Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

audi a4 1.8TQ 02mod chip problem


Anbefalte innlegg

hei. har en audi a4 1.8TQ som er chipet til 196HK. har noen spørsmål jeg lurer på.

 

1. bilen rister på fullt gasspådrag ved 2400 til 3100 o/min i 4 og 5 gir.

 

2. Jeg har nettopp montert Filter-kit, ny resirkulerings ventil(Forge-007) og Turbotrykksmåler.

Når jeg jir på lader det opp til 1.1 Bar å så mister jeg trykke ganske fort, helt ned til 0.6-0.7 Bar. Hva kan det være? Hvet at fjæren som står i er for biler opp til 1.05 Bar, men jeg skal ikke miste så my trykk for det?

 

 

Takk for svar :)

Endret av kjelliboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. har en audi a4 1.8TQ som er chipet til 196HK. har noen spørsmål jeg lurer på.

 

1. bilen rister på fullt gasspådrag ved 2400 til 3100 o/min i 4 og 5 gir.

 

 

Gåent motorfeste mot torpedoveggen?

 

 

 

2. Jeg har nettopp montert Filter-kit, ny resirkulerings ventil(Forge-007) og Turbotrykksmåler.

Når jeg jir på lader det opp til 1.1 Bar å så mister jeg trykke ganske fort, helt ned til 0.6-0.7 Bar. Hva kan det være? Hvet at fjæren som står i er for biler opp til 1.05 Bar, men jeg skal ikke miste så my trykk for det?

Takk for svar :)

 

Variabel turbogeometri som ikke fungerer? Sjekk at aktuator på turbo fungerer.

 

Har mest peil på dieselbiler og vet ikke hvor relevant dette er.

Lenke til kommentar

1: Vet dieselbilene sliter en del med svinghjulet når de blir chippet. Kan det være det? Eller kanskje clutchen som ikke tåler momentet? mange 1.8T som sliter der vet jeg...

 

2: N75 ventilen som klikker? Jeg ville lest av feilkoder...

Endret av CFM
Lenke til kommentar

2. Hvis du fortsetter å holde gassen inne når den mister turbotrykket, jobber trykket seg opp igjen da? Eller forblir det like lavt? Hvis du må slippe gassen helt, også gi gass for at trykket skal komme opp mot 1bar igjen kan det være sikkerhetsventilen/overtrykksventilen.

Dette er en ventil som sitter på blokka og slipper ut trykket hvis det overstiger det som er fastsatt fra fabrikken.

 

 

Nå er jeg mest kjent med dieselmotorer, men regner med bensinmotorer har et liknende system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...