LMH1 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Har noen erfaringer med D-Link DIR-655, Extreme N Wireless? Er det noe som skulle blokkere en slik router for internett? Siden jeg har prøvd å skrive inn Mac adressen til internettmodemet. Men både internett modemet lyser ikke i det heletatt når den er koblet til wan porten. Heller ikke routerens Wan port lyser, så da må det være defekt produkt eller en brannmur som slår av wan porten? Det fulgte ikke med brukerhåndbok siden varen ble kjøpt som bvare. Siden jeg bruker nå dlink DI 604 og dennne funger uten problemer. Må si de nye dlink produktene har vanskelig brukergrensesnitt, fant ikke noe på google som gir ideer annet å sette routeren opp som acesspunkt. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Du kan lese noen erfaringer her: http://www.komplett....=331590#reviews De høres ikke spesielt bra ut i følge brukerne på første siden. Jeg har en slik selv og har aldri hatt noen problemer med den så jeg vil tro det kan ha med konfigureringen å gjøre. Manual og evt. oppdateringer finner du her: http://www.dlink.no/...-NO%2FDLWrapper Endret 31. juli 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Må si de nye dlink produktene har vanskelig brukergrensesnitt, fant ikke noe på google som gir ideer annet å sette routeren opp som acesspunkt. Jeg har ingen erfaring med DLink, men dersom du har satt den opp som kun et accesspunkt vil router delen naturlig nok ikke fungere (dvs. ikke noe liv i WAN porten). Brukergrensesnittet er nødvendigvis ganske komplisert, disse boksene inneholder; router brannvegg accesspunkt switch (Jeg bruker fire forskjellige bokser.) Endret 31. juli 2011 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg har hatt to D-Link DIR655, og anbefaler ikke disse. Begge to døde etter få måneder, NetGear WNDR3700 som tok over, har nå holdt i ett år uten problemer. Dessuten, for den minste instilling i oppsettet, krever den å restartes. - Mortis Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Har noen erfaringer med D-Link DIR-655, Extreme N Wireless? Er det noe som skulle blokkere en slik router for internett? Siden jeg har prøvd å skrive inn Mac adressen til internettmodemet. Men både internett modemet lyser ikke i det heletatt når den er koblet til wan porten. Heller ikke routerens Wan port lyser, så da må det være defekt produkt eller en brannmur som slår av wan porten? Det fulgte ikke med brukerhåndbok siden varen ble kjøpt som bvare. Siden jeg bruker nå dlink DI 604 og dennne funger uten problemer. Må si de nye dlink produktene har vanskelig brukergrensesnitt, fant ikke noe på google som gir ideer annet å sette routeren opp som acesspunkt. Hei, her skal du få et ordentlig svar av meg Har erfaringer med dir655, har satt opp et par slike på jobb og ikke hatt noen problemer så langt. Fin ruter. Med mindre du har satt det opp selv eller noen som har hatt denne B-varen før deg har gjort det, skal det ikke være noe som helst blokkeringer. For å forsikre deg om at routeren ikke har slike innstillinger ta en penn og stikk inn i reset hullet på baksiden. Da får du fabrikkinstillinger og routeren skal være oppe trådløst uten sperringer og uten passord. Får du ikke internett etter dette er det noe feil med ruteren. Hvis du vil konfigurere routeren din går du inn på http://192.168.0.1. Der kan du også sette den opp som accesspunkt. Greit å sjekke om du har nett rett fra modemet først da, men det har du sikkert allerede gjort vet ikke hvordan kompetanse du har så jeg gir et fyldig svar Ny firmware til ruteren kan også fikse uforklarlige problemer. dlink sine hjemmesider har dette. Mvh Øystein Endret 31. juli 2011 av Antonsenlarsen 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Hei, ser ikke ut som reset ikke virket noe særlig. Ruteren ble tilbakestilt men fremdeles får jeg ikke internett får isteden: Oops! The page you requested is not available. Suggestions: 1.Make sure your internet cable is securely connected to the internet port on your router, and your internet LED is blink green or blue. 2.Check to make sure that the Internet settings on your router are set correctly, such as your PPPoE username/password settings. 3.The DNS server may be down at the moment, please contact your ISP or try again later Den led lampa til Wan (Verdens klode) lyser ikke. Så er ruteren defekt? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Det jeg også lurer på, siden Mortis har dårlig erfaringer og en del på komplett. Merkelignok så har http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=331590 langt bedre kritikk? Siden det viktigste er pris, hastighet og støtte for både windows+linux/mac viktig. Jensen rutere funger dårlig på linux. Linksus funger dårlig på iptelefoni f.eks http://www.phonzo.no/kundeservice/teknisk/veileding_for_brannmur_og_nat/ har lest et sted at belkin gjør det spesielt dårlig her som ruter. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=915489 Der skulle det være litt av hvert å lese. Har forøvrig DIR-825, som jeg er veldig fornøyd med. Har ikke hatt noen problemer med den de to årene jeg har hatt den. Endret 31. juli 2011 av Orjanp Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Fant ikke noe relevant som virket her. Så jeg gikk til elkjøp for å bytte ruter, mens virker ut som den nye har samme problem. At jeg fremdeles ikke får internett. Prøvde å ringe dlink support, men de koster jo faen meg 4 kr per minutt og det er ca bregnet over 45 minutter ventetid, ca 180 kr jeg ville gått tapt hvis jeg hadde ventet så lenge. Så da får jeg klage en gang til eventuelt bruke åpent kjøp hvis ingen har andre ideer hva problemet kan være? Virket ut som mac adressen til accesspunktet ikke blir godtatt? Takk dlink for jeg trenger å ha DI-604 ruteren ennå som er godt utdatert. Men den virket i minstefall. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Finnes det noen måte å sjekke WAN porten på? Altså hvis jeg kobler den til en pc, også pinger den internt i nettverket og ikke får svar må ruteren blokkere/defekt port? Er jo litt rart den lyser gult når den skal lyse grønt eller blått i følge brukermanualen? Antonsenlarsen: hvordan funger dette hos deg? Eller andre som har denne ruteren? Endret 1. august 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hva slags internett har du? Er det via Kabel-TV-nett så må du slå av modemet noen minutter. Da får du frigitt leasen du hadde på den gamle routeren og kan koble til den nye. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 canal digital, hjelper lite å koble ut internetmodemet. Siden DI-604 virket rett etterpå jeg kobler gjennom den til pcene mine. Den nye DD-Link DIR-655 får jeg dette hver gang jeg besøker en side: Oops! The page you requested is not available. Suggestions: 1.Make sure your internet cable is securely connected to the internet port on your router, and your internet LED is blink green or blue. 2.Check to make sure that the Internet settings on your router are set correctly, such as your PPPoE username/password settings. 3.The DNS server may be down at the moment, please contact your ISP or try again later Regner med DNS serveren er ruteren? Regner med mac adressen er til internetmodemet? Selv forstår jeg ikke hvorfor jeg skulle skrive inn dette, siden det har ingen betyning på DI 604 i like stor grad. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Det jeg også syns er litt rart, at det gule verdens ikonet lyser kun når jeg kobler inn og ut wan porten. Men gjør jeg noe innstillinger på ruteren forsvinner den lyset. Så det lyser bare på port 1 + trådløs og powerled. Slik at jeg må koble inn og ut wan porten ofte men får alikevell ikke internett. Ser ikke ut som f.eks windows update eller andre tjenester virker heller, så det kan ikke være nettleseren som er problemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Koble WAN DIR-655 i modemet. Resett modemet ved å stikke en pennespiss e.l. i resethullet i >10 sek. Vent til modemet kobler seg opp mot ISP (4 lamper blinker). Da skal det fungere. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Virker fremdeles ikke. Er det da noe feil med ruteren igjen? når jeg forsøker å pinge f.eks vg.no får jeg svar fra ruteren 192.168.0.1 Så er det da ruteren som ikke er riktig satt opp eller defekt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvis du har routermodem fra ISP, så kan det hende at det bruker samme IP som DIR-655. Du vil i såfall få konflikt. Du kan da endre IP-adresse i DIR-655 til 192.168.1.1. Men siden DI-604 fungerer med den adressen som default, så spørs det. Du kan jo sjekke at WAN (internettporten) i DIR-655 står til å ta imot IP automatisk. Hvis du har resatt routeren, skal den stilles inn slik med default settings.. Du kan evt teste DIR-655 ved å gi den 192.168.1.1 og koble den på en av lanportene til DI-604 (reset modem før du kobler på DI-604). Da er du hvertfall sikker på at DIR-655 "skal" fungere. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Det virker fremdeles ikke. Men siden det er koblet slik: Internetmodem - switch - 2 rutere (Delt nettverk). Er det slik at NAT finnes i flere versjoner? eller det kan være noe annet som gjør at det ikke funger? Prøvde i går å koble direkte til internetmodemet men det hjelper lite. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Men bare for å være sikker på ruteren ikke blokker internett: Altså her, skal mac adressen være internetmodemet, DNS skal være ruteren? Og MTU skal være slik den er? Er det andre ting som kan blokkere internett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Men siden det er koblet slik: Internetmodem - switch - 2 rutere Vanligvis gjøres dette av 1 stk router (eller brannvegg) med flere bein (OPT nett / subnett). To stk routere vil mest sannsynlig gi problemer med å tilordne innkommende trafikk på et eller annet nivå. Altså her, skal mac adressen være internetmodemet, DNS skal være ruteren? Og MTU skal være slik den er? Er det andre ting som kan blokkere internett? Dersom modemet gir dynamic ip (DHCP) vil den også gi DNS (og sec DNS). Det burde nomalt ikke være satt noen verdi for dette i det hele tatt i routeren. MTU er bare media (fx. ip tlf), det kan du uansett vente med til alt annet funker. Dersom det da ikke er maks pakkestørrelse, la den stå til 1500 (standard for ethernet) Endret 2. august 2011 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Var vist nok å endre MAC adressen til samme som ruteren i det andre nettverket også restarte internet modemet i samme prosess når begge sto på. Så virket internett på begge etter 1 minutt. Er jo litt dårlig, men da får jeg ha ruteren så lenge den varer. Merkelignok så virker jo Phonzo bredbåndstelefoni programvaren uten å gjøre noe manuelle instillinger i ruterens brannvegg. Betyr det at jeg er sikker? Siden jeg får ikke pinget fra det andre trådløse nettverket antar jeg det er sikkert nok. Endret 2. august 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå