Gå til innhold

[Løst] Hvordan funker interrail passet?

Anbefalte innlegg

Når man har Global Pass, er det bare å hoppe på hvilket som helst tog og vise fram global pass til kontrolløren? Om vi kjøper global pass fra Raildude, må vi reise med avganger fra raildude, eller kan vi reise med avganger fra andre nettsider som Raileurope, bahn.com, Interrailnet osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prinsippet er det bare å hoppe på tog ja. Men det er ikke alle strekninger interrailpasset er gyldig, men alle hovedlinjer operert av SNCF, DB osv er det hovedsaklig gyldig. Noen tog er plassreservasjon obligatorisk og da må det gjøres før man går på toget. Da er det som oftest et sted mellom 5-10 euro å betale for det. TGV tog er et slikt eksempel. Merk at interrail passet overhodet ikke er gyldig i ex Sovjet (Estland, Latvia, Litauen, Hviterussland, Ukraina, Russland osv)

Men det er gyldig i hele Tyrkia.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

lønner det seg egentlig og kjøpe interrail pass??

leser litt på http://www.interrailnet.com

reservation priser

tog som krysser lande grenser er 3euro+

lokale tog er 1 til 10 euro

natt tog 25euro++

1måndes interrail pass er 3200kr ca for folk under 26år.

så på 1måndes tur jeg kunne tenkt meg å ta:

interrails pass 3200kr

natt tog: 3000kr

lokale tog :160kr

internationale tog:200kr

så får meg hadde et interrail pass kommet på til sammen 6560kr ca. er helt sikker på at jeg kunne komme meg billigere rundt med og booke tog billettene alene,tatt busser og brukt lokale flyselvskaper

Lenke til kommentar

Skal du kun sove på nattog?

Du skal flytte på deg svært ofte for at interrail-pass skal lønne seg. Samtidig har det mye å si hvor i Europa du reiser; et stykke sørøst betaler man rundt 20 euro for å humpe rundt en hel dag, kjøper du fullprisbilletter fra Deutsche Bahn kan du svi av opp mot 150 euro på én billett.

Lenke til kommentar

München - Zagreb kan koste en del – ca €40 om dere bestiller i god tid, fullpris er rundt €100. Sovekupé kommer i tillegg. Kan vanskelig skjønne annet enn at de to andre bør være rimelige. Verdt å være bevisst på at returbilletter ofte er billigere enn enkeltbilletter i Ungarn, spesielt når du skal ut av landet.

For øvrig et ålreit område å reise i!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...