konduktans Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Så fort jeg har solgt bilen jeg har nå, skal jeg gå til anskaffelse av en veteranbil. Grunnen til at det må være veteran er at den er billig å ha registrert (ca. 400 kroner i årsavg. og 400 kroner i forsikring). Har folket noen forslag? Prisnivå er ca. 10 000 for bilen, ferdig registrert(kan godt koste 1000 kroner for bilen og 9000 i reperasjoner). Har lekt litt med tanken å kjøpe en bil laget før 1960, og montere en skikkelig motor, bremser og hjuloppheng. Men det er en del jobb, og jeg har ikke noen god plass å stå og jobbe. Alternativet er å kjøpe noe ala Volvo Amazon, eller kanskje en gammel amerikaner? Vil helst styre unna biler som er vanskelig å få tak i deler til, og biler med automat(som utelukker ca. alle gamle amerikanere). Kom gjerne med tips! Det ultimate jeg kan komme på, ville vært en 1959 Mini(untatt fra EU-kontroll). Hvis jeg komverterer til skivebremser og installerer en motorsykkelmotor på 600ccm eller mer, så kan det gå noe helt jævlig(se for deg en mini på ca. 600 kg med en 220HK CBR RR motor med turbo). Innspill? Noen som vet om en 1959 mini? EDIT: F.eks denne http://www.blocket.se/dalarna/Hundkoja_850_de_luxe_1959_Nybes__27_7_34276376.htm?ca=2&w=3&last=1 Dog litt høyere prisnivå, så må isåfall bli etter jeg har jobbet noen måneder. En mini er også meget enkel å mekke på, da den tar opp en halv garasje :-) Endret 30. juli 2011 av conflict Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Veteran til 10k som er kjørbar? Jeg tror ikke det finnes. Til 10k har du enten en bil som du aldri finner deler til, en som er perforert med rusthull eller et tomt karosseri. Edit: Jeg tok kanskje litt hardt i. Jeg fant en 1973 boble (klikkbar) som er så og si kjørbar til 10k. Med litt leting finner du vel noe. Endret 30. juli 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 jeg ville satset på en Mercedes W123 1982 diesel. Disse er trafikksikker og god å kjøre. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 tror ikke du får minien godkjent med den motoren? Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Gammel opel av noe slag? Anbefaler uansett og spare litt, beveg deg opp til 15-20000 så bør du ha noe som ikke detter fra hverandre med det første. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) jeg ville satset på en Mercedes W123 1982 diesel. Disse er trafikksikker og god å kjøre. Og ikke en veteranbil for i 2012. Nevnte jeg at den mangler litt av den karismaen en veteranbil gjerne har? Dog er akkurat utseende på en bil noe objektivt. Uansett, l0Ff har et godt poeng. Spar 10 - 20k mer og du vil finne et hav av biler som passer dine kriterier uten at du må mekke så alt for mye før du har en god bil. Endret 31. juli 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Tidlig 80talls ford sierra eller escort, hvis du finner en som ikke er rustet i hjel? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) jeg ville satset på en Mercedes W123 1982 diesel. Disse er trafikksikker og god å kjøre. Noe sånt ville jeg også foreslått. 123-karosseriet til Mercedes-Benz er kjent for å være noe av det mest solide som har rullet ut av en bilfabrikk. Deletilgangen er tilfredsstillende, og de er forholdsvis enkle å skru på. Med ditt budsjett er det svært begrenset hva man får. Selv om innkjøpsprisen er lav, så må du ta høyde for vedlikeholdskostnadene. Endret 1. august 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg syns de du nevner er klassikere som er vel verdt en tanke. Volvo Amazon er en nydelig bil, og muligens en av de mest praktiske veteranbilene som finnes. Og så har jeg en forkjærlighet for Bobla, selv om jeg godt vet at det er mange som ikke deler det Hva med en engelsk sportsbil av noe slag? Triumph f.eks? Ellers så er det selvsagt mange fine eldre amerikanere. Men er nok enig med andre her at budsjettet ditt nok er i det minste laget. Så hvis dette er noe du virkelig vil, så ville jeg har økt budsjette med minst det dobbelte. Jeg kan forresten nevne at jeg fikk være med å feire 100års dagen for T-Ford'en for noen år siden. Det var helt utrolig kult Lenke til kommentar
joka Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 litt over ditt budsjett... http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?AdItemId=1352471&SimilarAdItem=1352471&_cmd=results&cb=3201.60593054395 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Har vurdert både boble, amazon og passaten joka linker til. Alle har dog sine ulemper. Jeg har snakket litt med han som selger Porsche 924 til 17 000, og har fått tilbud om å kjøpe den til 15 000. Hva tror dere om det? http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results;AdItemId=1334136;SimilarAdItemId=1334136 Forøvrig, så har jeg fått litt lyst til å konvertere Mitsubishi Galanten min til manuell. Det virker som om det er en kurant-ish jobb! Noen som vet om Porschen er grei å jobbe på? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 porsche til 15 tusn? skeeptisk spørr du meg. men med en 2 liter så er det ikke mye fres. er du intresert i et rustopbjekt eller en bil som er mer eller mindre strøken? og hvorfor bruke lite penger på en bil bare for at den er billig å eie? hva med heller å bruke 40 tusn på en bil som er i veeldig bra stand og betale lite for å eie den istede for å betale lite for bilen og må reparere mye og det kan jo bli fort dyrt å reparere også. jeg har 2 biler. chevrolet som blir veteran om 9 år som jeg bruker til arbeidsbil. og en vw golf 2 1984 modell som blir veteran om knappe 3 år. golfen er faktisk HELT rustfri. betalte 5000 for den, har reparert for 4 tusn og det er 9000 kr. vurderer å avskilte den til neste år etter godkjent eukontroll og vente til den er blitt veteran.. såå få skilt på den. men det er slik jeg har tenkt. men du tenker vell en bil som du kan ha NÅ? hviss du vill ha en litt skjelden bil som ikke er mange av igjenn i størken original stand i norge kan du gå for en opel manta A. det er det få av og stil over. har lenge hadd selv lyst på en manta a men da må den være peise original og strøken Lenke til kommentar
epifant Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29705271 ? 1 Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Håper ikke det blir for OT, vurderer faktisk en veteran sjæl. Går det greit å bruke en veteranbil som helårsbil? bil som ford grenada- toyota corona osv? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 aldri hørt om grenada men regner med du mener granada. fult mulig å bruke som bil til daglig. det gjorde de hvertfall for 40-50 år siden med biler så tror nokk det skal gå bra. hehe Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 godt argument Er vel egentlig bare fordi de er mer "samle/skryteobjekt) nå at folk kun bruker i solskinnsdager? xD ja, var granada Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 men en strøken granada 3.0 ghia er jo noe å ta vare på den dag i dag. ble ikke laget så mange 3.0 som 2 liter feks. så hadde jeg hadd en 3.o granada ville det blidd en søndagsbil ja. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 ville sagt at en granada coupe slik som denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30543663 er verdt å ta vare på. dog ikke 3.0 men coupe granada er ikke bare å få tak i lengre Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 ser jo den. liker nå utseende på de gamle bilene best og en bil er jo til for å brukes ^^ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Brodern har en 82 Bmw 528i, å den er noget grom! den er dog ikke veteran før til neste år, men han gav vel 7k for den, og det var bare snakk om mindre reperasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå