Javisst Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hallo! Har nå sett meg lei av å finne skader og tilgriset bil, blant annet på parkeringsplassen der jeg jobber. Har klaget til sjefen om å få satt opp overvåkningskamera da det er flere på jobb som har opplevd å blant annet få lufta tappet ut av dekkene, lakken skrapet opp, bulking og tilgrising. Men dette er var visst ikke aktuelt da det ifølge h*n ikke er noe problem (!)... I og med at h*n ikke vil gjøre noe, så får jeg vel sikre bilen min selv da. Har en mistanke om hvem som kan stå bak, men i og med at jeg ikke kan bevise det, så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Ønsker da å kunne montere et kamera som kan plasseres på dashbordet eller henges i vinduet. Dette må være slik at det ikke vekker noe oppsikt for de som eventuelt kikker inn frontruta, samt at det bør ha en sensor som gjør at det blir aktivert dersom noen beveger seg foran bilen. Det er alltid foran jeg finner skadene da jeg alltid parkerer med fronten ut. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre/kjøpe? Kan legge til at den mest irriterende skaden jeg har på min strøkne Corolla, er at noen har lekt seg med å skli over panseret slik du ser på film når de skal over på den andre siden av bilen. Medførte da at jeg fikk nedklemt/bulkete panser med tilhørende lange, dype riper. Veldig gøy å finne slikt etter endt arbeidsdag... Anyways, noen forslag? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hmm ville vurdert noe av dette.. se link: dealextreme har selv hatt en av disse.. men brukte det som krasj kamera.. (filmet kun når bilen var i drift).. evt dette som jeg vurdere å installere i min bil nå.. dvr til bil den støtter 2 kameraer og er billig ( ca 400kr + kameraer .. totalt under 1000,- komplett.. for kamera(er) se feks: lite og billig kamera kamera koster 19 dollar ca 100nkr pr stk.. og er i vidvinkel.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Et problem er jo at dette ikke vil løse noe om idiotene ikke ser kameraet. Så vidt jeg vet kan ikke slike opptak brukes som bevismateriale i en evnt. anmeldelse, og da er du like langt - med mindre du kjenner igjen ansiktene på idiotene, og tar handling selv (ikke oppfordring!). Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) dealextreme.com har slike du leter etter til maks 200 kroner som fungerer, og ikke 2000 slik som i norge. Du er bare idiot hvis du sløser bort penger på norske sider. ' edit: damn, allerede svart Endret 31. juli 2011 av Bundy Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Et problem er jo at dette ikke vil løse noe om idiotene ikke ser kameraet. Så vidt jeg vet kan ikke slike opptak brukes som bevismateriale i en evnt. anmeldelse, og da er du like langt - med mindre du kjenner igjen ansiktene på idiotene, og tar handling selv (ikke oppfordring!). Joda, det holder for politiet så lenge det er private foto, det er på din eigendom (bilen din) så kan du kalle det "en tilfeldighet" om politiet nekter så kan du piske folk ganske heftigmykje for dei pengane ei fullakkering kosta, for også kreve at dei fikser bilen/bilene fra egen lomme. Eg er sikker på at dei på at noen kjenner dei som gjør det her/foreldrene deres, så go for it! Eg er også 99.9% sikker på at sjefen ditt er et kvinnfolk. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvis du har et skilt som sier du overvåket området, så kan det brukes som bevis, samt tillatelse fra (en eller annen etat, jeg husker ikke navnet nå, men en kamerat brutke det på eiedommen og fikk brukt videoen i anmeldelsen og det førte til domfellelse) datatilsynet kanskje?? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Datatilsynet er vansklege på sånne ting siden dem generelt er i mot overvåkning. Men du kan jo bare seie at du såg det med egne auger etter å ha sett filmen, for å der etter holde kjeft om det. Du har klokkeslett, ansikt og du veit kva som skjedde akkurat der og då. Burde vell holde Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Datatilsynet er vansklege på sånne ting siden dem generelt er i mot overvåkning. Men du kan jo bare seie at du såg det med egne auger etter å ha sett filmen, for å der etter holde kjeft om det. Du har klokkeslett, ansikt og du veit kva som skjedde akkurat der og då. Burde vell holde Det gjør ikke det Trust me, har vært i rettsvesenet hvor jeg har blitt tatt på film, og saken har blitt henlagt Derfor du må ha den tillatelsen. Endret 3. august 2011 av Bundy Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Skal ta meg en kikk rundt og se om jeg finner noe. Er forsåvidt enig i det OML og skriver at jeg burde drite i å holde det skjult og heller feste det slik at folk ser at bilen blir overvåket. Eneste som da kan skje er at en knall bryter seg inn i bilen for å få tak i kameraet, men jeg vet ikke hvor sannsynlig det er... Så lenge kameraet har oppløsning nok til å se ansiktet på vedkommende og sensor som merker bevegelse, så er jeg fornøyd. Må bare finne en måte å gjøre dette på. Mange mener sikkert at jeg overreagerer med dette, men det er bare sånn at jeg er så jævlig lei av hærverk på bilen min, gammel eller ikke. Når det er slik at jeg faktisk bruker tid og krefter på å holde den gamle bilen strøken, så er det veldig surt at en morroklump skal ødelegge... Lenke til kommentar
okasin Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 he he kødden kan jo bare ta kamera.. du vil jo likevell ha alt på minnebrikka i DVR.. (som du bør ha godt skjult.. ) Det hele behøver ikke komme på mer enn en høvding.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Mange mener sikkert at jeg overreagerer med dette, men det er bare sånn at jeg er så jævlig lei av hærverk på bilen min, gammel eller ikke. Når det er slik at jeg faktisk bruker tid og krefter på å holde den gamle bilen strøken, så er det veldig surt at en morroklump skal ødelegge... Syns faktisk ikkje at du overreagerer, hadde vært ganske så forbanna selv. Ser ikkje heilt kordan noken kan ha det moro på den måten der .. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Jeg kan legge til at jeg har en pc som kjører 24/7+UPS med kamera peket påp bilen, og bikkje som løper rundt. Glad jeg ikke bor i byen ^^ Har perkeingsplass i en garasje, og ute i det åpne, begge steder er videoovervåket. (Md skilt om at dette området er videoovervåket) Endret 13. juni 2014 av Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå