Knut Slåtta Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 En pust i bakken Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Anne Øverås Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Virkelig et flott macrobilde av mauren, så skarpt, nært, svært godt utført. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Et veldig godt makrobildet og et fint bidrag til dagens tema. Men strengt tatt, tar ikke denne mauren en pust i bakken akkurat her. Dette er maurens anngrepspossisjon og den er her klar til å anngripe Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Ja er hardt å være arbeider God løsning på tema. Lenke til kommentar
Jane Bjerkli Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Stilig og artig bilde av denne skapningen. Lenke til kommentar
Tove Iren Torland Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 kjempemakro og bidrag Lenke til kommentar
Letta Gauseth Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 At en maur kan se ut som et monster viser du oss godt her. Flott macro og passer godt til temadagen. Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Artig observasjon, og godt fotografert. Med 105 mm. har du vært rimelig nært, med mindre dette er et lite utsnitt av originalen. En lett støyfjærning av bakgrunnen samt en oppskarping av mauren ville hevet det ytterligere. Lenke til kommentar
Knut Slåtta Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Artig observasjon, og godt fotografert. Med 105 mm. har du vært rimelig nært, med mindre dette er et lite utsnitt av originalen. En lett støyfjærning av bakgrunnen samt en oppskarping av mauren ville hevet det ytterligere. Takk for kommentar. Bildet er tatt på objetivets nærgrense, så mye cropping er det ikke. Du har rett i at skarphet, og særlig støyproblemer, kunne vært forbedret. Jeg glemte å bruke Luminansknappen I ARC. Prøvde å lage en støyredusert versjon, den ble utvilsomt bedre. http://www.doblefustasjeopphengsforkoblere.com/maurvedpinne800.jpg Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Artig observasjon, og godt fotografert. Med 105 mm. har du vært rimelig nært, med mindre dette er et lite utsnitt av originalen. En lett støyfjærning av bakgrunnen samt en oppskarping av mauren ville hevet det ytterligere. Takk for kommentar. Bildet er tatt på objetivets nærgrense, så mye cropping er det ikke. Du har rett i at skarphet, og særlig støyproblemer, kunne vært forbedret. Jeg glemte å bruke Luminansknappen I ARC. Prøvde å lage en støyredusert versjon, den ble utvilsomt bedre. http://www.doblefust...vedpinne800.jpg Synes det ble en kraftig forbedring, kun med unntak av at mauren ble noe "glatt". En mer selektiv støyfjerning av omgivelsene og oppskarping kun av mauren ser jeg for meg som det beste. Men her er jeg på grensen av hva jeg selv takler i etterbehandling, så noe mer utdypning har jeg ikke å fare med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg