dberntzen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Etter å lagt opp fotballkarrieren for drøyt to år siden tenkte jeg å ta opp igjen fotballferdighetene. Dette i den forbindelse at jeg begynner på videregående til høsten og trenger en hobby. Men nå ønsker jeg på mange måter å starte på nytt. Jeg ønsker fotball først og fremst som en hobby, kanskje 2-3 treninger i uka. Selv har jeg den siste tiden drevet litt med fotball på fritiden, men formen er ikke det den en gang var. Nå skal jeg da begynne å trene på helsesstudio til høsten også da. Jeg lurte derfor på om det var noen tips å ta tak i her på forumet. Kanskje noen som har vært borti det samme. Da jeg ga meg i 2010, ga jeg meg som kaptein og midtbanespiller. Jeg ønsker nå en ny start. Muligens som angriper ettersom det hele tiden har vært den store drømmen. Nå er det da treneren som bestemmer hvor jeg spiller. Etter å ha vokst en del siden 2010 skal jeg også gå til innkjøp av nye fotballsko, så kom gjerne med tips. Er ganske blank på den fronten ettersom fotballsko-teknologien har passert meg. Noen typiske ferdigheter jeg bør trene som angriper? Noen lure knep? Hva skal til for å gjøre comeback folkens`? Endret 1. august 2011 av Messi19 Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Først og fremst få opp kondisjonen litt før du hopper rett i fotball treninga. Er virkelig demotiverendes å ikke kunne jobbe skikkelig når du først kommer. Har vært i samme situasjon et par ganger. Når det kommer til ferdigheter som gjelder for en angriper: - Plasseringsevne. Plassere deg riktig i forhold til forsvarerne, bue løpene dine slik at du ikke havner i offside hvis noen spiller deg igjennom. Møte slik at de spiller ballen til deg, for å så legge den ut på siden etc eller til den andre spissen. - Skudd. Kunne plassere skuddene dine her du vil ha ballen med innsiden av foten. vristskudd. Chip osv. Pasninger er alltids greit å være ok på. Når det kommer til sko, så varierer dette på hvordan føttene dine ser ut. Noen merker passer bedre til en type, mens et annet merke passer bedre for andre. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg synes det du skriver høres fornuftig ut. Ingenting i veien med å gå tilbake til fotbakken, og å bare ha fotballen som hobby viser seg ofte å være en god idé - det skal jo være noe som er gøy! Et familiemedlem gjorde litt av det samme. Han var rimelig god, men tok seg en pause fordi han syntes alt ble for seriøst, før han igjen tok det opp igjen. Det siste året har han i tillegg til sin egen spilling (lagspilling, men han klarer å se på det mer som en hobby, og har dermed det morsommere på trening og kamp) trent 10-11 åringer og samtidig gått på vg3. Ang. fotballskoene kan du vel dra inneom en butikk og spørre om råd. Det er flere som kan ganske mye om sånt. Ellers skriver Mafsa mye bra her. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå