kadabriel Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg tenkte og tegne meg forsikring, eller har blitt rådet til det! da jeg er helt fersk lurer jeg på om noen på forumet her kan hjelpe meg med dette? det lurer på er: innbo, eller "leiglighetsforsikring"(leglighet verdi ca: 2 mill) campingvogn( verdi: 95,000;-) Dyr(en dvergpuddel verdi: 12,000;- , 2 katter verdi: 2x 6,000;-). Burde jeg ha alle samlet i et selskap? er med i "vel-lag", trenger jeg da ikke og forsikre leiligheten, eller er det kanskje inkludert? ellers setter jeg pris på fordeler og ulemper med og forsikre ettersom alle forsikringselskap er noen kjeltringer . Det finnes ingen dumme svar, og alle svar er hjertelig mottatt! Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Man får som regel ekstra rabatt om man samler alle forsikringer i samme selskap, men kan hende du sparer ved å dele de opp - ta deg en prat med de forskjellige selskapene og sammenlign. Utvendig forsikring har du sansynligvis allerede via borettslag/sameie, men sjekk nå for svingende det litt brennkvikt. Innbo må du ha uansett, da det er en "bolig-individuell" forsikring, det at du i det hele tatt har såpass med verdier uten å ha forsikring eller vite om du har for leiligheten er skremmende, går ting til helvete imorra så står du der uten en dritt. 1 Lenke til kommentar
KS Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hvis du bare er med i en vel-forening spørs det om de har noen forsikring for det i hele tatt. Bor du i et borettslag eller sameie har de som regel en boligforsikring, og da trenger du bare en innbo forsikring. Er du medlem av en fagforening har man som regel tilgang til en veldig gunstig innboforsikring via fagforeningen. Forøvrig er det interessante med en innbo-forsikring, verdien av løsøre (eiendeler) og ikke prisen på selve leiligheten). Dyr: En forsikring på dyr er primært for å dekke høye veterinærkostnader ved sjelden sykdom eller alvorlig skade. Verdien av selv dyret er vel ikke så interessant. Jge ser ikke helt behov for den dyreforsikring. Det måtte kanskje vært hvis dyret var et utstillingsdyr eller avlsdyr eller noe annet som var egnet til å skape inntekt. Lenke til kommentar
kadabriel Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 takker for svar ja den ene katten brukes til avl:P skal sjekke om vel-laget har forsikrng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå