Gå til innhold

Deus Ex: Human Revolution - diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har runda spillet, og kan ikke huske å ha sett en eneste Automatic Unlock Device. Hvor finner man disse?

http://deusex.wikia.com/wiki/Automatic_Unlocking_Device

Du kan kjøpe hos forskjellige selgere, og du kan finne de rundom i verden.

På andre gjennomgang fokuserte jeg ikke på hacking, men kunne blåse dører til helvete med revolveren.

Har ikke spilt igjennom spillet enda, men om jeg spiller det på nytt så tror jeg kommer til å fokusere mer på skyte enn å snike meg rundt slik jeg gjør nå.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Har runda spillet, og kan ikke huske å ha sett en eneste Automatic Unlock Device. Hvor finner man disse?

Det er en visst en pre-order bonus.

It is only available with the Explosive Mission preorder pack.

http://deusex.wikia.com/wiki/Automatic_Unlocking_Device

--

Nettopp ferdig, ble Taggert løsning på meg. Syntes spiller legger opp til mer sniking enn skyting, du får mer exp bonus for å være uoppdaget og å ta ut folk uten å drepe. Men der er jo ett godt utvalg av dødelig våpen, så det mangler ikke på valg.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Seriøst? De har altså ødelagt spillet for preorder-kunder? Jeg trodde det bare var sånn at man fikk et par gratis, men de finnes altså ikke i den vanlige utgaven?

For min del så var det ikke så mange av de før mot slutten av spillet. Jeg valgte stort sett å hacke uansett, mer exp og slikt å hente. Men de gjorde den siste kampen enklere.

Men det er ditt eget valg om du vil bruke de eller ei, så at de har ødelagt spillet er jeg ikke enig i.

Lenke til kommentar

Ferdig med spillet for et par dager siden. Er stort sett fornøyd egentlig, bossene var alt for enkle og burde gjerne kunne taes på forskjellige måter. Den ene bossen kastet jeg 3-4 granater før han rakk å gjøre noe så var han død.

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Opplevde noe rart i detroit etter jeg tok og skøyt noen politifolk uoppdaget inne på stasjonen, gikk så ut gjennom sewers, ingen alarmer ingenting, kom ut på gata alt normalt. Jeg savet der ute på gata med quick save. Neste dag når jeg loadet saven hørte jeg en musikk jeg ikke hadde hørt før, og politfolk kom løpende mot meg og begynte og angripe. Ganske rart eller glitcha det.

I tillegg var den plassen jeg sto nå jeg savet til og med utenfor politiets synsfelt i en bakgate...

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

bossene var alt for enkle og burde gjerne kunne taes på forskjellige måter.

Sleit med første boss, men nr 2 var grei nok med 3-4 typhoon (1 aug) og emp, og nr 3 ble latterlig enkel: 1 typhoon (max aug) + 1 stun gun + 1 typhoon = død, det som tok lengst tid var typhoon animasjonene, ble overrasket over fort han døde.

Valg muligheter var det vel, men kun i forhold til hvilke/hva slags våpen du bruker.

Gjordet ikke meg så mye at de ble enkle, slike kamper er ikke det jeg ønsker å bruke tid på. Det var også eneste grunnen til at jeg oppgraderte typhoon, men det var etter første boss.

Men hva brukte du hacking til på den siste boss-fighten?

(Mulig spørsmålet ikke er til meg, men gir ett svar for det :roll: )

Så fort jeg fant ut at turretene som snurret rundt, skøyt i stykker glasset og så på deg, så skiftet jeg fra å forsøke å hacke sikkerhetsteminalene til å bruke aud. Da var det bare å dukke ned, sette den på, og kun reise seg for å åpne dørene. Da var man i risiko sonen for å bli skutt på i veldig kort tid. (Hvis jeg ikke har missforstått hvilke dører som ble åpnet ;))

Cloaking var også nyttig for å løpe i mellom terminalene uten å bli skutt på.

Og å ha beskyttelse mot elektrisitet var meget praktisk i den siste kampen. Var ikke helt sikker på hva jeg skulle så jeg sto for det meste å klødde meg i hode, og tok ut robotene, helt til jeg oppdaget at skjoldet var borte.

Kort sagt, hacket ikke, brukte aud.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Det var også eneste grunnen til at jeg oppgraderte typhoon, men det var etter første boss.

Men hva brukte du hacking til på den siste boss-fighten?

(Mulig spørsmålet ikke er til meg, men gir ett svar for det :roll: )

Så fort jeg fant ut at turretene som snurret rundt, skøyt i stykker glasset og så på deg, så skiftet jeg fra å forsøke å hacke sikkerhetsteminalene til å bruke aud. Da var det bare å dukke ned, sette den på, og kun reise seg for å åpne dørene. Da var man i risiko sonen for å bli skutt på i veldig kort tid. (Hvis jeg ikke har missforstått hvilke dører som ble åpnet ;))

Cloaking var også nyttig for å løpe i mellom terminalene uten å bli skutt på.

Og å ha beskyttelse mot elektrisitet var meget praktisk i den siste kampen. Var ikke helt sikker på hva jeg skulle så jeg sto for det meste å klødde meg i hode, og tok ut robotene, helt til jeg oppdaget at skjoldet var borte.

Kort sagt, hacket ikke, brukte aud.

Jeg tok aldri Typhoon siden jeg skjønte at den var litt "for" kraftig, og ville gjøre boss kamper for lette. :p

Når det gjelder den siste bossen...

Jeg skjøt i stykker alle turretene med det samme med plasma-rifla (ikke noe grunn å spare ammo), så eneste utfordringen var robotene når jeg gikk tom for EMP-granater. Men plasma-rifla tok seg av det meste. Jeg skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre helt til slutt, men prøvde meg med plasma-rifla igjen, og snart knuste glass-veggen og jeg kunne grille dama bak. Så, selv om jeg sneik meg gjennom hele spillet nesten uten å havne i gun fights (derfor jeg hadde mye ammo), funka det fint å skyte på alt som rørte på seg i siste kampen, enda jeg hadde få til ingen våpen-skills.

Lenke til kommentar

Deus Ex: HR stod ikke på min handleliste over spill denne høsten, jeg visste veldig lite om Deus Ex på forhånd. Tilbake i 2008 da Fallout 3 kom ut, var jeg mer eller mindre i samme situasjon som nå: visste lite om serien og hadde lite erfaring med action RPG-sjangeren. Bethesda traff blink med Fallout 3, etter å ha stiftet bekjentskapet med sjangeren blei jeg frelst. Det er denne varianten av RPG jeg foretrekker. Deus Ex: HR og Fallout 3 har blitt impulskjøpt. Dette er to spillkjøp jeg aldri kommer til å angre på!

Soundtracken er flott og veldig viktig for stemningen utover spillet. Jeg er ikke ferdig med spillet riktig ennå, da (nesten) alle kriker og kroker må utforskes og alle sideoppdrag fullføres. Favoritt-temaene så langt når det gjelder musikken, er: Jensen's apartment og LIMB clinic. To komposisjoner som virkelig får følelsene i sving. :)

PS. Flott om flere kunne dele sine meininger rundt stemning, atmosfære og soundtrack, kanskje flere av dere er av samme oppfatning som meg.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
bossene var alt for enkle
Wat. Måtte prøve 10+ ganger på

Sleit med første boss, men nr 2 var grei nok med 3-4 typhoon (1 aug) og emp, og nr 3 ble latterlig enkel: 1 typhoon (max aug) + 1 stun gun + 1 typhoon = død, det som tok lengst tid var typhoon animasjonene, ble overrasket over fort han døde. Valg muligheter var det vel, men kun i forhold til hvilke/hva slags våpen du bruker.Gjordet ikke meg så mye at de ble enkle, slike kamper er ikke det jeg ønsker å bruke tid på. Det var også eneste grunnen til at jeg oppgraderte typhoon, men det var etter første boss.

Så lenge man hadde eksplosiver var det bare å spamme det på bossen så var h*n død. :p Hadde sikkert vært verre om man bare hadde stealthet gjennom mesteparten og ikke hadde samme arsenalet som jeg hadde som valge "run and gun" for første gjennomspillingen. Tror jeg bruke typhoonen én gang igjennom hele spillet på en eller annen random fiende, ellers gikk det mer i granatkaster og frag nades på bossene.

Tenkte jeg også skulle teste meg på et nytt run for å prøve meg på Foxiest of the Hounds og Pacifist. Det kan bli, spennende. :p

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...