rebjorn Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) // Endret 17. april 2012 av rebjorn Lenke til kommentar
LittLei Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Skrev akkurat følgende mail til John Bain - TotalBiscuit, tidligere drivkraften til WCradio som nå gjør first look videoer, og daglig mail lesning + diverse annet gaming relatert. Håper på å bli opplest på mandag ettersom dette som foregår, er i og for seg er uakseptabel manipulering av ignorante seere/lyttere. Det som står i manifestet (har jeg ikke lest) men at CoD er god trening har jeg aldri hørt maken til. Terror incident in Norway linked directly to gaming? Hi TB. In The Mailbox 29/7 you had a topic about games making children violent, now, i am sure you heard about the mass murder in Norway on last friday. The day after the incident, I turned on my television to check whats on, then I saw "expert psychologists" directly linking the incident towards playing world of warcraft, with the trailer for The Burning Crusade, in the background. "It is about killing" they said, the second the orc cut the naga in half. Now i do not care much for world of warcraft, but i care very much about the shadow gamers in general are thrown in when these experts, and media link such terrible incidents directly towards playing games. MANY discussions about this issue has come up on facebook and forums, and as a result, two stores here in norway have now taken down World of Warcraft from their shelves to honor the victims of friday 22. This to me is ridiculous, and i would very much like to hear your take on the situation, as this is something people who do not play games, seem to accept very easily. Storbein. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Så lenge gamere klarer å ha en saklig samtale/diskusjon med de som tror, eller er på tur til å begynne å tro at spill er årsaken til at folk begår drap så er jeg helt for det. Dog har jeg sett tendenser til fjortiser som tar helt av og begynner med "omfg lol noob". Det hjelper ikke saken i deres favør, og de bør holde kjeft om de vil beholde spillene sine. Min personlige oppfatting er at man allerede er disponert for å begå syke voldshandlinger før man begynner å spille. At spill blir en syndebukk virker for meg som et forsøk på å bortforklare handlingene sine. Men jeg ser heller ikke bort i fra at spill kan brukes som en simulator for slike handlinger av dem som allerede er disponerte for å begå dem. Men å si at det er den utløsende faktoren blir feil, for det er det ikke. Det kan i verste fall være én av veldig mange faktorer. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Les denne: http://www.forskning.no/blog/Truls_Ombye_Hafnor/247464 Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Vold i lyset av media, i forhold til realiteten av reelle game i forhold til antall gamere holder ikke selv i henhold til tallene av innlyste i forhold til politisk korrekte gamere i den forstand de som ikke har til hensikt å bruke læren i praksis av de som i forhold til moraliteten ikke vil utnytte sin lære av voldsbruk i spill til uvøvd vold vil i realiteten som innlyshet av sin bevissthet ikke la seg påvirke av slik en mediavirsomhet overstadig romantiserende bilde, bli observert og dømt som potensielle voldsforbrytere. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Dog har jeg sett tendenser til fjortiser som tar helt av og begynner med "omfg lol noob". Det hjelper ikke saken i deres favør, og de bør holde kjeft om de vil beholde spillene sine. At fjortiser rager sånn som det der skjer i alle mulige sammenhenger. se på en fotballtrening å du ser folk som tar av på samme måte der. Og de burde holde kjeft om de vil beholde spillene sine? Det er bare 2 butikker som har fjernet spillene fra hyllene sine midlertidig, og de fleste som rager og kjefter over at spillene blir fjernet er vel folk som allerede har spillene og mener at de ikek blir påvirket av dem. Fortsatt, man framstår ikke som spesielt troverdig om man ikke klarer å komme med et eneste saklig argument. Om man er for voldspill og ikke klarer å komme med noe annet en raging mot dem som er mot når dem sier at du blir påvirket, hvordan tror du det får dem til å framstå? Ikke som upåvirket i alle fall. Men det er vel det som er problemet med debatten, at det er veldig unge mennesker uten særlig debatterfaring som er for voldspill og engasjerer seg i debatten mens det er eldre mennesker med mye debatterfaring som er imot. Heldigvis ser det ut til at ting snur på seg nå som debatten har blitt mer mainstream og får mer mediadekning fra begge sider. Endret 30. juli 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Vold i lyset av media, i forhold til realiteten av reelle game i forhold til antall gamere holder ikke selv i henhold til tallene av innlyste i forhold til politisk korrekte gamere i den forstand de som ikke har til hensikt å bruke læren i praksis av de som i forhold til moraliteten ikke vil utnytte sin lære av voldsbruk i spill til uvøvd vold vil i realiteten som innlyshet av sin bevissthet ikke la seg påvirke av slik en mediavirsomhet overstadig romantiserende bilde, bli observert og dømt som potensielle voldsforbrytere. Jeg fikk vondt i hodet av å prøve å forstå hva du mener. Kan du prøve å forklare hva du mener på en annen måte? Endret 30. juli 2011 av Dj_eLmO 2 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Slik går det når man poster i fylla ja... 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Ha ha fantastisk forklaring du kom med der Pliscin. Skjønner du det selv? :!: Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Skjønner hva jeg mente, men jeg tror jeg tenkte litt for mye på formuleringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå