rubberduck Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 hei jeg har en 200gb disk som jeg ikke ser mær en 120gb på er de begrensinger i windows som gjør de eller kan de ver hardware hilsen jan Lenke til kommentar
jokki Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 har du partisjonert disken ved instalasjon? tenker meg at du har bare valgt en del av hd-en ved instalasjon. Skaff deg PM8 og den vil mest sannsynlig finne hele hd-en og du vil mest sannsynlig se noe uformatertt område på hd-en. Formater det og partisjoner som du vil og du bør ha litt mer hd plass. Merk deg at en del av harddisken vil forsvinne. Vet ikke hvorfor men en 80 gb harddisk er alldrig 80 gb. Det samme gjelder en 200. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hvis du har en gammel maskin kan det hende at hovedkortet ikke støtter mer enn 120 GB. Det hender seg at det hjelper å flashe BIOS, men ikke alltid. Spørsmål om å flashe BIOS? Bruk søkefunksjonen! Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hvis du har windows XP, må du ha service pack 1 eller ha modifisert registeret ditt for å se disker over 160GB. Det samme gjelder windows 2000, men der må du ha SP2 eller 3, er litt usikker. Vet ikke hvorfor men en 80 gb harddisk er alldrig 80 gb. Det samme gjelder en 200. Det er pga 1024=1000 problematikken. Altså er en 40GB disk ca 37GB osv. Men denne forskjellen er ikke så stor at det utgjør 80GB ved 200GB. SCSI disker oppgis derimot etter at dette er tatt i beregning, samme med WD Raptor. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det der har jeg alltid irritert meg litt over. Kan de ikke bare kalle en spade for en spade? Når det gjelder spørsmålet ditt, rubberduck, så ser jeg at du har startet en helt ny tråd med svar på noe fra denne tråden. Du sier du har flashet BIOS, og at det ikke hjelper. Da ville jeg lagt inn SP1 som Amnio sier. Lykke til! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hvis du har windows XP, må du ha service pack 1 eller ha modifisert registeret ditt for å se disker over 160GB. Det samme gjelder windows 2000, men der må du ha SP2 eller 3, er litt usikker. Vet ikke hvorfor men en 80 gb harddisk er alldrig 80 gb. Det samme gjelder en 200. Det er pga 1024=1000 problematikken. Altså er en 40GB disk ca 37GB osv. Men denne forskjellen er ikke så stor at det utgjør 80GB ved 200GB. SCSI disker oppgis derimot etter at dette er tatt i beregning, samme med WD Raptor. jeg er klar over at det ikke er snakk om -80 gb på en 200 gb. Prøv og legg innn de nyeste service pakkene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det der har jeg alltid irritert meg litt over. Kan de ikke bare kalle en spade for en spade? Enig! Men ny har jo dataindustrien kalt en spade for en stokk i flere tiår. Alle andre kaller det fortsatt en spade. Det er godt harddisk-produsentene har begynnt å kalle det spade som resten av verden. Da treger bare minne-produsentene og programvare produsentene å følge etter. PS. Dette har vi diskutert ganske så grundig en rekke ganger før. Vet ikke om jeg gidder en gang til. Les heller noen av de gamle trådene her, her eller her. Lenke til kommentar
rubberduck Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 takker for svar prøver frebilsk her jeg har opptatert biosen og ser ikke hele disken så får nå se om de hjelper med sp1 mvh.jan Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 hvis jeg ikke tar helt feil så kan du jo dele hden i 2 partisjoner. 100 gig hver eller noe så da får du all plassen hvis ikke noe annet funker Lenke til kommentar
jøllemannen Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Regner med at du bruker XP eller 2000. Hva ser du når du bruker Diskbehandlig? (høyreklikk min datamaskin - behandle - lagringsplass - diskbehandling) Er hele disken partisjonert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå