Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nav saksbehandler på ferie

LittLei

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er mitt første emne på dette forumet, og håper jeg har satt det på rett plass.

Jeg er 21 år, og har fått tildelt skoleplass i askim. Jeg er selv fra Fredrikstad, og blir nødt til å flytte, noe jeg ikke kan på egenhånd, jeg er diagnotisert med ADD og har fått fastlegen min til å skrive et brev til nav hvor han ønsker et møte for å prøve å få til noe samkjøring når det gjelder fremtiden min. har vært innenfor nav systemet siden jeg fylte 18, forskjellige kurs og vedtak, med et år unntak, hvor jeg gikk på skole.

Linja jeg skal gå er Transport og Logistikk, som jeg allerede har gått 1 år rettet mot etter at jeg hadde deltatt på et transport/lagerstyringskurs.

Sist jeg kontaktet nav på telefon var 15/07, og har siden da blitt lovet å bli ringt "til uka" når saksbehandleren min er tilbake fra ferie. brevet fra legen er bekreftet mottatt flere ganger.

Saken begynner å haste litt kan man si.

27/7 sendte jeg en mail til nav hvor jeg ba om fortgang i saken, og jeg fikk svar om at jeg skulle sende en ny mail dersom jeg ikke hadde blitt kontaktet innen torsdag, 28/7. Enda har ingenting skjedd.

Jeg har fått to navn på "mine saksbehandlere" på nav, men begge er umulig å få tak i (ferie)

Det jeg lurer på er om dette er forsvarlig lovmessig, det er utrolig synd at hele saken blir lagt på is fordi saksbehandleren min på nav har ferie.

Takk på forhånd :)

Må få legge til at alle samtalene jeg har hatt med kontordamene på nav har vært relativt amatørmessige, hvor jeg har gått igjennom 6-7 forskjellige for å endelig få vite at saksbehandleren min er på ferie.

Endret av LittLei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du individuell plan? Og i så fall, har du, eller har du blitt tildelt en koordinator? Det er i tilfelle denne som er hovedansvarlig for å trekke trådene i "samkjørningen".

Individuell plan (IP), er mer eller mindre noe som er rettighetsfestet i en rekke bestemmelser. Det koker ned til Forskift om individuell plan: http://www.lovdata.no/for/sf/ad/xd-20101119-1462.html . Dette var litt OT, men et tips til hva du kan kreve for fremtiden og at det er sannsynlig at du vil trenge bistand i noen år til.

Når det da kommer til spørsmålet om forsvarligheten ved at dine saksbehandlere på NAV har ferie og at man derved ikke tar tak i din sak, er/kan være litt vrient.

Slik jeg ser det, men ikke helt uttømmende, er at det er forvaltningsloven som er gjeldende. En forvaltning skal etter fvl § 11a avgjøre din sak uten ugrunnet opphold. Hvis det tar uforholdsmessig lang tid, skal det varsles om dette. Hvorvidt din sak leder til et enkeltvedtak (noe jeg ikke tror) ville i så fall ha gitt forvaltningen en frist på en måned.

Det er et spørsmål om ferie kan være en god nok grunn til at din sak "ligger på is". Jeg vil faktisk tro at det er en god nok grunn. Selv Fylkesmannsembetet står relativt stille i juli. Jeg ville tro at NAV i ferietiden prioriterer mellom sine oppgaver, hva som teller høyest vet ikke jeg, men åpenbart er din type sak ikke en av de prioriterte oppgavene.

Hvis det er slik at du er avhengig av at NAV tar avgjørelser i din sak innen en gitt dato, men at det ikke gjøres grunnet ferie, vil jeg si at det ikke er forsvarlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...