Brann89 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Latt min bærbar datamaskin stått på iløpet av ferien min. Men tidlegere i dag så kom det opp ein blå skjerm, fikk ikje sjekket kva dette var. Slo deretter av maskinen. Da eg slo den på litt senere kom eg helt til innloggings partiet og der får eg kun opp musepekeren eller en runding som viser at maskinen arbeider. Er det mulig å fikse dette selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Skjermkortet er nok ikke ødelagt. Derimot er det mest sannsynligvis windowspartisjonen som har fått seg en digital "smell". Får du logget på i Sikkermodus? Under oppstarten av pcn så trykker du [F8] flere ganger til du får opp noen valg. Deretter velger du "Sikkermodus" og ser om du kommer noe lengre. Å kjøre eventuelle antivirus- og spywaretester er anbefalt når du først er her. Si ifra om dette funker og om du i så tilfelle har en windows-cd. Hvis ikke så er det mest sannsynligvis en gjennopprettingspartisjon på pcn og da må vi vite hvilken pc det er snakk om for å finne ut hvordan man starter denne sekvensen. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Skjermkortet er nok ikke ødelagt. Derimot er det mest sannsynligvis windowspartisjonen som har fått seg en digital "smell". Får du logget på i Sikkermodus? Under oppstarten av pcn så trykker du [F8] flere ganger til du får opp noen valg. Deretter velger du "Sikkermodus" og ser om du kommer noe lengre. Å kjøre eventuelle antivirus- og spywaretester er anbefalt når du først er her. Si ifra om dette funker og om du i så tilfelle har en windows-cd. Hvis ikke så er det mest sannsynligvis en gjennopprettingspartisjon på pcn og da må vi vite hvilken pc det er snakk om for å finne ut hvordan man starter denne sekvensen. Prøvde Sikkermodus, men det samme skjedde da eg skulle logge meg inn på brukeren. Vil helst ikkje kjøre gjennoppretting på pc-en, siden der er noen filer eg ikkje kan miste. Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Skjermkortet er nok ikke ødelagt. Derimot er det mest sannsynligvis windowspartisjonen som har fått seg en digital "smell". Får du logget på i Sikkermodus? Under oppstarten av pcn så trykker du [F8] flere ganger til du får opp noen valg. Deretter velger du "Sikkermodus" og ser om du kommer noe lengre. Å kjøre eventuelle antivirus- og spywaretester er anbefalt når du først er her. Si ifra om dette funker og om du i så tilfelle har en windows-cd. Hvis ikke så er det mest sannsynligvis en gjennopprettingspartisjon på pcn og da må vi vite hvilken pc det er snakk om for å finne ut hvordan man starter denne sekvensen. Prøvde Sikkermodus, men det samme skjedde da eg skulle logge meg inn på brukeren. Vil helst ikkje kjøre gjennoppretting på pc-en, siden der er noen filer eg ikkje kan miste. Hei! Nei, er nok ikke skjermkortet som er problemet her. Jeg hadde en PC innom jobben her om dagen med omtrent samme problemet. Tror dette kan være en skrive/lese feil på harddisken ettersom den har like symptomer i sikkerhetsmodus. Kan også være windowsfeil men dette blir mye spekulasjoner. Vi fikk ut filene på den på jobben, så det kan fremdeles hende at filene dine er intakte, det må vi bare håpe på. Dra til et sted hvor de kan få tatt ut filene dine fra harddisken med SATA-usb kabler, kjøre en harddisktest og deretter få kjørt en eventuell recovery på pcn din eller sende den inn på service. Dette er dog noe som koster penger. Elkjøp sine supportsentre skal kunne gjøre dette smertefritt for 995,-. Reparasjon på harddisk om den har feil skal du få gratis via reklamasjonsretten der du kjøpte maskina (innen 5 år) så lenge du ikke har utsatt pcn for fysisk skade. Mvh Øystein Endret 31. juli 2011 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå