Jakobk Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Skal kjøpe windows 7 Men vhilken av disse. De er helt like, utenom att på spesifikasjoner står det opgradering på den ene og fullversjon. Er det nok med opg, eller må jeg ha fullversjonen?? http://www.dustinhome.no/microsoft-windows-7-home-prem-eng-dvd-upg/product/5010335351 http://www.dustinhome.no/microsoft-windows-7-home-prem-eng-dvd/product/5010335350 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Du finner svarene her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Det er fullversjonen du skal ha, såfremt du ikke skal oppgradere fra vista. Men oppgraderinger er ikke å anbefale, clean install er å foretrekke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Det går fint å ta clean install med oppgraderingsversjon (med et lite triks). Er vel ikke mange som kjøper fullversjon. 1 Lenke til kommentar
arejensen Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 hvilket triks? Tenker han mener dette. Har brukt det selv tidligere (metode 3) uten problemer, men har annen versjon nå så vet ikke om det funker lengre. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Og du finner en tilsvarende oppskrift via linken jeg ga til myhken sin oversikt. Har nettopp gjort det, ingen problemer. Men hvis man som vanligprøver å skrive produktnøkkelen under første installasjon stopper det opp, da får man beskjed om at den er ugyldig. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Er det en ny/bygget PC kan du vel kjøpe OEM-versjon, ofte det billigste alternativet. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 hvor får man tak i oem?? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Ligger ofte under en egen OEM-liste eller sammen med de vanlige utgavene. Kjennetegnet er at prislappen er 800-900 kr avhengig av butikk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Ligger ofte under en egen OEM-liste eller sammen med de vanlige utgavene. Kjennetegnet er at prislappen er 800-900 kr avhengig av butikk. OEM er vel noe du kun får kjøpt dersom du kjøper sammen med en maskin er det ikke? Det er vel nettop det som gjør det til OEM - at det kun skal selges til såkallte "system builders" og ikke er myntet på å selges til privatpersoner. Det sagt så har jeg lest mange stedet at det ikke er noen teknisk begrensning på at privatpersoner kan kjøpe det også (og det er jo billigere) - men MS legger bare ikke opp til det - så det eneste problemet er vel egentlig bare å lokalisere noen som selger løse OEM lisenser. Vet ikke da om det følger med disk eller ikke, men cleane images er jo tilgjengelig å laste ned (fullt lovlig så langt jeg forstår). ref: http://arstechnica.com/hardware/news/2007/01/8730.ars -Stigma Endret 31. juli 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 OEM er vel noe du kun får kjøpt dersom du kjøper sammen med en maskin er det ikke? Det er vel nettop det som gjør det til OEM - at det kun skal selges til såkallte "system builders" og ikke er myntet på å selges til privatpersoner. OEM, i motsetning til Retail, kommer uten fancy innpakning, uten bruksanvisning, og uten support. Det er i hovedsak de store forskjellene, de fleste harddisker og cd-spillere man bestiller på nett kommer i OEM utgave. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Dersom du skal oppgradere fra XP eller Vista, og kan vente, så er vel Windows 8 ventet rundt årskiftet. Litt lenge til, men greit å ta med i vurderingen Endret 31. juli 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 hvor får man tak i oem?? Ser du har fått noen linker allerede, men OEM-versjoner selges mange steder. Alle butikker som bygger PCer har slike, og de er ment solgt sammen med nybygde maskiner. Jeg har kjøpt komponenter i en butikk og OEM-versjon i en annen uten problemer (fordi butikken hvor jeg kjøpte PCen var utsolgt for versjonen jeg ville ha). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå