Gå til innhold

Deus Ex: Human Revolution - diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg runda det også nylig. Må si jeg er positivt overrasket, og håper vi kanskje ser flere spill med "old school" elementer, som frihet til å skyte hvem som helst, mange veier til målet etc. i fremtiden siden DE:HR har gjort det så bra, og ikke de samme skinnegang-spillene over og over.

Tror likevel de gikk tom for tid til å følge opp alle "løse" tråder i spillet, spesielt med tanke på aktiviteter og quest utenom hovedhistorien. Et av de beste spillene av denne typen (bortsett fra det første Deus Ex) er Vampire: Bloodlines (som desverre var plaget av bugs ved utgivelse). Hvis en hadde tatt det som det spillet gjorde ekstremt bra, og videreført det til Human Revolution, ville det blitt fantastisk.

For de som ikke har spilt Bloodlines, her er en (morsom) forklarende video:

http://www.youtube.com/watch?v=vUO42lm2v9A

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Jeg brukte ørten forsøk, men det meste av det du trenger er i rommet. Ellers er jeg enig, syntes ikke boss fighten (har kun hatt en til nå), passer inn i flyten i spillet.

Min løsning, første boss fight:

Ingen augs som forbedrer kamp eller hvor mye skade jeg tåler.

Kan være greit å tygge litt "snacks" slik at du får litt mere liv, jeg brukte en +50.

EMP granat, da står han stille en god stund. Denne må du ha med deg.

Plukk opp gass tankene og de rød tønnene, og kast de rett på han. Er i alle fall 3 gass og 4 rød tønner i rommet. Holder med 2 gass og 2-3 tønner på easy, og 3 gass og 4 tønner på normal (mulig du må ty til litt ekstra for prikken over i'en).

Brannslukkingsapparatene kan kastes på han for å irritere, eller hva de enn gjør. Du finner også en granat i ett av side rommene.

Concussion mine/granat er også nyttig, men kan også blinde deg selv.

Takk for gode tips :) men jeg har totalt mistet interessen for spillet på grunn av bossene så jeg får nok ikke bruk for de.

Lenke til kommentar

Jeg brukte ørten forsøk, men det meste av det du trenger er i rommet. Ellers er jeg enig, syntes ikke boss fighten (har kun hatt en til nå), passer inn i flyten i spillet.

Min løsning, første boss fight:

Ingen augs som forbedrer kamp eller hvor mye skade jeg tåler.

Kan være greit å tygge litt "snacks" slik at du får litt mere liv, jeg brukte en +50.

EMP granat, da står han stille en god stund. Denne må du ha med deg.

Plukk opp gass tankene og de rød tønnene, og kast de rett på han. Er i alle fall 3 gass og 4 rød tønner i rommet. Holder med 2 gass og 2-3 tønner på easy, og 3 gass og 4 tønner på normal (mulig du må ty til litt ekstra for prikken over i'en).

Brannslukkingsapparatene kan kastes på han for å irritere, eller hva de enn gjør. Du finner også en granat i ett av side rommene.

Concussion mine/granat er også nyttig, men kan også blinde deg selv.

Takk for gode tips :) men jeg har totalt mistet interessen for spillet på grunn av bossene så jeg får nok ikke bruk for de.

Det er bare 3 bosser, pluss en slags boss fight på slutten. Det er mindre enn 10% av spillet... og alle bossene finnes det lette måter å slå hvis du bare vil komme fordi de uten å måtte slå de i kamp.

Lenke til kommentar

Ble fullstendig hekta på spillet igår. Satt mer eller mindre hele søndagen klistret til skjermen.

Et bra spill med en god dialog og et snev av humor til tider.

Likte spesielt animasjonen/effekten på augmenten som gjør at man ikke tar fall-damage.

Hva pleier dere å gjøre med de poengene man bruker på augments, bruker dere de med en gang eller sparer de til du har noe som de trengs til?

Lenke til kommentar

Tror det første jeg gjorde var å oppgradere hacking til fullt. For å så fokusere på stealth, Icarus landing system, forsterket arm augmentene slik at jeg kunne løfte tyngre ting og mer plass i inventory. Til slutt slik at jeg tålte mer. Brukte nesten ikke våpen gjennom spillet. Helst den siste banen, der jeg også brukte opp resten av gass granatene.

Er ikke kjekt å bruke juks første gangen, da skal spillet nytes. ved senere anledning kan jeg forstå hvis du vil ha alle archievmentene.

Endret av Mafsa
Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte mest non-combat greier først, siden de fleste jeg drepte hadde jeg god tid til å skyte i hodet usett, eller ta take-down på, eller tazer. Inventory, heavy lifting, hacking, cloaking og denslags først. Selv om jeg var en stealth dude, tok jeg ikke mange stealth skills, siden det ville gjort for lett IMHO. Kunne ikke se gjennom vegger før i et av de siste brettene.

Lenke til kommentar

Oppgraderte typhoon max nesten helt i begynnelsen av spillet. Den er NOE overpowered spør du meg. Men greit nok, jeg glemmer hele tiden av at jeg har den, så bruker den sjeldent. Den dreper jo det meste på 1-2 bruk, og ammo koster kun 100cr hos LIMB.

Stressa som en helt på boss nummer 2. Helt til jeg da kom på at jeg har typhoonen. Hun la seg flat med en gang, tror jeg brukte 10 sekunder.. :!: Også ironisk nok fikk jeg 2 typhoon ammo når jeg lootet hun etterpå, hehe..

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål angående spesifikke aguments.

Hacking analyser addon - Synes jeg er bortkastet å bruke poeng på, eneste man ser er jo hva man får for å ta de forskjellige nods og siden jeg prøver å ta alle uansett så føler jeg at den er ubrukelig.

Hacking fortify - Er ikke så dum, men jeg pleier sjeldent å bruke de muligheten, "ubrukelig"

Aim stabilizer - Har egentlig ikke så store problemer med å sikte med feks sniper rifle, så jeg tror ikke jeg kommer til å bruke poeng i den augmentn.

Smart vision - Tja, er vel en jeg vurdere å bruke poeng i.

Stealth enhancer - Veldig grei sak, og enda bedre om man bruker noen poeng slik at man ikke lager lyder når man løper.

Hva mener dere?

En ting jeg ikke forstår meg på er recharge hastigheten på batteriene, jeg har oppgradert til max batteri men forstår meg ikke helt på hvordan batteriene blir ladet opp.

Når jeg bruker et batteri så skjer det ikke noe. Jeg må spise noe for å få flere.

Jeg forventet at den lader opp ALLE batteriene jeg har, men ser jo ut som den max tar 1-2 av 5 mulig?

Er det mulig å spille videre etter man har fullført spillet? ;p

Lenke til kommentar

Etter min erfaring

er det ikke flere fire- og fem-terminaler enn at du like gjerne kan ta dem med "låsegranater" og bruke praxis på noe annet.

Du får bare ett batteri "gratis" uansett hvor mye du oppgraderer. Det synes jeg er litt tamt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Ja, kan se meg enig med det, har vel kun sett 1 eller 2 lvl 5 terminaler.

Skal huske det om jeg spiller igjennom det en gang til. Jeg har også samlet opp ca 20 av nuke og stop virus greiene.

Så de fleste tingene jeg hacker kommer jeg meg igjennom på en eller annen måte, har også 5 "låsegranater". Kan hacke lvl 4, såg ikke poenge med å låse opp lvl 5 som du selv nevnte.

Ja, veldig tamt at man kun får 1, ser ikke poenge med å bruke recharge praxis på slikt "tull"

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Kaster bort på noe mindre brukbart, og banner som en gud når jeg møter en lvl 5 maskin mens jeg har lvl 4 hack.

Det er det man har Automatic Unlock Devices til ;)

--

Husker ikke helt i hvilken rekkefølge jeg valgte ting, men gikk for augs som gjør at jeg kunne komme meg frem som hopping og slå igjennom vegger. Har ikke fokusert på kamp, tok ikke typhoon før etter første boss, og har kun brukt den mot andre boss (har ikke kommet til tredje enda). Hacking ble også oppgradert sent, gikk lenge med kun nivå 2. Mer utvidelse av hvor mye du kan ha med deg ble gradvis, men tregt oppgradert.

Nå er jeg på vei inn i havna, og har endt opp med dette:

post-70961-0-49908300-1315858119_thumb.png

Får jeg flere praxis poeng nå så er jeg usikker på hva jeg skal bruke de på, er egentlig ikke noe mer jeg trenger. Blir vel å makse cloak tenker jeg.

Å kunne gå/løpe stille ser jeg på som ubrukelig basert på behovet hittil. Man beveger seg mer enn raskt nok når man sniker. Sprinting har jeg kun hatt behov for i boss kamper, og noen få steder utenom når jeg skal hoppe fra ett tak til ett annet. Cloaking ble primært tatt kun for å skru av sikkerhetssystemet til the hive mest mulig uoppdaget, med en aud. Men har vært nyttig for å ta ut noen folk på andre siden av en dør, ved å gå ubemerket igjennom og så legge dem "pent" i bakken.

For min del så har recharge vært nyttig, går mye energi (vegger og folk), og er greit å få fylt opp inneværende batteri gratis. Men nytteverdien er nok spiller stil avhengig.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Lysten min på å fortsette falt også ganske bra etter utallige forsøkt mot en boss jeg ikke fikk til, helt til jeg så ett hint i denne tråden. Du kan også sette ned vanskelighetsgraden før bossen, og så sette den opp igjen etter på. Han er ikke så vanskelig når man vet hvordan. Boss nr 2 er enklere, spesielt med typhoon (hadde kun 1 aug på det punktet). Boss 3 har jeg ikke kommet til.

Du går glipp av ett bra spill, så du burde gi det noen forsøk til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...