Gå til innhold

BK: Jomfru Marias synål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har foretatt en del redigeringer i dette bildet.

Klippet bort en del for å få bedre fokus på "synåla" og jeg har også lagt på en ny himmel i bakgrunnen.

Hvis du klikker deg inn på forumet, kan du se orginalfila

post-251400-0-64442700-1312088184_thumb.jpg

Endret av wasco
Lenke til kommentar

Vakkert bilde og historie,meget fine farger/tone i bildemye ++ bilde.

Takk for hyggelig kommentar :)

Det var da litt av en størrelse på ei nål.Utsnitt gjorde susen synes jeg..ble da veldig tett innpå ;)

Nåla er stor, men i den katolske tradisjonen er jo også Jomfru Maria "stor" :)

Skjønte ikke bilde da først, men etter lesningen så er du tett på ja. Bra bilde dette til tema.

Takk for kommentaren :)

Flott fortalt historie om bildet. Liker det nære utsnittet og fargetonene i bildet.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Har hørt om, men aldri sett denne før! Likte egentlig det jeg ser, bortsett fra den uskarpe/blurete delen til høyre. Men du har vel kanskje en tanke bak den delen også kjenner jeg deg rett.... ? :)

PS!

Blir enkelt å forhindre dommedag da ser jeg, det er jo bare å rive kirka eller kanskje enda enklere sette en stokk mellom nåla og veggen.... ;)

Lenke til kommentar

Artig historie. Er generelt veldig interessert i historie/tradisjoner, men ingen form for symbolikk/overtro biter på meg. Så har lett for å se det komiske i en del ting som noen tar på fullt alvor. Dommedag var det jo for noen år tilbake også, men så vidt jeg har fått med meg gikk det vel bra med de fleste av oss...!

Bildet fungerer utmerket i anledning dagen, og liker det på generell basis også. Spes. himmel med sine kledelige grå-blå toner.

Lenke til kommentar

Ett fint bilde med en interessant beskrivelse :)

Takk for hyggelig kommentar :)

Interessant historie og fin dokumentasjon. Orginalt og artig svar på temaoppgaven.

Har hørt om, men aldri sett denne før! Likte egentlig det jeg ser, bortsett fra den uskarpe/blurete delen til høyre. Men du har vel kanskje en tanke bak den delen også kjenner jeg deg rett.... ? :)

PS!

Blir enkelt å forhindre dommedag da ser jeg, det er jo bare å rive kirka eller kanskje enda enklere sette en stokk mellom nåla og veggen.... ;)

Hvis det blir nødvendig, skal vi nok sørge for å få utsatt dommedag :)

Artig historie. Er generelt veldig interessert i historie/tradisjoner, men ingen form for symbolikk/overtro biter på meg. Så har lett for å se det komiske i en del ting som noen tar på fullt alvor. Dommedag var det jo for noen år tilbake også, men så vidt jeg har fått med meg gikk det vel bra med de fleste av oss...!

Bildet fungerer utmerket i anledning dagen, og liker det på generell basis også. Spes. himmel med sine kledelige grå-blå toner.

Det er vel ikke så mange (håper jeg) som tror på denne myten lenger :)

Men det er jo et artig historisk dokkument

Liker etterbehandlingen og linjene her. Det er det som gjør bilde i mine øyne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...