Gå til innhold

pinnacle studio. Bildene blir dårlige/kornete ?

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ferskt med videoredigering så nå har jeg laget min første video/bilde visning ;)

Jeg har satt i sammen videosnutter og bilder til en film, men problemet er at bildene blir kornete/dårlige når filmen er lagd :(

Noen som har forslag hva som kan være galt ?

Jeg har sammenlignet med original bildet og det er merkbar forskjell.

Jeg har laget filmet med beste kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden vi ikke får se eksempler på før og etter så må vi anta at vår oppfatning av "kornete" er den samme som din.

Hvis programmet bruker skalering av type "nearest neighbour" så kan det godt bli kornete, spesielt på bilder fra moderne kameraer med veldig høy oppløsning.

Det er ofte lurt å gjøre all skalering selv sånn at man vet at det blir gjort på en god måte sånn som Trondster antyder.

Lenke til kommentar

Siden vi ikke får se eksempler på før og etter så må vi anta at vår oppfatning av "kornete" er den samme som din.

Hvis programmet bruker skalering av type "nearest neighbour" så kan det godt bli kornete, spesielt på bilder fra moderne kameraer med veldig høy oppløsning.

Det er ofte lurt å gjøre all skalering selv sånn at man vet at det blir gjort på en god måte sånn som Trondster antyder.

Her er ett eksempel. Se for.eks på sjøen.

Som sagt så er jeg helt fersk i gamet :( Hvordan går man frem for å gjøre som Trondster antyder ?

eks.bmp

post-17246-0-54661300-1312097141_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Her er bmp-fila di som jpeg:

post-71211-0-20730100-1312104499_thumb.jpg

Her ser man tydelig piksellering - jeg vil anta at filmen er rendret i en "lav" oppløsning (for eksempel DVD - 480p eller 576i) og så er vist i høy oppløsning.

Hvis du vil at bildene skal ha høy oppløsning på en høyoppløst skjerm, så bør du rendre til HD-video - for eksempel 720p - oppløsningen bmp-fila er i.

Lenke til kommentar

Her er bmp-fila di som jpeg:

post-71211-0-20730100-1312104499_thumb.jpg

Her ser man tydelig piksellering - jeg vil anta at filmen er rendret i en "lav" oppløsning (for eksempel DVD - 480p eller 576i) og så er vist i høy oppløsning.

Hvis du vil at bildene skal ha høy oppløsning på en høyoppløst skjerm, så bør du rendre til HD-video - for eksempel 720p - oppløsningen bmp-fila er i.

Her er innstillingene for "output" video jeg har. Bør jeg endre på dette ?

post-17246-0-50631100-1312108504_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Skal du brenne den til DVD, skal du brenne den til Blu-ray eller skal den bare vises på maskinen din?

Hvilken oppløsning har du på skjermen/prosjektøren din?

Screenshotet ditt har 1280x720 - som jeg skrev over velg så du får en høyere oppløsning. Filen er rendret i 720x576 - velg heller så du får 1280x720.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...