er det beste" som om det var fakta på lik linje med jordens geometri. Derfor tok jeg det opp.

Ellers

Andre enn meg som får stygge artifacts i spillet?

http://www.gamespot.com/pc/action/deus-ex-human-revolution/show_msgs.php?topic_id=m-1-60146467&pid=944090

Som beskrevet i denne tråden, men jeg vil nødig ta bort DX11 fra spillet...

Lenke til kommentar

Spesielt musebevegelsene føltes helt helt feil. Har knotet rundt i settings men finner ikke noe som jeg liker der heller.

Syns det var noe rart med musa i starten jeg også, men alt ble mye bedre når jeg satt ned sensitivityen ingame, står vel på 3 på både y og x aksen her.

Kom jeg meg til Shanghai istad, flott sted, likte The Hive klubben, begynner å få brukbart med Augmentations/Praxis poeng også, men greier ikke alltid å bestemme meg for hva jeg skal bruke de på. Hørt man ikke får nok Praxis poeng til å fylle ut alt på en gjennomspilling, så jeg vil nødig ikke velge noe jeg ikke trenger/liker :p Men skal sies at hacking delen har vært mye i bruk, fikk achievementen for 50 terminal hacks istad blant annet.

Ellers storkoser jeg meg fortsatt med spillet, har vel runda 14 timer nå, og holder meg fortsatt til non-lethal takedowns/stun gun og stealth, syns det er meget artig å spille slik.

Lenke til kommentar

Spesielt musebevegelsene føltes helt helt feil. Har knotet rundt i settings men finner ikke noe som jeg liker der heller.

Syns det var noe rart med musa i starten jeg også, men alt ble mye bedre når jeg satt ned sensitivityen ingame, står vel på 3 på både y og x aksen her.

Patchen som ble gitt ut for noen dager siden skal visst fikse på dette, forsøk å laste den ned hvis du ikke har gjort dette allerede.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem. Jeg har oppgradert til 2 batterier, men nå har jeg kun ett! Så har jeg tenkt å banke opp et par folk, og da går jo ikke det. Noen som vet hva som er galt?

Dette spillet er for meg en blanding av Hitman og Splinter Cell - Conviction. Etter at jeg så hvilke merker som lager hvilke spill så ser man likhetene og teknikkene raskt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...