Gå til innhold

Hvordan ligger laptopen min ann?

Anbefalte innlegg

Heisann. For en stund tilbake kjøpte jeg en laptop som jeg hittil er veldig fornøyd med. Problemet mitt ligger i at jeg ikke har lest meg skikkelig opp på hardware på mange år og dermed er ganske usikker på hvordan den ligger ann i forhold til å takle en del kommende spill, da spessielt BF3. Ikke noe must å kunne spille med supergrafikk, men i allefall å kunne spille stabilt uten at det ser alt for ille ut. Særlig skjermkortet sliter jeg med å finne ut hvordan presterer i forhold til andre da det står lite om det på nettet. På forhånd takk :)

specs: Multicom Compal PBL21 15.6" Full-HD LED, 2nd Generation Intel Core i5/i7, GeForce GT540 2GB, HDMI, USB3.0, Windows 7 1 10 177,- 10 177,-

Multicom Compal PBL21 15.6" full-HD glare (PBL21-PM2)

Multicom PC-produksjon (MONTERING)

INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M (BX80627I72720QM)

2 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9 (M471B5273BH1-CH9)

PRODUKSJONSVARE 500GB SATA 7200RPM 2.5" (500GBSATA72002.5)

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM - kun med PC (GFC-01051-NO-MULTI)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... eyecandy.

Jeg har sett endel videoer av tidlig beta, og der går det ann å justere grafikken slik at man f.eks. ikke ser løvet og gresset så detaljert som det faktisk er mulig. Den videoen var dessvere fjernet av brukeren, men om det ikke er så viktig, så er det nok slik EivindS her skriver.

Dog vil jeg tro at det viktigste er å kunne se detaljene, for de kan skjule mye.

Jeg vil dog anbefale deg med å vente med oppgraderingen til etter at BF3 er sluppet ut, for da vet du nøyaktig hva du vil ha, og hva spillet krever av maskinvare. Du har jo en flott maskin nå, og la en ny maskin være julegave til deg selv :)

Lenke til kommentar

Heisann. For en stund tilbake kjøpte jeg en laptop som jeg hittil er veldig fornøyd med. Problemet mitt ligger i at jeg ikke har lest meg skikkelig opp på hardware på mange år og dermed er ganske usikker på hvordan den ligger ann i forhold til å takle en del kommende spill, da spessielt BF3. Ikke noe must å kunne spille med supergrafikk, men i allefall å kunne spille stabilt uten at det ser alt for ille ut. Særlig skjermkortet sliter jeg med å finne ut hvordan presterer i forhold til andre da det står lite om det på nettet. På forhånd takk :)

specs: Multicom Compal PBL21 15.6" Full-HD LED, 2nd Generation Intel Core i5/i7, GeForce GT540 2GB, HDMI, USB3.0, Windows 7 1 10 177,- 10 177,-

Multicom Compal PBL21 15.6" full-HD glare (PBL21-PM2)

Multicom PC-produksjon (MONTERING)

INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M (BX80627I72720QM)

2 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9 (M471B5273BH1-CH9)

PRODUKSJONSVARE 500GB SATA 7200RPM 2.5" (500GBSATA72002.5)

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM - kun med PC (GFC-01051-NO-MULTI)

Hei!

Jeg tror du vil kunne spille BF3 på denne maskinen uten noen større problemer. Iflg. http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html klarer skjermkortet ditt fint å spille BC2 med medium instillinger i 1366x768. BF3 vil nok være litt mer krevende, men ikke så mye som folk liker å tro.

Kanskje du tilogmed klarer full-hd med alle grafikkinstillinger satt til minimum. I BC2 er det ikke så veldig stor forskjell på grafikkinstillingene, visuelt sett.

TL;DR - Det kommer sikkert til å gå helt fint :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...