anonymous32000 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg bruker hotspot shield, og proxy servere, jeg lurer på om datalagringsdirektivet kan se hva jeg surfer på selv om min IP sier at jeg er i USA? Jeg er ikke en data expert Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Jeg bruker hotspot shield, og proxy servere, jeg lurer på om datalagringsdirektivet kan se hva jeg surfer på selv om min IP sier at jeg er i USA? Jeg er ikke en data expert DLD registeret vil reflektere at du sender informasjon til en proxyserver i statene. Hva denne igjen henter videre av informasjon til deg kan ikke sees. Da måtte i så fall noen etterspurt loggene fra ISP i statene hvor denne proxyserveren ligger. Altså er du relativt anonym på denne måten, men trafikken kan fint spores tilbake til deg om de har grunn til å gidde det og får samarbeid fra USA (eller landet det proxyen nå skulle ligge). Dette gjelder selvfølgleig bare den informasjonen som du faktisk sender via proxyen. Hvis proxyen kun er for webtrafikk så vil det ikke hjelpe for bittorrent nedlasting f.eks. Som regel er gratis proxyer begrenset til slik typisk surfing pga. kapasitet. Et alternativ for så og si total anonymisering er Tor. Det er veldig tregt, men er nesten umulig spore tilbake om man er forsiktig med å tillate typiske sikkerhetsrisikoer (script og flash og denslags i nettleseren). Du kan lese mer om det på torproject.com -Stigma Endret 31. juli 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå