Vertical^ Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Hei! Jeg ønsker en større overkropp, samt mer utholdenhet. Utholdenheten gjelder bl.a annet 3000 meteren f.eks. Når det kommer til overkroppen er det egentlig det meste. Jeg er tynn og spinkel, og har ingen særlig store armer. Jeg er ikke ute etter en så veldig stor kropp, men større armer, flatere og sterkere mage, og sterkere rygg. Jeg har veldig tynne armer, og dette er noe jeg vil gjøre noe med. Lår og legger er ikke noe problem, for der er jeg ganske sterk. Litt om meg; Alder; 16 år, 17 i Oktober Høyde; Ca. 169 cm Vekt; 55 kg Min vanlige treningshverdag; Mandag; - Tirsdag; En veldig lett gym på skolen, så kan sette inn noe her. Onsdag; Innebandy, to timer, med 91-laget. Relativt høy intensitet igjennom hele treningen Torsdag; Innebandy, to timer, med 93-laget. Høy intensitet, men iblant litt "middels" Fredag; - Lørdag; Som oftest kamp, men kan sette inn en økt her Søndag; - De dagene med "-", gjør jeg ingenting, og kan sette inn en form for trening. Jeg vet at på søndag er svømmehallen åpen, så da har jeg mulighet til å svømt i ca. to timer. Kondisjon; Når det kommer til kondisjonen vil jeg da få høyere utholdenhet. Målet er å klare 3000 meteren på en 9-10 minutter. Jeg løper 3000 meteren på ca. 12-13 minutter i dag. Så min kondisjon er ikke helt bånn i bøtta, men den er bånn i bøtta mtp. sesjon i militæret f.eks Grunnet at min egen økonomi, så har jeg ikke mulighet til treningssenter, så jeg må gjøre det beste ut av det jeg har, nemlig; - Stang - Diverse manualer - Pull-up stang Jeg er villig til å kjøpe flere "hjelpemidler". Annet; - Proteinpulver - Kreatinpulver Kosthold; Grunnet at jeg er i en familie på 4, er det ikke jeg som styrer middagen, og det vil nok heller ikke bli. Derimot, jeg kan styre min egen frokost, lunsj, og mellomåltider. Så jeg vil da ha muligheten til å lage en sunn og god frokost, samt lunsj. Kort oppsummert, hva jeg vil oppnå; - Større overkropp generelt. - Større armer, helt ned til håndleddet, hvis mulig. - Sterkere og flatere mage - Sterkere rygg - Bedre kondisjon Har noen tips til treningsopplegg, og sider det kan være greit å lese på? Har lest mye positivt om RYP og Stronglifts 5x5. Kan dette være noe? På kondisjonsdelen blir det vel egentlig bare å løpe 3000 meteren mye, og forbedre litt etter litt. Intervaller av noe slag kan vel også være greit. Samme med gerilja kardio? Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg bør utføre dette. Noen spørsmål, så er det bare og spørre. Takker Endret 30. juli 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Tips og formeninger? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 RYP grunnprogram først og så over på RYP ekstrem muskelvekst. Kardio: kjør på med 4x4... Artikkel... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Takker, Doofenschmitz. Høres ut som en god plan Noen som har tips til en god utførelse av 4x4 intervaller? Sto mye på TN.no, men lærte mer hvorfor 4x4 er bra, en hvordan det bør utføres. Sto jo "Varm opp i 5-6 minutter". "Gjør 4x4 intervaller". Endret 3. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Har satt i sammen litt fra RYP og Stronglifts 5x5 så jeg har øvelser jeg kan ta uten benk osv. Jogget også 3000 meteren i dag, og gjorde den på 13 min og 35 sek. Er ganske fornøyd, har tross alt ikke trent siden starten av sommerferien. Mangler nå å trene på teknikk. Føler jeg at jeg har fått til markløft ganske bra Og etter å ha sett det lille utvalget jeg har, så har jeg bestemt meg for å starte på treningssenter. Får ikke gjort så mye med to manualer på 5 kg, og to på 20 kg hver. Endret 3. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Treningssenter er bra, og de aller fleste som er rundt 17 her inne tenker "Shit jeg har ikke penger til dette", når det i realiteten er lette penger å hente hjemme hos foresatte. Om du vil bruke penger på trening, så tror jeg nok ikke de vil si nei til at du vil være sunnere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå