Gå til innhold

Har 6 gb RAM - Vil sette inn mer, forslag?

Mys1

Anbefalte innlegg

Hei. Har følgende minne allerede i pc-en:

"OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel"

"PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (9.9.9.24)"

Er kanskje greit å vise til hovedkort: "EVGA X58 SLI LE, Socket-1366"

Dette hovedkortet har 6 minneslotter, dermed er det vel ideelt å sette inn 6 GB til, så det blir 6x2048MB? ER dette mulig, og i såfall, hva er den beste løsningen? Jeg kan ikke så mye om RAM, om alle brikkene må ha samme frekvens/være samme merke osv, setter veldig pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LGA1366 har tre minnekanaler med mulighet for to minnebrikker per kanal.

Kjører man to minnebrikker per kanal blir minnekontrolleren mer stresset enn med en minnebrikke.

Har man fylt opp LGA1366 med tre minnebrikker vil minneytelsen være på topp, og eneste mulighet videre opp er overklokking.

Minneytelsen har null og niks å si for programytelsen.

Du spurte om det ville være ideelt å fylle opp alle sporene, jeg sier at det ikke har noe å si så lenge du har nok RAM til din bruk. Hastigheten har ingenting å si.

Lenke til kommentar

Okei, skjønte mer etter du skrev det siste innlegget. Men da er mitt spørsmål; Hvorfor har man 2 minnebrikker per kanal, hvorfor har man ikke bare 3 minnekanaler, siden du sier at et er det beste?

Så hvis jeg skal oppgradere minnet, må jeg legge vekk det jeg har og kjøpe helt nytt, men det er kanskje ikke nødvendig, pc-en brukes mest til videoredgierng og spilling(kan bli noe Photoshop etterhert, men ikke superavansert i såfall).

Lenke til kommentar

Okei, skjønte mer etter du skrev det siste innlegget. Men da er mitt spørsmål; Hvorfor har man 2 minnebrikker per kanal, hvorfor har man ikke bare 3 minnekanaler, siden du sier at et er det beste?

Så hvis jeg skal oppgradere minnet, må jeg legge vekk det jeg har og kjøpe helt nytt, men det er kanskje ikke nødvendig, pc-en brukes mest til videoredgierng og spilling(kan bli noe Photoshop etterhert, men ikke superavansert i såfall).

Fordi det finnes de som trenger 24GB RAM og mer, ytelsesforskjellen er minimal.

Sjekk minnebruken din nå, om du kommer opp over 80% minnebruk kan det ha noe for seg å oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...