Gå til innhold

Oppgraderingsmuligheter HP?

Anbefalte innlegg

Jeg har etter mye leting kommet fram til at denne HP fra komplett passer meg fint.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639175

Liker utseendet,at den har wifi og prossesoren ser grei ut.

Er den et bra kjøp?

Det jeg ser etter er en helt ok pc.

Den skal være en "altmulig" maskin,men ikke noe særlig spilling på den.

MEN om jeg en vakker dag skulle ville bytte noe på den som f.eks bedre gfx-kort,er det da begrenset for hva jeg kan velge?

Har lest at HP og DELL ikke er noe særlig om man vil oppgradere.

Ikke at jeg har planer om det,men greit å vite.

Vurderte også denne litt;

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10161

men den har ikke wifi inkludert,og prisen er den samme.

Men 2 helt forskjellige prossesorer og jeg aner ikke hvilken av de som er best..?

Er mest ute etter en hverdagspc.

Håper dere kan ta en titt på disse 2 og si deres mening :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fult mulig å bytte skjermkort og ram på HP sine maskiner. Det eneste som kan være et problem er at det kanskje ikke er plass til et skjermkort som har større mål enn det som allerede står i maskinen. Jeg vet ikke om det er mulig å bytte prosessor, da jeg aldri har prøvd det.

En annen ting du bør tenke på er hvor stor strømforsyning det er i HP-maskinen, den er sannsynligvis akkurat kraftig nok til å drive det som står i den.

Lenke til kommentar

Det er fult mulig å bytte skjermkort og ram på HP sine maskiner. Det eneste som kan være et problem er at det kanskje ikke er plass til et skjermkort som har større mål enn det som allerede står i maskinen. Jeg vet ikke om det er mulig å bytte prosessor, da jeg aldri har prøvd det.

En annen ting du bør tenke på er hvor stor strømforsyning det er i HP-maskinen, den er sannsynligvis akkurat kraftig nok til å drive det som står i den.

Ok.

Det som står i maskinen fra før er et Intel Core i3-2100.Alt jeg vet :)

Har aldri hatt stasjonær før,så jeg aner heller ikke hvilken pc som har best prosessor av de to stasjonære jeg nevnte.

Og si for all del deres mening ang disse to pcne!

NOEN..??

:)

Lenke til kommentar

Home a10 er et langt bedre valg.

HP bruker sine egne "standarder", så du kan ikke bytte strømforsyning, prosessor eller grafikkort uten å bytte ut nesten hele innmaten.

Home a10 kan du bytte ut alt inni uten problemer med strømforsyning eller hovedkort. Du får også komponenter som er av høyere kvalitet og som vil takle mer juling i form av lyn og torden f. eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...