Kuldesjokk Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 heisann, skal da sette opp et hjemmenettverk bestående av modem fra canal digital, linksys e4200 (wlan) og netgear gs605 (switch). Lurer da på om det å koble modem til wlan, der det vil gå en kabel til stasjonær pc og en til switch, der switch vil være koblet til nas, ps3, xbox360 og en stasjonær (evt at stasjonær2 også kobles i wlan). Regner med at dette går fint, men vil høre for sikkerhets skyld da nettverk ikke er mitt sterkeste emne, jeg kunne kommet meg unna med kun wlan, men frister lite å strekke 4tp-kabler langs veggen ut til stua, litt greiere med en kabel gjennom leiligheten Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 modem->switch->router ville jeg ha gjort. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 hmm, det byr på kabelissues, må da evt sette switchen på rommet og kun ha wlan + stasjonær pc der også resten på wlan sine porter, hvis det funker fint da. Finnes ikke noen 2 ports switch da? basicly alt jeg trenger da, vil bare sleppe å trekke kabel ut av rommet, for så å trekke tilbake inn pga rekkefølge av utstyr. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Først: Linksys-boksen er ikke "en wlan" - det er en ruter. Om det står wlan et sted på esken er det fordi den har støtte for wlan. Som betyr "wireless lan." Men ja, oppsettet du tenker på går fint. Og iNeo, ikke post i fylla. Selv om det er lørdagskveld. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 mottat, ruter, beklager missbruk av ordet wlan Da blir det modem, ruter, switch, gjør det meget lettvint for meg mtp minst mulig kabelføring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå