Gå til innhold

Hva skal du gjøre i Himmelen?

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til å ha det noe godt i himmelen. For det første, regner jeg med at det er jævla mange kristne der. For det andre, kommer jeg til å være jævlig bekymret for at Gud skal finne ut at jeg ikke er snill og god, og sende meg til helvete. Så stort sett kommer jeg til å gå rundt med en helt ekstrem noia, og sånn kronisk smådeprimert. Litt som i et overvåkningssamfunn, egentlig.

ikke tenk på himmelen med det første, det finnes andre steder for sånne som deg:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dag i himmelen

08:00 Stå opp

08:10 Ikke dusje fordi du ikke blir skitten i himmelen.

08:11 Ikke spise frokost fordi du er alltid passelig mett i himmelen.

08:12 Se på skyer.

09:00 Spille harpe. Siden det ikke kan være disharmoni i himmelen spiller alle den samme melodien.

10:00 Se ned på Helvete. Der kommer alle taperne. Men det er viktig å ikke fryde seg for mye. Bare sånn passelig. Hvis du ser noen du kjenner i Helvete må du huske at det er nødvendig.

11:00 Gi Märtha skrullete ideer. F.eks. få hester til å snakke.

12:00 Gå i kirken der Gud selv er prest og biskop i ett. Selv om du sitter helt bakerst og kirken rommer flere milliarder engler så ser og hører du alt veldig tydelig.

13:00 Olje perleporten.

14:00 Snakke med venner og bekjente. Mens dere på jorden kunne være uenige om dette og hint er dere nå enige om alt, fordi dere nå har full innsikt i alt. Egentlig er det ingen vits å snakke sammen lenger.

15:00 Se på skyer.

16:00 Middag utgår

17:00 Sex utgår fordi du har konstant post-orgasmisk følelse og har dermed ikke behov for mer.

18:00 Se på nyheter fra jorden. Jordskjelv, sykdom og massakre. Heldigvis vet du nå at Gud lar dette skje av en grunn.

19:00 Lese en bok, nemlig Bibelen.

20:00 Se på skyer

21:00 Se en film som Gud har godkjent.

23:00 Droppe tannpussen og stupe rett til sengs. Sengen er akkurat så myk som du forventer av skyer. Du er jo egentlig ikke trøtt men får sove likevel.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Himmelriket begynnte med Jesus Kristus. Alle de kristne lever i himmelriket her og nå. De onde er utenfor og vil ikke gå inn i himmelriket.

Matt 23:13 > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn.

De kristne blir født på ny (blir barn) og kommer på den måten inn i himmelriket her og nå.

Joh 3:5 > Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike

Matt 18:3 > Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket.

Joh 3:3 > Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å komme til himmelen! Hvordan sier du, i og med at jeg er ateist? Jo, nå skal du høre... Jeg regner nemlig med at på grunn av sin nesegruse (og oppskytte) menneske kjærlighet, altså den kjærligheten til sin neste som de hele tiden skryter av at de har, så vil jeg med stor sannsynlighet få plassen til en kristen som sier den fra seg i ren glede over å vise neste kjærlighet! Det må jo være det ultimale for en kristen, er du ikke enig? Å gi plassen sin til en stakkars forglemt ateist og selv vandre ned i helvettes digre ildsjøer i ren neste kjærlighet!! Tenk deg noe så edelt å gjøre!! Så jeg tar det helt med ro, så mye neste kjærlighet som de kristne viser er jeg sikret en plass i himmelen jeg, der jeg har tenkt å ligge å kjede rumpa av meg mens gud skriker seg hes etter noen som vennligst kan komme å tilbe ham. Kanskje jeg nå og da gidder å gå å tilbe ham, men da i form av noen kraftige rumpe spark fordi han er så usigelig dum.

Gleder med til å få den billetten når jeg dør... Så er det noen kristne her som føler seg uber nestekjærlig og vil gi meg himmel billeten sin? For du er vel nestee kjær, er du ikke?

Lenke til kommentar

Himmelriket begynnte med Jesus Kristus. Alle de kristne lever i himmelriket her og nå. De onde er utenfor og vil ikke gå inn i himmelriket.

Matt 23:13 > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn.

De kristne blir født på ny (blir barn) og kommer på den måten inn i himmelriket her og nå.

Joh 3:5 > Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike

Matt 18:3 > Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket.

Snakker vi reinkarnasjon/gjenfødsel?

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å komme til himmelen etter døden jeg også... Men jeg er ikke bevisst på det, så jeg vil aldri "oppleve" det. Dette sier jeg fordi kroppen min består av rundt 85% vann, og den vil sannsynligvis fordampe etter jeg er død, og dampen vil stige opp mot skyene: mot himmelen. Så at jeg kommer til himmelen benekter jeg ikke...

Ellers ser jeg ikke noe problem med tanken om at vi befinner oss i himmelen akkurat nå. Siden himmelen ikke nødvendigvis behøver å være så veldig langt opp fra bakken vi står på.. Man kan derfor tenke at man står med føttene godt plantet på jorda, og med resten av kroppen i himmelen...

Lenke til kommentar

Tror jeg poster denne her jeg :) :

Ellers blir det et problem med fri vilje i himmelen. Hvordan kan en gjøre ting som ikke er bare "godt" (ettersom kristne legger opp et ganske svart/hvit moralbilde). En vil dermed ikke få fri vilje.

Evnt. kan en gjøre ting som en vil, men det blir da bare mot "simulerte" mennesker og ikke "reelle" som her på jorden.

Altså , enten blir himmelen falsk lykke, eller uten fri vilje, eller, mest sannsynlig ikke i det hele tatt :p

anng. diskusjon mellom kristen og ateist i magen til mor.. Ingen foster er kristne, ei heller babyer. Dette blir indoktrinert fra barndommen.

Endret av [^..^]Christian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte denne:

07-20-10+Gates.jpg

Haha! Ja for det kan jo være motsatatt også! :)

Sett at en Gud finnes, så kan det være logisk også, dersom man forestiller seg en Gud som ønsker mennesker som tenker selv og som kan ta egne valg, og ikke hele tiden må støtte seg til noen høyre makt. Kan hende at han er en meget stor fan av folk som "klarer seg selv"? Og som kan handle godt uten å forvente en "guddommelig klapp på skuldra" etter å ha levd et fornuftig og godt liv, der alt tyder på at ting har en annen årsak enn en allmektig god Gud? :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ja, men ikke fysisk kun psykisk. Du vil da være i stand til å se himmelriket og gå inn i himmelriket, her og nå.

Lenke til kommentar

Ja, men ikke fysisk kun psykisk. Du vil da være i stand til å se himmelriket og gå inn i himmelriket, her og nå.

På hvilken måte? :)

Lenke til kommentar

Denne sammenliknen gjort av Kornelius Novak (en tidligere torpedo, nå omvendt kristen), treffer nålen bra på hodet:

Det virkelige livet er TØFT![/i]"]

I magen til en gravid kvinne var det en gang tvillinger. Den ene var ateist, den andre var kristen. Et par timer før fødselen hadde begge noe interessant å si...

Ateisten: Si meg, du kristne, tror du virkelig på et liv etter fødselen?

Den kristne: Ja, det tror jeg fullt og fast!

Ateisten: For noe vrøvl! Det finnes ikke noe liv etter fødselen! Kjensgjerningene viser at ingen er kommet tilbake "etter fødselen"!

Den kristne: Hva er det for slags bevis? For det første kan ingen komme tilbake "etter fødselen", og for det andre er det ingen som vil tilbake heller!

Ateisten: Hvorfor vil ingen tilbake? Hva vil du gjøre etter fødselen?

Den kristne: Å, jeg har mye jeg skal gjøre! Jeg skal vandre rundt i den vakre naturen og glede meg over de herlige fargene på blomstene og bladene, og jeg skal ta pizza mellom tennene og spise den...

Ateisten: For noe vrøvl! Det er vitenskapelig bevist at vi får næringen gjennom navlestrengen. Bare legg merke til hvor kort den er; hvordan vil du løpe av sted med den på slep? Dessuten er det ingenting å se! Alt er svart! Og kan du bevise hva som er forskjellen mellom grønt og svart?

Den kristne: Her i mors mage er vi ennå blinde, men når vi først er kommet ut til det virkelige livet, da vil vi se med egne øyne at det er slik! Vitenskapen har bevist ... fint, her får vi mat gjennom navlestrengen, men i livet utenfor blir det helt annerledes! Det vil bli så flott og annerledes at du slett ikke kan forestille deg det!

Ateisten: Jeg tror bare det jeg ser, og jeg ser ingen ting! Men én ting til: tror du egentlig at det finnes en mor?

Den kristne: Naturligvis tror jeg at det finnes en mor!

Ateisten: Tullprat! Hvor er din mor? Jeg kan ikke se henne!

Den kristne: Vår mor er over alt! Hun omgir oss og vi er inne i henne, vi lever av henne, vi ville ikke eksistert uten henne! Hun elsker oss og kan knapt vente på å få holde oss i armene sine!

Ateisten: Så, hun elsker oss?! Hvorfor må vi da sitter her i mørket, og hvorfor må vi dø snart?

Den kristne: Snart er det fødselsdag og ikke dødsdag!

Ateisten: Din fanatiker! Er du ikke redd for å dø?!

Den kristne: Nei, vi er på god vei inn til det nye og egentlig livet! Meningen med vår tilværelse her er at vi kan forberede oss på det egentlig livet der ute!

Ateisten: Nei! Meningen med livet er at vi har det godt så lenge som mulig her! La oss ete og drikke, for i morgen dør vi!

Den kristne: Nei, det gjør vi ikke! Straks har vi fødselsdagen, og den dagen skal vi feire gjennom hele det lange livet der ute! Jeg tror veene er begynt! Det er kommet så langt nå! Snart vil vi være i det egentlig livet!

Ateisten: Nei! Jeg vil ikke dø!

Den kristne: Det er utrolig at du ikke kan innse sannheten! ... Jeg gleder meg i alle fall, til og med når det nå blir ganske voldsomt! Men lidelsene her er ingen ting sammenliknet med den overstrømmende herlighet som vi skal få sammen med vår mor! Mamma, nå kommer jeg!

Vi er disse fostrene i magen på moren. Akkurat som fostre kan ha det vanskelig med å forstå hva "å komme ut i lyset" betyr for noe, og hva det er å leve i lyset, forstår vi ikke hva "å komme til Himmelen" egentlig betyr. Det er så mange dimensjoner over vår tilstand, og dermed umulig - multiplisert med seg selv flere ganger - å forstå det; og likevel kan vi forstå og innse at det utenkelige like mye er en mulig realitet nettopp fordi vi (forhåpentligvis) innser vår komplette uvitenhet.

Jeg vet jeg quoter noe som er ganske gammelt. Men jeg blir rett og slett OPPGITT. Og lei meg når man sammenligner døden, med "fødsel". Fødsel er jo da man blir født, man blir ikke født etter man er død. Man kan rett og slett ikke sammenligne! Jeg vet kristne "vet" at det finnes noe etter døden, men du kan bare ikke sammenligne det med som da du er et foster... Det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar

Synes den er litt artig enda jeg er uenig. Og jeg må si meg uenig med monsterdigg. I det tilfellet kan død sammenlignes med fødsel. Man forsvinner og kommer aldri tilbake. Hvorvidt det er noe på den 'andre siden' kan ikke disse fostrene vite noe som helst om for de kjenner kun til et liv i en livmor. Det handler om hva slags virkelighet man forholder seg til. Det blir litt som Platons hule-analogi; har man bodd i en hule hele sitt liv og kun sett virkeligheten presentert som dansende skygger på en vegg vil man ikke være istand til å forestille seg noe annet. Likeså er det med disse tvillingene i livmoren. Hvorvidt fostrene er kapable til å ha samtaler eller observere og analysere verden rundt seg (hvilket de selvfølgelig ikke kan) er ikke relevant, for det er kun en analogi som prøver å si noe om hvor grensen for menneskelig forståelse og viten går.

Allikevel er det åpenbart en kristen som har benyttet seg av Platons hule-analogi for å geleide folk til å akseptere den kristne tro i større grad. Fremdeles en artig analogi, men den taler nok mer for agnostisime enn kristendommen.

Lenke til kommentar

Jeg synes tanken på evig liv er forskrekkelig. Hva skal du gjøre i et evig liv? Høres grusomt ut, uavhengig av "hvor man havner hen". Takk og lov for at ingenting tyder på at et liv etter døden er mulig da. Når ingen vet noe om det er det absurd å basere en hel tro rundt ingenting annet enn magefølelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...