kenny28 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg er helt ferskt med videoredigering så nå har jeg laget min første video/bilde visning Jeg har satt i sammen videosnutter og bilder til en film, men problemet er at bildene blir kornete/dårlige når filmen er lagd Noen som har forslag hva som kan være galt ? Jeg har sammenlignet med original bildet og det er merkbar forskjell. Jeg har laget filmet med beste kvalitet. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Ingen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Har du skalert bildene til den oppløsningen du bruker i videoen og skarpet dem opp? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg har kun importert bildene, men bildene skal vel ikke bli så grovkornete uten å skalert dem ? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Siden vi ikke får se eksempler på før og etter så må vi anta at vår oppfatning av "kornete" er den samme som din. Hvis programmet bruker skalering av type "nearest neighbour" så kan det godt bli kornete, spesielt på bilder fra moderne kameraer med veldig høy oppløsning. Det er ofte lurt å gjøre all skalering selv sånn at man vet at det blir gjort på en god måte sånn som Trondster antyder. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Siden vi ikke får se eksempler på før og etter så må vi anta at vår oppfatning av "kornete" er den samme som din. Hvis programmet bruker skalering av type "nearest neighbour" så kan det godt bli kornete, spesielt på bilder fra moderne kameraer med veldig høy oppløsning. Det er ofte lurt å gjøre all skalering selv sånn at man vet at det blir gjort på en god måte sånn som Trondster antyder. Her er ett eksempel. Se for.eks på sjøen. Som sagt så er jeg helt fersk i gamet Hvordan går man frem for å gjøre som Trondster antyder ? eks.bmp Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Her er bmp-fila di som jpeg: Her ser man tydelig piksellering - jeg vil anta at filmen er rendret i en "lav" oppløsning (for eksempel DVD - 480p eller 576i) og så er vist i høy oppløsning. Hvis du vil at bildene skal ha høy oppløsning på en høyoppløst skjerm, så bør du rendre til HD-video - for eksempel 720p - oppløsningen bmp-fila er i. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Her er bmp-fila di som jpeg: Her ser man tydelig piksellering - jeg vil anta at filmen er rendret i en "lav" oppløsning (for eksempel DVD - 480p eller 576i) og så er vist i høy oppløsning. Hvis du vil at bildene skal ha høy oppløsning på en høyoppløst skjerm, så bør du rendre til HD-video - for eksempel 720p - oppløsningen bmp-fila er i. Her er innstillingene for "output" video jeg har. Bør jeg endre på dette ? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Kan og nevne at når jeg har forhåndsvisning av filmen(den skjermen oppe til høyre)og tar denne på full skjerm så er bildene og her av dårlig/kornete kvalitet ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Skal du brenne den til DVD, skal du brenne den til Blu-ray eller skal den bare vises på maskinen din? Hvilken oppløsning har du på skjermen/prosjektøren din? Screenshotet ditt har 1280x720 - som jeg skrev over velg så du får en høyere oppløsning. Filen er rendret i 720x576 - velg heller så du får 1280x720. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 YUHUU...... Nå fikk jeg det til Jeg sette output video til : HDV 720/50p 1280x720 Takk for all hjelp. Utrolig nyttig med forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå