Gå til innhold

Sende SMS fra weben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en login til en av nodene dems.

Netcom bruker cimd protokollen (telnor vet jeg ikke). Det finnes få gode free programmer for dette, så her tror jeg du nesten må skrive det meste fra scratch. Dette er et program du bør skrive i c/c++¨og la gå som en daemon, da dette programmet må holde en p2p connection åpen mot cimd serveren.

Fant dokumentasjon på nokia sitt forum en gang i tida på dette, men nå er visst det fjernet derifra .. :/

Lenke til kommentar

Hvis du har en mobiltelefon med datakabel til overs og en pc med linux, kan du mekke en sånn løsning som jeg har sittet og mekket på nå.. :)

Koble mobil til pc vha datakabel (jeg fant en gammel 6110), bruk smsd som kommer med gnokii, den kan putte ting direkte i mysqldatabase, som du så kan få ut på web vha php.

Nå kan jeg sende og motta sms'er fra min mobil med webgrensesnitt, med automatisk navneoppslag i telefonkatalogen på sms'er jeg mottar :)

Lenke til kommentar

Det jeg tror Chiclins er ute etter er en leverandør med et grensesnitt via internett for å sende SMS.

Dette vil jeg tro koster penger per SMS. Tipper Telenor eller Netcom burde ha en slik løsning. Må vel ringe til dem og spørre.

Det som trengs er gjerne en Webservice som man kan bruke fra web-applikasjonen sin for å få sendt ut SMSene til mange folk.

Det går nok an å koble mobiltelefonen sin opp og laste ned software for å sende SMS med denne. Sjekk www.softnews.ro. Jeg har sett software der for Windows for å sende SMS vha. en mobiltelefon.

Det koster hva det koster å sende ut SMS'er fra en mobiltelefon. Dette er nok mye dyrere enn å leie en SMS utsendingstjeneste.

Jeg ville ringt Telenor eller Netcom og spurt.

-Wolf5

Lenke til kommentar

Mnej, det var egentlig bare en vanlig sende-sms-fra-pc'n greie.. bare med web-grensesnitt.. Og ja, det går gjennom mobilen min, og koster hva det koster å sende.. Men kult er det.. :)

Snakka med telenor tidligere angående en sånn ting, men det koster ganske mye.. Får vel fine avtaler hvis du bestiller for 10000 sms'er i måneden eller no.. :)

Men ring og spør!

Lenke til kommentar

Jeg spurte teletopia hvor mye det ville koste å leige en SMS gateway, og de kom med en gangske svimlende pris:

SMS gateway vil koster 4000,- eksl mva i etablering, og 450,- i fast mnd kost.

Å sende ut SMS vi koste deg ca 0,65 øre pr melding.

Det er jo umulig å tjene noe på dette med mindre du skal sende logoer/ringetoner etc. som koster 10kr stykket eller noe slikt.

Jeg hadde jo håpet at jeg kunne få sende hvor mange meldinger jeg ville for en fast månedspris, men den gang ei. I tillegg til etablering og månedspris måtte jeg betale med pr sms enn jeg gjør med mitt vanlig abonnement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...