Megaoctane Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Har en SQL 2008 R2 Express, med en database med tre tabeller. Der skal jeg ha diverse regnskapsinfo for en kunde. Så har jeg fått en ny kunde, og ønsker å opprette en ny database, med samme design, dvs samme tabeller og samme navn på tabellene. hvordan gjør jeg det? Når jeg prøver å opprette tabellen "Ansatte" i den nye databasen, får jeg beskjed om at "There is already an object named 'Ansatte' in the database." Lenke til kommentar
Araho Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Høres jo bare ut som om du ikke får valgt den nye databasen som mål for spørringen din. (Eller, om du har duplisert den gamle, så ligger all den gamle informasjonen der allerede, inkl. tabeller). Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg prøver ikke å gjøre en spørring. Jeg har laget en database "ASDF", som har tabellene Ansatte og Kontoplan Så lager jeg en ny database "JKL", og så ønsker jeg å use JKL create table Ansatte men da får jeg feilmeldingen over. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 De tabellene som ga feilmelding var fordi disse hadde jeg klart å opprette i master databasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå