Tørriss Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Dette har forresten kommet for min oppmerksomhet. Francis Wendell Pritchard< det er hans navn alle vet hvem jeg snakker om. Men så hvorfor heter han da også Frank Prichard også ? Han blir ihvertfall klat\omtalt som det. Se det på denne måten: Hvis du hadde hett Francis, ville ikke du også ha strebet lenge etter å bli kalt noe helt annet? Man er nærmest dømt til å bli en datanerd/hacker eller en forsker med ett slikt navn, passende for Prichard i spillet med andre ord. Selv har jeg 4 jevnlig brukte kallenavn, og trives med det, alt er bedre enn originalen! Lenke til kommentar
epa1 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Frank er jo kun en forkortelse for Francis Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Vi mennesker liker å forkorte ting, og noen har også dysleksi eller en grad av dette. Sikkert ikke noen forskjell for spill figurer Også skal man ikke se bort i fra at kjært barn har mange navn... Ahh har man ikke augs for sånt da ^^ Bob Page - Robert Page Bill Taggart - William Taggart Frank Pritchard - Francis Pritchard De er bare forkortelser. Okey greit og vite det, men synnsikt forvirrende spør du meg. I mean, hordan kan jeg vite at bob page egentlig er robert page... stakkers meg da hvis det faktsik dukker opp noen som faktsik heter bob page da, kanskje han har en bror, kommer det til å gå rett over hode på meg. Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Vanlige kortformer det ja. Akkurat som Ted/Edward, Mike/Michael, Beth/Elizabeth etc. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det ville vært litt narrativt klønete å kalle to personer i en story nesten det samme. Hvis du en sjelden gang støter på noe slikt kan du banne på at det er en baktanke med det (Catherine). Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 FullSpectrum, det er rett og slett allmennkunnskap. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Amerikanerne, som har en forkortelse som navnet på landet sitt, har satt forkortelser og kallenavn i system i mye større grad enn vi er vant til. Det var ikke særlig uformelt å kalle president William Jefferson Clinton for Bill Clinton, mens i Norge tror jeg ikke mange ville tiltalt en tilsvarende statsoverhode i Norge for f.eks. "Kalle" hvis han het Carl. Endret 15. september 2011 av Aurvan Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Ah takk for infoen. FullSpectrum, det er rett og slett allmennkunnskap. Er ikke det for alle nordmenn ihvertfall, burde du vite. Endret 16. september 2011 av FullSpectrum Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Deus Ex: HR stod ikke på min handleliste over spill denne høsten, jeg visste veldig lite om Deus Ex på forhånd. Tilbake i 2008 da Fallout 3 kom ut, var jeg mer eller mindre i samme situasjon som nå: visste lite om serien og hadde lite erfaring med action RPG-sjangeren. Bethesda traff blink med Fallout 3, etter å ha stiftet bekjentskapet med sjangeren blei jeg frelst. Det er denne varianten av RPG jeg foretrekker. Deus Ex: HR og Fallout 3 har blitt impulskjøpt. Dette er to spillkjøp jeg aldri kommer til å angre på! Soundtracken er flott og veldig viktig for stemningen utover spillet. Jeg er ikke ferdig med spillet riktig ennå, da (nesten) alle kriker og kroker må utforskes og alle sideoppdrag fullføres. Favoritt-temaene så langt når det gjelder musikken, er: Jensen's apartment og LIMB clinic. To komposisjoner som virkelig får følelsene i sving. PS. Flott om flere kunne dele sine meininger rundt stemning, atmosfære og soundtrack, kanskje flere av dere er av samme oppfatning som meg. jeg digger det når jeg kommer nær radioer som spiller intro theme til deus 1. også litt fett at mange går å plystrer på den =) om du har tenkt å spille 1'rn kan det være lurt å få med seg overraskelsen på slutten. <- litt kryptisk med villige. 1'rn runda jeg vell 4-5 ganger og er på 4 gjennomgang av 3'rn. 2'rn runda jeg 1 gang. det fenga virkelig ikke. hadde likt en oppussa versjon av 1'rn å spille. samme gameplay bare med moderne teksturer (finnes noen mods som gjør ting litt bedre, men mye pes for ganske lite.) Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Me får heller satse på at Eidos Montreal får lov å lage fleire nye Deus Ex-spel, veit ikkje om ein remake hadde vorte like bra som det burde, sjølv om eit oppdatert DX1 nok er ein våt speldraum for mange (meg sjølv inkludert). Det visuelle uttrykket i Human Revolution ser eg som mykje meir gjennomarbeidd enn det var i DX1 - sistnemnde er mest ein post-Matrix kaldgrå, smågenerisk cyberpunkverd, HR sin neo-barokk er noko heilt spesielt. Til gjengjeld var soundtracket i DX1 meir minneverdig. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Me får heller satse på at Eidos Montreal får lov å lage fleire nye Deus Ex-spel, veit ikkje om ein remake hadde vorte like bra som det burde, sjølv om eit oppdatert DX1 nok er ein våt speldraum for mange (meg sjølv inkludert). Det visuelle uttrykket i Human Revolution ser eg som mykje meir gjennomarbeidd enn det var i DX1 - sistnemnde er mest ein post-Matrix kaldgrå, smågenerisk cyberpunkverd, HR sin neo-barokk er noko heilt spesielt. Til gjengjeld var soundtracket i DX1 meir minneverdig. Må følge med tida du nå, hadde vært ræva med dx1, og dx3 suger.... Har jo dx11 nå da det er bedre (ræave humor kanskje;p) Endret 18. september 2011 av FullSpectrum Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Me får heller satse på at Eidos Montreal får lov å lage fleire nye Deus Ex-spel, veit ikkje om ein remake hadde vorte like bra som det burde, sjølv om eit oppdatert DX1 nok er ein våt speldraum for mange (meg sjølv inkludert). Det visuelle uttrykket i Human Revolution ser eg som mykje meir gjennomarbeidd enn det var i DX1 - sistnemnde er mest ein post-Matrix kaldgrå, smågenerisk cyberpunkverd, HR sin neo-barokk er noko heilt spesielt. Til gjengjeld var soundtracket i DX1 meir minneverdig. Må følge med tida du nå, hadde vært ræva med dx1, og dx3 suger.... Har jo dx11 nå da det er bedre (ræave humor kanskje;p) man får faktisk en dx10 mod til deus 1. det hjelper ikke veldig mye pga begrensninger i spillmotorn. unreal 1 eller hva det nå var. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Sliter sykt mye med og få DX 11 til og fungere slik det skal. spillet bare feilmelder og quitter med random intervaller når jeg har dx11 aktivert. om jeg kjører dx10 så får jeg utrolig lav fps og ganske mye små freeze laggs :/ kjører gtx 580 kort med nyeste nvidia drivere. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Vsync bruker å gi meg masse problemer. Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Begynte nylig på dette spillet, og er ikke helt overbevist. Jeg var stor fan av Deus Ex1, så jeg så frem til denne tittelen. For det første har jeg problemer med å bli familiær med disse animasjonene og styret rundt det å gå i dekning. Føler det blir mindre flyt enn om dette hadde vært gjort på den tradisjonelle måten, der du kunne lene deg frem med knappene q og e og selv ha hele kontrollen på flyt i spillet. Musekontrollen er rimelig håpløs og upresis. Får en ubehagelig konsoll-feal av spillet slik det har fortonet seg hittil. Likte også musikken bedre i det første spillet, samt leser lenger opp i tråden her at friheten og valg i dette spillet ikke er på nivå med 1ern. Har ikke kommet så langt at jeg har merket det enda. Men jeg sliter med å like menyer, det er veldig flashy og støyende i utformingen og jeg opplever også spillet i den retning foreløpig. Det kan godt være at jeg er mer eller mindre ferdig med FPS-sjangeren, da jeg merker at jeg irriterer meg over slike ting i de fleste skytespill. Det er mange år siden jeg spilte 1ern, og da hadde jeg ikke slike irritasjoner i det hele tatt. Jeg gidder heller ikke å lese noe særlig av det som står når jeg hacker datamaskiner i spillet. Dere som har spilt spillet og fullført, vil dere anbefale meg å spille videre selv på bakgrunn av mine erfaringer hittil - eller er det bare å legge det vekk? Har bare fullført første oppdrag og ble lei, så har tynt grunnlag for å kritisere spillet. Jeg snakker her kun om personlig opplevelse hittil og kan forstå at andre liker spillet veldig godt. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 jeg ville anbefalt det kun for historien. spillet er ganske kort om du kun fokuserer på main quest. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Dekningssystemet er virkelig noe av det som gjør det gøy å snike seg rundt. Det stammer fra Rainbow Six Vegas med inspirasjon fra Gears of War. Dette er hvertfall en av mine favorittmåter å bevege seg på i skytespill. Spilte Rainbow Six Vegas 1&2 i hundreogørten timer på grunn av dette. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Dekningssystemet er virkelig noe av det som gjør det gøy å snike seg rundt. Det stammer fra Rainbow Six Vegas med inspirasjon fra Gears of War. Dette er hvertfall en av mine favorittmåter å bevege seg på i skytespill. Spilte Rainbow Six Vegas 1&2 i hundreogørten timer på grunn av dette. Dekningssystemet fungerer veldig bra i et spill som DE:HR, men gjorde nok R6-serien alt for konsollifisert. Rainbow Six-serien var en av mine favoritter, og R6: Raven Shield var et de siste skikkelige taktiske CQC taktiske skytespillene. Vegas-spillene var bare standard konsoll-skytespill, og det virker som taktiske skytespill-sjangeren (i alle fall for CQC) døde med Raven Shield Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Jeg har kommet til der jeg skal ta shuttle i by 2, men toget kommer aldri. Har lest på det offisielle forumet at flere har dette problemet og at eneste måte å fikse det på for øyeblikket er å starte ny game, å da er det ikke sikkert det går da eller. Noen andre som har vært borti dette? EDIT: er foresten ikke aktuelt å starte ny game da jeg allerede har gjort dette 2 ganger. Bør komme en fix i nærmeste fremtid Endret 23. september 2011 av NrNine Lenke til kommentar
Seal Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei og hopp! Ettersom jeg har hatt så mye annet å spille + mye skolearbeid, har jeg ikke fått sjansen til å spille DE:HR, men har vel nå bestemt at jeg skal kjøpe det til PS3, ettersom jeg føler jeg trenger et spill til konsollen. I år skal det ganske mye til for at jeg skal kjøpe spill, men det som frister så med dette spillet er historien og gameplayet. Er selv veldig interessert i genetikk og dets problemstillinger, samtidig som jeg aldri går lei av å snike rundt i spill, og her får man begge deler! Er ganske lei av skytespill, så holder meg nok først og fremst til snike-fremgangsmåten :!: Dere har sikkert diskutert dette over, men i frykt for å spoile noe,har jeg ikke lest. Men hva syns dere om historien? Er det en historie som er verdt å få med seg, i god Square Enix tro? Eller faller den litt igjennom i forhold til andre elementer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå