Gå til innhold

Microsoft Security Essentials?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på leting etter et bra antivirusprogram. Det må være gratis, og ikke bare en prøveversjon. Har tidligere brukt AVG free, men ble ikke så veldig fornøyd etter at jeg prøvde å laste ned noen "testvirus" for å sjekke hva programmet faktisk klarte å oppdage. Microsoft Security Essentials høres derimot ut som et bra antivirusprogram, basert på de undersøkelsene og artiklene jeg har lest. Så vidt jeg har fått med meg fungerer det bra på Microsoft sine operativsystem. Jeg bruker Windows 7, så jeg tenkte at det passet bra for meg. Har du noen erfaringer med dette programmet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hardware.no/artikler/antivirus/89589/2

Bla til konklusjonen, og se at MSE er favoritt blant alle de testede antivurisprogrammene, det slår også betalinjsversjonene til Norton og NOD32.

Nå har jeg ikke noe særlig personlige erfaringer å dele, på tross av at jeg bruker MSE på mine windowsmaskiner. Nettvett er det som virkelig teller, men å ha et ordentlig antivirusprogram i bakgrunnen er dessverre likevel en nødvendighet i Windows. Nå interagerer jeg svært lite med antivirusprogramvare, og i mine øyne er jo det positivt, men man vet jo aldri helt sikkert om det faktisk gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke så mye erfaring om hvor høy sikkerhet Microsoft Security Essentials faktisk tilbyr.

Men jeg bruker Microsoft Security Essentials både på en minilaptop med XP og en laptop på windows 7, og jeg er veldig fornøyd på ytelsen, jeg merker ikke så mye til sammenlignet med andre windows 7 oppgaver.

Så hvis AVG Free ikke er noe, ville jeg vurdert MSE eventuelt prøve det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har drevet å fjernet malware på en mengde PC-er en del år nå og kan fortsatt anbefaler guidene som er skrevet her inne (selv om de samme programmene har vært anbefalt i litt vel mange år nå kanskje..?)

Som folk sier anbefaler jeg også MSE, da jeg er opptatt at PC-brukere skal ha en grei PC og AV ikke tar altfor mye ressurser og oppmerksomhet. Det er samtidig viktigere at en PC-bruker har nettvett fremfor antivirus. MSE viser til gode resultater, er lite ressurskrevende og ligger pent i bakgrunnen. Min erfaring er at folk like lett klarer å infisere Norton 360 da dette er mer vedlikeholdskrevende, koster penger for lisens, samt mer ressurskrevende for PC.

Å ha SAS og MalwareBytes AntiMalware liggende installert (som ikke har samtidsbeskyttelse) bestemmer du selv. Personlig har jeg kun MSE, og om det skulle poppe opp en melding om at du er angrepet kjører jeg ofte delvis eller hele rutingen beskrevet i sticky-posten :)

Endret av m0g1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...