Gå til innhold

VIDEREGÅENDE 2.året - studere for å bli SIV.ØK?

Anbefalte innlegg

Hei! Begynner 2. året på videregående skole. Jeg har tenkt til å bli siviløkonom og ta Bachelor og Master hos BI.

Men det jeg lurer på er følgende: Jeg skal velge språk, samfunnsfag og økonomi, og da må jeg velge programmfag under de kategoriene. Men på BI og andre utdanningsskoler står det at du trenger: Dokumenterte kunnskaper i matematikk tilsvarende matematikk R1 eller matematikk S1 + S2, evt. 2MX, 2MY eller 3MZ. Derfør er mitt spørsmål til befolkningen om det går ann å ta denne fordypningen i matte, selvom jeg velger Språk, samfunnsfag og økonomi. Setter veldig stor pris på svar fort, i og med at jeg begynner på skole om drøye 3 uker.. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Begynner 2. året på videregående skole. Jeg har tenkt til å bli siviløkonom og ta Bachelor og Master hos BI.

Men det jeg lurer på er følgende: Jeg skal velge språk, samfunnsfag og økonomi, og da må jeg velge programmfag under de kategoriene. Men på BI og andre utdanningsskoler står det at du trenger: Dokumenterte kunnskaper i matematikk tilsvarende matematikk R1 eller matematikk S1 + S2, evt. 2MX, 2MY eller 3MZ. Derfør er mitt spørsmål til befolkningen om det går ann å ta denne fordypningen i matte, selvom jeg velger Språk, samfunnsfag og økonomi. Setter veldig stor pris på svar fort, i og med at jeg begynner på skole om drøye 3 uker.. Takk på forhånd!

Du bør vel flytte dette spørsmålet til et mer egnet fora kanskje, velg annet emne enn foto osv.... :thumbup:

Lenke til kommentar

R-matte går fint, men da er du begrenset til kun å velge programfag fra Språk, Samfunnsfag og Økonomi for de 3 andre valgene i 2. året.

Velger du S-matte (S1 og S2) vil du kunne velge hvertfall ett programfag utenfor programområdet du har valgt som hovedvalg.

Det er ihvertfall slik jeg forsto det når jeg gikk på vgs, dvs. i fjor ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...