bearnar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Hei! Kjøpte nylig et komplett fiskesett hos XXL: Berkley IM-6 todelt stang Abu Cardinal 104i snelle Berkley 0,2 / 270 FireLine (flame green) Alt er montert korrekt, men når stanga brukes er det en enorm friksjon mellom FireLinen og den siste hempen på stanga (når sluk er satt på og FireLinen hviler over den siste hempen). Dette synes jeg er veldig rart, ettersom det er en sammensatt pakke solgt i mange tusen eksemplarer. Det skal da ikke være en slik friksjon og ulyd i stanga? Jeg kjenner på FireLinen at den er rurere enn nylon, men for min del kjennes det veldig rart å fiske med en slik friksjon og lyd.. Det gjør det helt unaturlig (og følgelig tungt og rykkete) å sveive inn snøret med motstand på. Kan ikke tenke meg hvordan det blir når en fisk biter på.. Har noen av dere erfaringer med noe lignende? Hva kan være galt? Feilproduksjon på stanga? Feilproduksjon på FireLinen? Eller skal det simpelt enn være en slik brå forandring fra nylonsnøre? God sommer, forøvrig. Mvh Bjørnar Endret 30. juli 2011 av bearnar Lenke til kommentar
bearnar Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 bytte sene kanskje? Det er jo klart, men saken er jo at dette var en pakke hvor alt visstnok skal passe sammen, samt at IM6-stanga er "designed for superlines".. Vil heøst benytte den mye sterkere FireLinen enn vanlig nylon.. Lenke til kommentar
Minecrafter Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 ta den tilbake til XXL og si ifra... er du missfornøyd eller det er noe galt med produktet du har kjøpt så får du sikkert et nytt sett. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Helt vanlig med den "ulyden" når man bruker multifilament. Er rett og slett en tilvenningsak og liker du det ikke er det bare å bytte over til monofilament. Forøvrig har eg nå fisket litt med Fireline crystal (0.25mm) og den er vel den som bråker minst av de multifilamentensnørene eg har (vanlig fireline, powerpro, RT multi, Spiderwire) Lenke til kommentar
bearnar Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Ja, jeg kom vel tilslutt fram til at ulyden ikke er unaturlig. Men litt ironisk er det da at de reklamerer for at FireLinen er så friksjonsfri.. Skal teste crystal etterhvert! takk for svar Lenke til kommentar
NoizzioN Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Har akkurat det samme utstyret. Firelinen må bare få gå seg til. Så forsvinner ulydene. Den blir "mykere" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå