Gå til innhold

Kabinett vifte bråker ved innblåsning

Anbefalte innlegg

Hei..

Har nettop fått meg ny pc, klokka nettop prossesoren min fra 3.2ghz til 3.8ghz, er en Phenom x4 995 3.2ghz..

Kjøpte også med 3 vifter til å få noe bra kjøling.. Har en vifte i fronten som blåser luft inn og enn helt bak som blåser luft ut, også kommer problemet; har ei vifte i sidedøra som blåser inn luft og den bråker noe uvanligt mye, jeg prøvte å snu den slik at den blåste luft ut fra kabinettet, da sluttet den å bråke og ble like stille som de andre 2.. Har forstanne at vifte i sidedøra skal blese inn luft..? Eller tar jeg feil?.. Men uansitt, hvorfor bråker den så mye når den blåser inn luft og bråker ikke noe når den blåser ut luft? Prøvte å montere denne vifta i bunn på kabinettet, og der var det akkoratt likt, bråkte mye når jeg satt den til å blese inn luft.. Skal jeg ha de til og suge ut luft? Vet at vifter som er høyt oppe(topp) skal trekke luft ut, mens vifter lengre nedover i kabinettet skal trekke inn..

Vurderer å skifte vifta til at den blåser ut luft, kan ikke ha den støyen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifter oppfører seg ofte ulikt alt etter hvilken posisjon de blir installert i. Hvor god kvalitet det er på viften spiller også en rolle. Har du ikke mulighet til å nedjustere hastigheten litt?

Spiller ingen kjempestor trille hvilken vei du har vifta i sidedøra. Optimalt sett bør den jo blåse friskluft inn i kabinettet da skjermkortet ofte er i dette området, men såfremt du ikke har katastrofale temperaturer på skjermkort eller sliter med varme generelt så kan du like godt fjerne den.

Ofte løser det seg forøvrig ved å feste en viftegrill av metall foran viften så det kan du jo alltids prøve hvis du har en slik eller noe lignende liggende.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...